خانهاخبار
سرویس Find My Device اندروید قدرتمند‌تر از همیشه خواهد شد!

سرویس Find My Device اندروید قدرتمند‌تر از همیشه خواهد شد!

شرکت گوگل قصد داشته تا در فصل تابستان، تغییرات گسترده‌ای در سرویس Find My Device اندروید ایجاد کرده و کاربرد‌های آن را گسترده‌تر سازد.
۱۴۰۲/۲/۲۱

با وجودی که در رویداد شب گذشته گوگل I/O 2023، بیشتر شاهد تمرکز روی هوش مصنوعی بودیم؛ این شرکت نشان داد که سیستم عامل اندروید را نیز فراموش نکرده است. گوگل اعلام کرد که از فصل تابستان، شاهد تغییرات گسترده‌ای در سرویس Find My Device اندروید خواهیم بود که حالا از دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی کرده و امکان اتصال به ردیاب‌های سوم شخص مانند ردیاب‌های بلوتوثی تایل را نیز خواهد داشت.

image

 

مهم‌ترین تغییر صورت گرفته در این سرویس، استفاده از شبکه‌ای مانند سرویس Find My اپل است. این امر به سرویس Find My Device اجازه داده که با استفاده از دستگاه‌های اندرویدی بی شماری که در سراسر جهان وجود دارند؛ موقعیت تمامی گوشی‌ها را حتی به صورت آفلاین ردیابی کند. گوشی‌های اندرویدی با استفاده از بلوتوث و سرویس‌های گوگل پلی همگام با سرویس Find My Device، این قابلیت را خواهند یافت.

image

 

گوگل همچنین پشتیبانی از ردیاب‌های بلوتوثی سوم شخص را نیز به سرویس Find My Device خود اضافه کرده و در آینده نزدیک، ردیاب‌های شرکت‌هایی چون تایل، چیپولو و پبل‌بی، به دقت بیشتر این شبکه در یافتن دستگاه‌ها کمک خواهند کرد. این حرکت گوگل، دقیقا بر خلاف اپل بوده که تنها از ردیاب‌های ایرتگ خود در سرویس Find My پشتیبانی می‌کند.

image

 

گوگل قابلیت ردیابی موقعیت را به ایرفون‌های بی‌سیم پیکسل بادز خود اضافه کرده و به ادعای این شرکت، هدفون‌های سایر برند‌ها مانند سونی و جی بی ال نیز در آینده نزدیک به این اکوسیستم ملحق می‌شوند. این شرکت برای حفظ حریم خصوصی کاربران، قابلیتی را نیز برای شناسایی ردیاب‌های ناشناس معرفی کرده است. اگر گوشی ردیابی که متعلق به شما نیست را در اطرافتان پیدا کند؛ به شما اطلاع داده و صدایی را نیز روی ردیاب پخش می‌کند تا با سهولت بیشتری آن را پیدا کنید.

image

 

پس از یافتن ردیاب، گوگل به شما نحوه غیر فعال کردن آن را نمایش داده تا از آپدیت شدن موقعیت مکانی شما جلوگیری شود. این شرکت در حال کار روی قابلیت اسکن برای ردیاب‌های ناشناس بوده که شامل ایرتگ‌های اپل نیز می‌شوند. اطلاعات کسب شده توسط سرویس Find My Device، کاملا رمزگذاری شده بوده و حتی گوگل نیز به آنها دسترسی ندارد.

در حال حاضر، سرویس Find My Device اندروید تنها موقعیت دستگاه‌های متصل به شبکه را نمایش داده که در صورت به سرقت رفتن گوشی، کاربرد چندانی ندارد. تغییرات صورت گرفته در این سرویس، حرکت بسیار مثبتی از سوی گوگل بوده تا امنیت دستگاه‌ها و همچنین حریم خصوصی کاربران را افزایش دهد؛ بنابراین امیدواریم تا هرچه زودتر شاهد اعمال این تغییرات باشیم.

 

درباره کاربرد بیشتر سرویس Find My Device اندروید و نزدیک‌تر شدن آن به سرویس Find My اپل چه فکر می‌کنید؟ آیا این تغییرات را کاربردی دانسته یا اهمیت چندانی به این سرویس نمی‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)