خانهاخبار
طراحی بدون دکمه آیفون ۱۵ پرو دقیقا به چه معنی است؟

طراحی بدون دکمه آیفون ۱۵ پرو دقیقا به چه معنی است؟

بسیاری از افشاگران و تحلیلگران در مورد بدون دکمه بودن سری پرو آیفون ۱۵ اتفاق نظر دارند، اما این ویژگی اصلا به چه معنا است و وظایفی مانند کم و زیاد کردن صدا در این دستگاه به چه صورت انجام خواهند شد؟ این سوالی است که قرار است به طور مفصل به آن پاسخ داده شود.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

بر اساس گزارش‌های تایید شده متعدد، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به لطف موتورهای تپتیک (Taptic) اضافی، از طراحی بدون دکمه بهره‌مند خواهند شد، اما در مورد این تغییر چه می‌دانیم؟

image

 

مینگ چی کو تحلیلگر و افشاگر معتبر اپل، اولین نفری بود که گزارش داد دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در دو مدل رده بالای آیفون امسال، از طراحی دکمه متفاوتی استفاده خواهد کرد که چیزی شبیه به دکمه هوم آیفون ۷ خواهد بود و جایگزین دکمه‌های مکانیکی خواهد شد که به مرور زمان ضعیف و غیرکارآمد می‌شوند. اپل از روش مشابهی برای ترک پدهای مک خود استفاده می‌کند که حرکت فیزیکی ندارند و به سادگی احساس فشار را با لرزش‌های کوچک منتقل می‌کنند.

ظاهرا آیفون‌های جدید دارای موتورهای تپتیک اضافی در داخل سمت چپ و راست خواهند بود تا بازخورد فیزیکی را به کاربران ارایه دهند و به نظر برسد که گویی دکمه‌های واقعی را فشار می‌دهند. این تغییر به این معنی است که تعداد موتورهای تپتیک در هر آیفون از یک عدد به سه عدد افزایش می‌یابد.

پس از آن موسسه Barclays هم متعاقبا گزارش کو را تایید کرد و گفت که تامین کننده اپل به نام Cirrus Logic ممکن است به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو در سال ۲۰۲۳ قطعات موتور تپتیک را ارایه دهد که مینگ چی کو هم در مورد این شرکت برای سفارش‌های اپل در سال جاری صحبت کرده بود. از طرف دیگر جف پو تحلیلگر معروف دیگر هم به طور مشابه گفته است که مدل‌های آيفون ۱۵ پرو دارای دکمه‌های صدا و پاور متفاوتی خواهند بود که مکانیکی نیستند و بازخورد لمسی را به لطف دو موتور تپتیک اضافی برای کاربران فراهم می‌کنند، به این معنی که به نظر می رسد اجماع فزاینده‌ای بین تحلیلگران درباره این تغییر وجود دارد.

image

 

چند سال پیش هم شایعه شده بود که اپل قصد دارد به این نوع دکمه‌ها روی بیاورد، اما بدون اینکه دلیل آن مشخص شود، این تغییر هرگز انجام نشد. در آن زمان گفته می‌شد که این نوع دکمه‌ها مقاومت در برابر آب را بهبود می‌بخشند و فضای داخلی کمتری را اشغال می‌کنند، اما هنوز مشخص نیست که این امر در مورد آیفون‌ها نیز صدق می‌کند یا خیر، زیرا ظاهرا قرار است دو موتور تپتیک دیگر به دستگاه اضافه شود.

در مورد شکل و اندازه این نوع دکمه‌ها هم اطلاعات خاصی در دسترس نیست، شایعات از سال ۲۰۲۱ حاکی از آن هستند که اپل می‌تواند به دکمه‌های گرد تنظیم صدا به مانند آیفون ۴ و آیفون ۵ روی بیاورد، بنابراین محتمل به نظر می رسد که چنین تغییری در نهایت در سال جاری رخ دهد. این دکمه‌های جدید به شکل گرد، نه تنها سطح بزرگتری برای تماس لمسی مورد نیاز را فراهم خواهند کرد، بلکه به طور قابل توجهی با هر مدل آیفون در سال‌های اخیر متفاوت خواهند بود تا آشاکارا وجود ویژگی‌های جدید را نشان دهد. شماتیک‌های فاش شده آیفون ۱۵ پرو به وضوح نشان نمی‌دهد که آیا دستگاه دارای دکمه‌های تنظیم صدا گرد و بلند است یا خیر.

سال گذشته اپل تاکید کرد که فعال کردن ویژگی «هپتیک صفحه کلید» در iOS 16 می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد و این ویژگی به طور پیش فرض خاموش است. واضح است که هر ویژگی سخت افزاری یا نرم افزاری از این دست، باتری بیشتری مصرف می‌کند، اما این واقعیت که اپل احساس می‌کند ارزش آن را دارد که به صراحت در مورد مصرف باتری بازخورد کیبورد لمسی صحبت کند، ممکن است نشان دهنده این باشد که قدرت اضافی که موتور تپتیک استفاده می‌کند نسبتا قابل توجه است. به این ترتیب تاثیر عمر باتری برای تامین انرژی دو موتور تپتیک اضافی و صدها استفاده روزانه اضافی در آیفون ۱۵ پرو فعلا یک سوال بدون جواب است.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از همان دکمه‌های سنتی تنظیم صدا و پاور مکانیکی قابل کلیک استفاده کنند، بنابراین به نظر می‌رسد اپل باید نوعی بهبود معنادار یا عملکرد جدید را برای فروش موفقیت‌آمیز به مشتریان ارایه دهد. همچنین شایعه شده است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی، درگاه USB-C، سنسورهای تصویر جدید سونی، فن‌آوری دوربین تله فوتو پریسکوپ، حافظه ۸ گیگابایتی، تراشه ۳ نانومتری A17 Bionic و غیره باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)