خانهاخبار
گوگل پیکسل 6a با هر اثر انگشتی آنلاک می‌شود!

گوگل پیکسل 6a با هر اثر انگشتی آنلاک می‌شود!

به نظر می‌رسد که یک باگ در گوشی میان رده گوگل پیکسل 6a، موجب این شده تا این محصول حتی با اثر انگشت‌های ثبت نشده نیز آنلاک شود.
۱۴۰۱/۵/۵

وجود باگ‌ها در گوشی‌های پیکسل گوگل، امر تازه‌ای نیست و بار‌ها شاهد وقوع چنین مشکلاتی در سری پیکسل بوده‌ایم. اکنون نیز یک باگ بسیار جدی و خطرناک در گوشی میان رده جدید گوگل، یا همان پیکسل 6a مشاهده شده است. به گفته عده‌ای از منتقدین که این گوشی را جهت نقد و بررسی دریافت کرده اند؛ پیکسل 6a با هر اثر انگشتی آنلاک می‌شود!

image

 

یک کانال یوتوب به نام Beebom، برای نخستین بار به این مشکل اشاره کرد. در تست انجام شده توسط این کانال، پیکسل 6a توسط اثر انگشت دو نفر از اعضای تیم آنها آنلاک شد؛ در صورتی که این افراد هرگز اثر انگشت خود را در گوشی ثبت نکرده بودند. یوتوبر دیگری نیز با نام Geekyranjit، با همین باگ روبرو شده و با وجودی که تنها یکی از انگشت‌های شست خود را در گوشی ثبت کرده است؛ امکان آنلاک کردن پیکسل 6a با هر دو شست خود را داشته است.

image

 

همانطور که مشخص است؛ این یک باگ بسیار جدی بوده و امنیت گوشی را به طور خیلی جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته، به نظر می‌رسد که این مشکل نرم افزاری است و گوگل سریعا توسط یک آپدیت آن را برطرف خواهد کرد. در هر صورت اگر دارای گوشی پیکسل 6a هستید؛ توصیه می‌کنیم تا فعلا آن را توسط روش‌های دیگر آنلاک کنید.

درباره این ضعف امنیتی گوشی میان رده جدید گوگل چه می‌اندیشید؟ آیا به نظر شما، بروز چنین مشکلاتی پس از چندین سال تجربه گوگل در ساخت گوشی‌های هوشمند، طبیعی هستند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ناصر

۱۴۰۱/۵/۵
اقا یه بررسی کردن و چرخیدن توی یوتیوب کار سختی نیستا
این که یه سری آدم واسه بالا بردن ویو ویدئوشون دست به هر کاری و هر شکلی میزنن رو منتشر نکنید