خانهاخبار
معاون مهندسی سخت‌افزار اپل به ‌زودی این شرکت را ترک می‌کند

معاون مهندسی سخت‌افزار اپل به ‌زودی این شرکت را ترک می‌کند

اپل در سال‌های اخیر بسیاری از مدیران ارشد خود را از دست داده و حالا نوبت به معاون مهندسی سخت افزار این شرکت رسیده است که پس از ۲۵ سال قرار است اپل را ترک کند.

۱۴۰۲/۱۱/۹

بلومبرگ به تازگی گزارش داده دی جی نووتنی، یکی از برترین معماران مهندسی سخت افزار اپل، به زودی اپل را به مقصد «Rivian Automotive» ترک می‌کند.

نووتنی ۲۵ سال در اپل کار کرده است و در توسعه آی‌پاد و آی‌فون در چندین نسل از این محصولات بسیار تاثیرگذار بوده است. به گفته منابع این گزارش در اپل، او همچنین به توسعه آی‌پد و عرضه اپل واچ به بازار کمک کرده است.

HomePod-G4-Feature.jpg

نووتنی همچنین در «پروژه تایتان»، تلاش متوقف شده شرکت برای توسعه یک وسیله نقلیه الکتریکی خودمختار مشارکت داشته است. اخیرا هم او مدیر اجرایی ارشد توسعه دستگاه‌های خانگی آینده با تمرکز ویژه بر روباتیک و هوش مصنوعی بود. گفته می‌شود که اپل یک اسپیکر پیشرفته به سبک هوم پاد را بررسی کرده است که می‌تواند شامل یک آی‌پد متصل از طریق بازوی روباتیکی باشد که کاربران را در یک اتاق ردیابی و دنبال می‌کند.

نووتنی معاون ارشد برنامه‌های خودرو در Rivian خواهد شد که شاسی ‌بلندهای الکتریکی و کامیون‌های پیکاپ می‌سازد. بر اساس این گزارش، این مقام اجرایی روز جمعه از خروج خود به همکاران خبر داده است.

نووتنی در یادداشتی به همکارانش نوشته: «محصولات عالی همان کاری است که ما بهترین کار را انجام می‌دهیم و من در این راه بسیار خوش شانس بودم که بخشی از تیم‌های شگفت‌انگیزی بودم که همه چیز را از آی‌پاد، آی‌فون، آی‌پد، اپل واچ و  بسیاری محصولات دیگر توسعه دادند. اپل زندگی من بوده است، اما اکنون زمان آن فرا رسیده که ادامه دهم و کمک کنم تا مجموعه جدیدی از محصولات را زنده کنم».

در سال‌های اخیر چند تن از مدیران ارشد اپل این شرکت را ترک کرده یا قصد دارند ترک کنند. چهره‌های قابل توجه در میان آنها عبارتند از تانگ تان، معاون طراحی محصول اپل برای آیفون و اپل واچ، که ماه آینده به شرکت طراحی «LoveFrom» جانی آیو می‌پیوندد، و استیو هتلینگ، رهبر فناوری‌های سخت افزاری که سال گذشته اپل را ترک کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)