خانهاخبار
سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ با دوربین اصلی بزرگ‌تر رسما معرفی شد

سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ با دوربین اصلی بزرگ‌تر رسما معرفی شد

میان‌رده جدید سونی سبک‌ترین گوشی بازار با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی محسوب می‌شود.
۱۴۰۲/۲/۲۱

به همراه رونمایی از گوشی پرچمدار سونی اکسپریا ۱ مارک ۵، سونی نسل جدید میان‌رده خود موسوم به اکسپریا ۱۰ مارک ۵ را نیز معرفی کرد که سبک‌ترین گوشی بازار با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی محسوب می‌شود. با وزن ۱۵۹ گرمی خود، اکسپریا ۱۰ مارک ۵ به طرز چشمگیری سبک‌تر از نسل قبلی خود است. دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی سنسور بزرگ‌تر آن برای دوربین اصلی است که کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود می‌بخشد. 

image

طبق اعلام رسمی سونی، اکسپریا ۱۰ مارک ۵ از تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ بهره خواهد برد که با حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراه می‌شود. برای افزایش حافظه داخلی دستگاه، کاربران درگاه کارت حافظه microSD در اختیار خواهند داشت. 

پنل جلویی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ میزبان نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد خواهد بود که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند و طبق ادعای سونی تا ۱٫۵ برابر روشن‌تر از نمایشگر نسل قبلی است. البته نقطه ضعف این نمایشگر نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آن است که برای یک محصولی که در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود، ناامید‌کننده به نظر می‌رسد. برای مقایسه، اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. نمایشگر میان‌رده سونی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. 

image

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، دیگر بروزرسانی مهم سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ به نسبت نسل قبلی دوربین اصلی بزرگ‌تر آن است. در این راستا، میان‌رده سونی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با سنسور 1/2.0 اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که با لرزشگیر اپتیکال همراه می‌شود. دو دوربین دیگر نیز سنسور‌های تله‌فوتو و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی هستند که از گشودگی دیافراگم f/2.2 پشتیبانی می‌کنند. سنسور تله‌فوتو دستگاه قادر است به زوم ۲ برابری دست پیدا کند در حالی که میدان دید لنز فوق عریض برابر با ۱۲۰ درجه خواهد بود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. 

image

شایان ذکر است که انرژی موردنیاز سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که ادعا می‌شود پس از سه سال استفاده حدود ۸۰ درصد از ظرفیت آن حفظ خواهد شد. متأسفانه سونی سرعت شارژ میان‌رده خود را اعلام نکرده است. از دیگر مشخصات فنی سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ می‌توان بدنه پلاستیکی، گواهی IP65 / IP68، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون با صدای Hi-Res و اسپیکرهای استریو را نام برد. 

در نهایت باید اشاره کرد که سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۵ با قیمت ۴۵۰ یورویی برای بازار اروپایی عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)