خانهاخبار
تاریخ برگزاری WWDC 2024‌ تایید شد؛ رونمایی از iOS 18

تاریخ برگزاری WWDC 2024‌ تایید شد؛ رونمایی از iOS 18

اپل امروز به طور رسمی اعلام کرد که در تاریخ ۲۱ خرداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ را برگزار می‌کند.

۱۴۰۳/۱/۸

اپل به تازگی تایید کرد که در تاریخ ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی (۲۱ خرداد) کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ (WWDC 2024) را برگزار می‌کند. این رویداد مهم به احتمال زیاد بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن متمرکز خواهد بود. 

اپل معمولا در کنفرانس‌های توسعه‌دهندگان از نسل جدید بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و برخی از محصولات سخت‌افزاری خود رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود امسال نیز غول فناوری آمریکایی استراتژی مشابهی را پیش گیرد ولی در عین حال احتمالا شاهد توجه ویژه این برند به هوش مصنوعی نیز خواهیم بود. 

WWDC 2024.jpg

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که اپل روزانه میلیون‌ها دلار خرج توسعه و ساخت مدل‌های هوش مصنوعی خود می‌کند. به علاوه، اپل ظاهرا قصد دارد که با شرکت‌هایی مانند گوگل، OpenAI و بایدو برای تامین قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری قرارداد ببند. البته برخی از قابلیت‌ها نیز به صورت محلی و On-Device روی دستگاه‌ها اجرا می‌شوند.

خبرگزاری بلومبرگ اخیرا ادعا کرد که کوپرتینونشین‌ها در نظر دارند اکوسیستم محصولات خود را برای همه توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی باز کنند تا شاهد یکپارچگی بیشتر هوش مصنوعی با محصولات اپل باشیم. 

Apple.jfif

جدا از هوش مصنوعی، در کنفرانس پیش‌رو اپل بروزرسانی‌های نرم‌افزاری iOS / iPadOS / macOS / watchOS و دیگر محصولات این برند معرفی خواهند شد. شایعات ادعا کرده‌اند iOS 18 بزرگ‌ترین بروزرسانی تاریخ آیفون خواهد بود و با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد همراه می‌شود. به علاوه، گزارش شده که این بروزرسانی صفحه هوم جدیدی را برای آیفون به ارمغان می‌آورد و به کاربران اجازه جای‌گذاری دل‌خواه آیکن‌های اپلیکیشن‌ها را می‌دهد. 

امکان دارد اپل در طی WWDC 2024 از دو مدل جدید سری ایرپادز رونمایی کند که یکی محصولی مقرون (جایگزین ایرپادز نسل دو) خواهد بود و دیگری به قابلیت حذف نویز فعال مجهز خواهد شد. همچنین احتمال معرفی نسخه جدید هدفون ایرپادز مکس نیز وجود دارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)