خانهاخبار
مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت، متاورس را به یک بازی ویدیویی با طراحی افتضاح تشبیه کرد!

مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت، متاورس را به یک بازی ویدیویی با طراحی افتضاح تشبیه کرد!

آقای «فیل اسپنسر» که مدیر اجرایی بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود؛ به تازگی از عدم علاقه خود به متاورس گفته و آن را به یک بازی ویدیویی با طراحی افتضاح تشبیه کرده است.
۱۴۰۱/۸/۵

موج انتقادها بر متاورس همچنان ادامه داشته و اخیرا، «فیل اسپنسر» مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت نیز به جمع این منتقدین پیوسته است. هنگامی که در کنفرانس زنده وال استریت ژورنال از آقای «اسپنسر» درباره متاورس پرسیده شد؛ وی این پلتفرم را به یک بازی ویدیویی با طراحی افتضاح تشبیه کرد!

image

 

شرکت متا، در سال گذشته نام خود را از فیسبوک تغییر داد تا تمرکز خود روی متاورس را نشان دهد؛ البته، بازخورد‌های منفی اکثر کاربران به برند فیسبوک نیز در این امر بی‌تاثیر نبود. متاورس، قرار است تا نقش جهانی مجازی را ایفا کرده و در آن می‌توانید در کنار معاشرت با دوستان خود، به گفتگو‌های جدی و جلسه‌های کاری نیز بپردازید.

اینطور که به نظر می‌رسد؛ «فیل اسپنر» از طرفداران طراحی متاورس نیست. وی در این مورد چنین می‌گوید:

«طراحان و توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی، قابلیت خارق‌العاده‌ای برای خلق جهان‌هایی دارند که کاربر را به سوی خود جذب کرده و ما را مجبور می‌کنند تا در آنها وقت بگذرانیم. در زمینه متاورس، اینکه یک اتاق را دقیقا مانند یک اتاق کنفرانس طراحی کنیم؛ برای من چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.»

image

 

در کنفرانس زنده وال استریت ژورنال، «فیل اسپنر» تنها منتقد متاورس نبود. آقای «اون اشپیگل»، مدیر اجرایی شبکه اجتماعی اسنپ (اسنپ‌چت سابق) نیز متاورس را به زندگی در یک کامپیوتر تشبیه کرده و درباره آن چنین می‌گوید:

«یکی از فعالیت‌هایی که اصلا دوست ندارم پس از یک روز کاری طولانی و بازگشت به خانه انجام دهم؛ زندگی در یک کامپیوتر است!»

یکی از مدیران ارشد بخش مارکتینگ اپل به نام «گرگ جازویَک»، می‌گوید که حتی حاضر به استفاده از کلمه «متاورس» نیز نیست. مدیر اجرایی دیزنی، آقای «باب چَپِک» می‌گوید که آنها نیز کلمه «متاورس» را به کار نمی‌برند؛ زیرا برای این شرکت، متاورس پلتفرم بسیار گسترده‌‌تری نسبت به رویکرد متا محسوب شده و ممکن است به نسل بعدی سرگرمی تبدیل شود.

شرکت متا، در زمینه جذب کاربران به متاورس فعالیت چندان جالبی نداشته و حتی کارکنان این شرکت نیز به ندرت از پلتفرم Horizon Worlds استفاده می‌کنند. پس از معرفی این پلتفرم و تبدیل آواتار بی‌کیفیت «مارک زاکربرگ» در آن به یک شوخی گسترده اینترنتی، متاورس اصلا اوضاع جالبی ندارد.

image

 

مدیر اجرایی بخش گیمینگ مایکروسافت، در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید که در تشبیه متاورس به یک بازی بی‌کیفیت، مقداری شوخی کرده است. البته به عقیده وی، این پلتفرم همچنان در مراحل اولیه بوده و با توجه به مدل‌های دیده شده توسط آقای «اسپنسر»، متاورس در آینده به بازی‌های ویدیویی نزدیک‌تر خواهد شد.

گفته‌های آقای «اسپنسر» و امید وی به بهبود کیفیت متاورس در آینده، با سیاست‌های اخیر شرکت مایکروسافت در این زمینه جور در می‌آید. این شرکت اخیرا تمرکز خود روی متاورس را گسترش داده و مدتی پیش نیز اعلام کرده بود که خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت، پایه و اساس حضور آنها در متاورس را فراهم می‌کند. مدیر اجرایی مایکروسافت یعنی آقای «ساتیا نادلا» نیز در کنفرانس متا کانکت، از همکاری این دو شرکت برای آوردن پلتفرم‌هایی چون تیمز، ویندوز و ایکس باکس به واقعیت مجازی خبر داد.

در حال حاضر، برای گمانه‌زنی درباره آینده متاورس کمی زود است. با وجودی که بعید به نظر می‌رسد تا در آینده نزدیک، همه جهانیان بخشی از زندگی خود را در واقعیت مجازی بگذارنند؛ متا می‌تواند با الهام گرفتن از شرکت‌های فعال در زمینه گیمینگ مانند مایکروسافت، متاورس را برای کاربران جذاب‌تر کند.

image

 

شما درباره این امر چه می‌اندیشید؟ آیا از طرفداران متاورس هستید یا همانند مدیر بخش ایکس باکس، عقیده دارید که این پلتفرم هنوز در مراحل اولیه است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)