خانهاخبار
کدام محصولات اپل سال ۲۰۲۳ عرضه نمی‌شوند؟

کدام محصولات اپل سال ۲۰۲۳ عرضه نمی‌شوند؟

اگرچه تنها دو روز از آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی گذشته اما از همین حالا سراغ محصولاتی از اپل رفته‌ایم که به نظر قرار نیست در سال ۲۰۲۳ عرضه شوند.
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

در حالی که سال ۲۰۲۳ به تازگی آغاز شده و خبرهای خوبی در انتظار محصولات اپل است، اما به نظر می‌رسد از ۶ دیوایس این کمپانی در سال جاری میلادی خبری نبوده و نباید انتظار معرفی آن‌ها را داشته باشیم.

گجت‌هایی مانند آیفون و اغلب مک‌ها مطمئنا در سال جاری آپگرید شده و نسخه جدید آن‌ها به صورت رسمی معرفی و روانه بازار خواهند شد، اما محصولات دیگر مانند ایرپادز، اپل تی وی و آیپد پرو بعید به نظر می‌رسد که نسخه جدیدی از آن‌ها رونمایی شود.

در ادامه قصد داریم با دیوایس‌هایی که در سال ۲۰۲۳ نباید منتظر آن‌ها باشیم، آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

نسل سوم ایرپادز پرو

از آن جایی که اپل اخیرا اقدام به معرفی نسخه دوم این هدفون بی سیم حرفه‌ای کرد، لذا نباید منتظر نسل سوم ایرپادز پرو در سال ۲۰۲۳ باشیم. نسخه دوم این محصول با بهبود سیستم حذف نویز فعال، حالت Adaptive Transparency، چیپ H2، بهبود عمر مفید باتری و کنترلرهای لمسی برای زیاد یا کم کردن صدا همراه بود. از آن جا که تعداد تغییرات فوق العاده زیاد است، لذا نباید دست کم تا سال ۲۰۲۴ انتظار معرفی مدل بعدی را داشته باشیم.

image

ایرپادز پرو نسل ۲

بد نیست بدانید که نسخه دوم این هدفون بی سیم ۳۵ ماه پس از اولین ورزن معرفی و روانه بازار شد. لذا مطمئنا تا نسل سوم زمان بیشتری باقی مانده و به این زودی نباید منتظر مدل بعدی باشیم. 

نسل چهارم آیفون SE

اوایل سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) اپل اقدام به معرفی آیفون SE 3 کرد و هنوز یک سال از این اتفاق نگذشته است. به این ترتیب دست کم تا سال آینده نباید منتظر نسخه بعدی این گوشی هوشمند باشیم.

نسل سوم آیفون SE از تراشه A15 Bionic برخوردار بود که روی محصولات زیر شاهد آن بودیم:

  • آیفون ۱۳ مینی
  • آیفون ۱۳
  • آیفون ۱۳ پرو
  • آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۴
  • آیفون ۱۴ پلاس
  • آیپد مینی
  • نسل سوم اپل تی وی 4K

image

آیفون SE 3

لذا به نظر می‌رسد که حتی با وجود رونمایی از سری آيفون ۱۵، نسخه‌های ۱۳ و ۱۴ این محصول همچنان در بازار باقی مانده و به این ترتیب نباید انتظار حذف آیفون SE 3 را نیز داشته باشیم.

از سوی دیگر بین مدل‌های مختلف آیفون SE حدودا سه سال وقفه لازم است و به این ترتیب در سال جاری میلادی، خبری از نسل چهارم آن نخواهد بود. در ماه اکتبر سال گذشته آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ به این موضوع اشاره کرد که خبری از آیفون SE جدید با سنسور تاچ آیدی تعبیه شده در دکمه پاور نخواهد بود و از سوی دیگر، آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل در ماه دسامبر اعلام کرد که اپل روند طراحی و توسعه نسل چهارم این گوشی هوشمند را متوقف کرده یا به آینده موکول کرده است. چرا که استقبال از سری سوم آيفون SE،‌ آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۴ پلاس بسیار کم و دور از انتظار بوده است.

نسل هفتم آیپد پرو

نسخه بعدی آیپد پرو را می‌توان محتمل ترین محصولی دانست که باید انتظار عرضه آن را داشته باشیم، اما احتمالا این اتفاق در سال ۲۰۲۳ روی نخواهد داد. چرا که به تازگی شاهد ارائه نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی این محصول با تراشه M2بودیم که قابلیت‌های دیگر از جمله ویژگی Hover برای قلم اپل پنسل، Smart HDR 4، وای فای 6E و بلوتوث نسخه ۵.۳ را به ارمغان آوردند. البته این دیوایس آنچنان که باید و شاید تغییر شگرفی به حساب نمی‌آمد و به همین دلیل هم اپل رویداد جداگانه‌ای برای معرفی آن در نظر نگرفت و در سکوت کامل خبری، به وب سایت این شرکت آمریکایی اضافه شد.

تراشه M3 اپل احتمالا با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC همراه خواهد بود و به این ترتیب، باید انتظار افزایش سرعت و عملکرد زیادی را از آن داشته باشیم. انتظار نمی‌رود که محصولات مجهز به تراشه M3 دست کم تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ روانه بازار شوند.

image

آیپد پرو M2

یکی از محتمل ترین تغییرات نسل بعد آیپد پرو، استفاده از نمایشگر OLED خواهد بود که مدت هاست شایعاتی در این خصوص در دنیا مطرح می‌شود. برخی منابع خبری بر این باور هستند که آیپدهای مجهز به پنل OLED در سال ۲۰۲۴ از راه خواهند رسید. نمایشگرهای OLED که اپل قصد استفاده از آن‌ها را دارد، وزن سبک‌تری داشته و ضخامت آن‌ها نیز نسبت به گزینه‌های موجود کمتر است. لذا می‌توان انتظار داشت محصول نهایی در مقایسه با موارد موجود در بازار از وزن و ضخامت کمتری برخوردار باشد.

نسل چهارم اپل تی وی 4K

مانند ایرپادز پرو، این محصول نیز در سال ۲۰۲۲ آپگرید هر چند کوچکی را دریافت کرد. به این ترتیب تراشه A15 Bionic به آن اضافه شد، زبان طراحی آن تا حدودی تغییر پیدا کرد، حافظه داخلی آن دو برابر شد، کنترلر Siri به درگاه USB-C مجهز شد و در نهایت، این دستگاه از HDR 10 پلاس نیز پشتیبانی خواهد کرد. به این ترتیب احتمال آپگرید شدن مجدد اپل تی وی در سال ۲۰۲۳ دور از انتظار خواهد بود.

image

اپل تی وی 4K

مک بوک ایر ۱۳ اینچی

شانس اضافه شدن تراشه M3 به مک بوک ایر ۱۳ در پایان سال ۲۰۲۳ بسیار کم است، اما از سوی دیگر اپل ظاهرا در نظر دارد تا یک مکبوک ایر با نمایشگر ۱۵.۲ اینچی را روانه بازار کند که از تراشه M2 و M2 Pro استفاده می‌کند. این اتفاق احتمالا در اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی رخ خواهد داد.

image

مک بوک ایر با تراشه M2

ممکن است اپل بخواهد پس از عرضه مک بوک ایر با نمایشگر بزرگ‌تر، نسخه اصلی آن را با تراشه قدرتمندتری روانه بازار کند؛ اما احتمال موکول شدن این اتفاق به اوایل سال آینده نیز در میان است.

آقایان مارک گرمن، مینگ چی کو و راس یانگ معتقد هستند که اپل در سال جاری میلادی، مک بوک ایر با نمایشگر ۱۵ اینچی را معرفی و روانه بازار خواهد کرد، اما در مورد نسل بعدی این دستگاه با تراشه M3 هنوز خبر موثقی در دسترس نیست.

ماشین اپل!

سال هاست که اخبار مختلفی در مورد ماشین الکتریکی اپل در رسانه‌های خبری نقل می‌شود، اما تا به این لحظه هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

منبع خبری بلومبرگ به تازگی گزارش داده است که اپل پروسه معرفی خودروی خود را به زمانی دیگر موکول کرده و هزینه اعلام شده ۱۲۰ هزار دلاری نیز برای آن به نظر می‌رسد که پیش بینی کذبی بوده است. این خودروی الکتریکی به صورت کامل خودران بوده و اثری از فرمان و پدال در آن دیده نخواهد شد.

image

به نظر می‌رسد که این خودرو دست کم در سال ۲۰۲۶ رونمایی شود، اما خبرهایی در مورد معرفی آن در سال ۲۰۲۵ هم به گوش می‌رسد که گذشت زمان، صحت این موضوع را اثبات خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)