خانهاخبار
امنیت LastPass برای چندمین بار زیر سوال رفت!

امنیت LastPass برای چندمین بار زیر سوال رفت!

لست پس که خودش برای بالا بردن امنیت کاربران به وجود آمده، برای چندمین بار هک شده و بهتر است تا دیر نشده، از پسورد منیجر بهتری استفاده کنید!
۱۴۰۱/۹/۱۲

اپلیکیشن LastPass که در حوزه مدیریت پسوردها فعالیت می‌کند، برای چندمین بار هک شده و اطلاعات کاربران در دسترس هکرها قرار گرفت. آقای Karim Toubba مدیر عامل لست پس در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که گروهی با دسترسی با دسترسی به اطلاعات درز پیدا کرده در آگوست ۲۰۲۲ موفق شدند تا به المان‌های مختلفی از اطلاعات کاربران دست پیدا کنند. اما با توجه به رمزنگاری پسوردها که به لطف معماری اختصاصی این شرکت اتفاق افتاده، رمزهای عبور کاربران در دسترس هکرها قرار نگرفته است.

در حال حاضر که در ماه دسامبر هستیم، متخصصان این کمپانی در حال بررسی این حادثه هستند تا ببینید کدام دسته از اطلاعات کاربران لو رفته است!

در عملیات هک که در ماه آگوست رخ داد، هکرها موفق به دسترسی به سورس کد و سایر اطلاعات فنی LastPass شدند. به گزارش وب سایت 9to5Mac، در این حادثه هیچ یک از اطلاعات کاربران به سرقت نرفته است.

image

 

با وجود این که این اولین باری نیست که اپلیکیشن لست پس مورد هک قرار گرفته است، اما اواخر سال ۲۰۲۱ هم پیام هشداری مبنی بر ورود بدون اجازه به کاربران ارسال شده بود. بسیاری از این هشدارها در قالب پیام خطا به کاربران نمایش داده شده و هکرها امکان آسیب رساندن به اطلاعات کاربران را نداشته‌اند.

نرم افزارهای مدیریت کننده پسورد این روزها شدیدا به کاربران کمک می‌کنند، اما اتفاقاتی از این قبیل برای آن‌ها اجتناب ناپذیر بوده و به این ترتیب باید همواره مراقب بروز چنین اتفاق‌هایی باشید.

مدیران LastPass توصیه می‌کنند که از یک رمز عبور قوی برای این اپلیکیشن استفاده کرده و برای افزایش امنیت، از LastPass Authenticator یا تأیید هویت دو مرحله‌ای هم استفاده کنید تا هکرها به هیچ عنوان امکان دسترسی به اطلاعات شما نداشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)