خانهاخبار
فروش کنسول پلی استیشن ۵ به بیش از ۳۸ میلیون دستگاه رسید

فروش کنسول پلی استیشن ۵ به بیش از ۳۸ میلیون دستگاه رسید

شرکت سونی به تازگی جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر کرده و همانند انتظارات، شاهد درخشش دوباره کنسول پلی استیشن ۵ هستیم.
۱۴۰۲/۲/۹

فروش کنسول نسل نهمی شرکت سونی یا همان پلی استیشن ۵، به تازگی به بیش از ۳۸ میلیون دستگاه رسیده و این کنسول یکی از بهترین سال‌های خود در بازار را پشت سر گذاشته است. جدیدترین گزارش مالی شرکت سونی که در روز گذشته منتشر شد؛ نشانگر فروش ۶.۳ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ در سه ماهه آخر سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ است. این آمار، حدودا سه برابر بیشتر از سه ماهه آخر سال مالی گذشته بوده که در آن، شاهد فروش ۲ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ بودیم.

image

 

پلی استیشن ۵ که میزان فروش کلی آن در سه ماهه سوم این سال مالی معادل با ۳۲.۱ میلیون دستگاه بود؛ اکنون موفق شده تا این آمار را به ۳۸.۴ میلیون دستگاه برساند. میزان فروش این کنسول در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲، معادل با ۱۹.۱ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با ۱۹.۳ میلیون دستگاه فروخته شده در سال مالی گذشته، به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

به رسم همیشه، در سه ماهه سوم این سال مالی شاهد فروش بیشتر این کنسول با ۷.۱ میلیون دستگاه بودیم. میزان فروش کنسول‌ها در سه ماهه سوم، معمولا به دلیل تعطیلات کریسمس بالاتر می‌رود. یکی از دلایل دیگر افزایش استقبال از این کنسول، حل مشکل کمبود موجودی آن است؛ آقای «جیم رایان»، مدیر عامل بخش سرگرمی سونی در ماه ژانویه اعلام کرد که سرانجام، چالش‌های این شرکت برای تامین موجودی پلی استیشن ۵ به پایان رسیده‌اند.

image

 

 در سال ۲۰۲۱ که هنوز شاهد عوارض پاندمی ویروس کرونا روی بازار تکنولوژی بودیم؛ یکی از مشکلات اصلی، کمبود جهانی چیپست‌ها بود که به خصوص سازندگان کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار داد. مشکلات سونی جهت تامین قطعات لازم برای کنسول پلی استیشن ۵، جدی‌تر از رقیب اصلی خود بوده و موجب این شد که این شرکت در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، کنسول‌های کمتری را از حد انتظار خود به فروش برساند.

image

 

درباره وضعیت کنسول‌های نسل نهمی و به خصوص پلی استیشن ۵ چه فکر می‌کنید؟ آیا این نسل از کنسول‌های پلی استیشن، خواهد توانست تا رکورد فروش پلی استیشن ۲ را شکسته و یا کمبود موجودی اولیه، این شانس را از پلی استیشن ۵ گرفته است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)