خانهاخبار
اپل احتمالا رم و حافظه داخلی سری آیفون ۱۶ را افزایش می‌دهد

اپل احتمالا رم و حافظه داخلی سری آیفون ۱۶ را افزایش می‌دهد

اپل برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی روی پرچمدارهای نسل جدید خود احتمالا مجبور خواهد شد که حافظه رم و حافظه داخلی آن‌ها را افزایش دهد.

 

۱۴۰۳/۱/۵

در سال‌های گذشته، شرکت‌ها برای فروش گوشی‌های خود روی استفاده از پردازنده قدرتمند و سیستم دوربین باکیفیت حساب باز می‌کردند. امسال اما مزیت رقابتی گوشی‌های پرچمدار قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌هاست که در حال حاضر توجه طیف گسترده‌ای از کاربران را به سوی خود جلب کرده‌اند.

از نخستین تولید‌کنندگانی که به هوش مصنوعی روی آورده‌اند می‌توان به سامسونگ و گوگل اشاره کرد. گزارش‌ها اذعان داشته‌اند اپل نیز برای آن که از رقابت‌ عقب نیفتد، قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار سری آیفون ۱۶ قرار دهد. 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ظاهرا اپل برای استفاده‌ از قابلیت‌های هوش مصنوعی مجبور خواهد شد که حافظه رم و یا حافظه داخلی سری آیفون ۱۶ را افزایش دهد.

iphon 16.jfif

در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی، شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر این که نسل جدید سری پرچمدار اپل از حافظه رم و حافظه داخلی مشابه نسل گذشته خود بهره خواهد برد. در این راستا، نسخه‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۶ با حافظه رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند در حالی که مدل‌های پرو و پرو مکس حافظه رم ۸ گیگابایتی را به همراه خواهند داشت. 

یک ماه پس از انتشار این گزارش، تحلیلگری به نام جف پو ضمن رد شایعات قبلی ادعا کرد که نسخه‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۶ به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند شد تا قابلیت چندوظیفگی در آن‌ها بهبود پیدا کند.

امروز نیز افشاگری به نام Revegnus با نقل‌قول از یک شرکت کره‌ای اعلام کرد که سری آیفون ۱۶ برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت On-Device، با حافظه رم بیشتری همراه خواهد شد. 

iphone 16.jfif

البته این افشاگر اذعان داشته که به جای افزایش میزان رم، امکان دارد اپل از حافظه NAND Flash استفاده بکند. در این رابطه، سری آیفون ۱۶ احتمالا در کانفیگ پایه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. یک احتمال دیگر این است که غول فناوری آمریکایی هر دو حافظه رم و حافظه داخلی سری آیفون ۱۶ را افزایش دهد. 

سامسونگ نیز امسال گلکسی اس ۲۴ اولترا را به جای حافظه رم ۸ گیگابایتی در رم ۱۲ گیگابایتی عرضه کرد. از سوی دیگر، رم پیکسل ۸ پرو نیز در مقایسه با پیکسل ۷ پرو افزایش پیدا کرده است. 

شایان ذکر است که بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پیکسل ۸ و سری گلکسی اس ۲۴ در فضای ابری اجرا می‌شوند. در صورتی که اپل نیز از راهکار مشابه بهره ببرد، احتمالا دیگر نیازی به افزایش حافظه رم و یا داخلی دستگاه نخواهد بود. اخیرا نیز گزارشی ادعا کرد که اپل در حال مذاکره با شرکت‌هایی مانند گوگل و OpenAI است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی را به سری آیفون ۱۶ بیاورند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)