خانهاخبار
اخذ ویزای توریستی استرالیا و انواع دیگر ویزاهای استرالیا در کوتاه‌ترین زمان ممکن

اخذ ویزای توریستی استرالیا و انواع دیگر ویزاهای استرالیا در کوتاه‌ترین زمان ممکن

کشور استرالیا، یکی از مقاصد محبوب افراد برای مهاجرت،گردشگری و... است.
۱۴۰۱/۴/۲۵

کشور استرالیا، یکی از مقاصد محبوب افراد برای مهاجرت،گردشگری و... است. بسیاری از افراد نیز به‌دلیل تفریح و گردشگری یا بازدید از اقوام ساکن در این کشور، تمایل به اخذ ویزای استرالیا را دارند. این کشور، برای این افراد، ویزایی با نام ویزای توریستی استرالیا را فراهم کرده است.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که قصد دارند از این کشور زیبا بازدید کنند و پس از مدت کوتاهی به کشور خود بازگردند. این ویزا، انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها، برای افراد خاصی قابل‌استفاده هستند. در این مطلب، به بررسی شرایط دریافت ویزای توریستی در این کشور و انواع آن می‌پردازیم.

image

معرفی انواع و اقسام ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی کشور استرالیا، انواع مختلفی دارد که در ادامه، هر یک از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • ویزای گردشگری استرالیا

یکی از اصلی‌ترین ویزاهای توریستی استرالیا، برای گردشگران این کشور صادر می‌شود. افرادی که قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور را دارند، می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. مدت‌زمان اعتبار این ویزا، به هدف شما از بازدید خود بستگی دارد و می‌توانید تعیین کنید که چه مدتی قصد ماندن در این کشور را دارید. برای دریافت ویزا، باید تاریخچه سفر مناسب یا منابع مالی کافی داشته باشید.

  • ویزای توریستی با تضمین مالی اسپانسر

درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده مانند خواهر، برادر و... شما در کشور استرالیا زندگی کنند، می‌توانید با دریافت دعوت‌نامه از آن‌ها، برای دریافت ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید. در این روش، فردی که در استرالیا ویزای دعوت‌نامه را ارسال می‌کند، باید بین 5000 تا 15000 دلار استرالیا، به‌عنوان امانت، به دولت بدهد تا زمانی‌که شما به کشور خود بازگشتید آن را پس بگیرد.

  • ویزای توریستی برای بیزینس

گاهی اوقات افراد قصد دارند که برای شرکت در یک کنفرانس، مصاحبه شغلی، قرارداد کاری یا... به کشور استرالیا سفر کنند. در این شرایط، این افراد می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی، با شاخه بیزینس، برای سفر به استرالیا اقدام کنند.

  • ویزای توریستی برای خانواده

اگر در استرالیا مشغول به تحصیل باشید، می‌توانید همسر و فرزندان خود را از طریق دریافت ویزای همراه، به این کشور ببرید؛ بااین‌وجود، بقیه اعضای خانواده مانند پدر، مادر یا خواهر، برای سرزدن به شما، به ویزای توریستی احتیاج خواهند داشت.

صفر تا صد ویزای توریستی استرالیا

به‌طور کلی، ویزای توریستی کشور استرالیا می‌تواند برای هر فردی که قصد سفر یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری استرالیا را دارد، مناسب باشد؛ با این وجود در نظر داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا، حق کار یا تحصیل را در این کشور نخواهید داشت و تنها باید برای مدت کوتاهی در این کشور بمانید. دریافت این ویزا، نسبت به ویزاهای دیگر آسان‌تر است و افراد می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.

هزینه اخذ ویزای استرالیا، برای افرادی که در کشور ایران اقدام می‌کنند، حدود 140 دلار استرالیا است. درصورتی‌که از کشور استرالیا برای دریافت آن اقدام کنید، این هزینه به 345 دلار استرالیا افزایش می‌یابد؛ علاوه بر این، هزینه‌های دیگری نیز برای ویزا وجود دارند که آزمایش‌های پزشکی یا انگشت‌نگاری، نمونه‌هایی از این هزینه‌ها هستند. لازم به ذکر است که هزینه انگشت‌نگاری ویزای توریستی کشور استرالیا، از تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۲، افزایش یافته است و افراد باید ۳۳ یورو برای آن پرداخت کنند.

image

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

درصورتی‌که قصد اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا را داشته باشید، باید شرایط خاصی را فراهم کنید تا شانس شما برای دریافت این ویزا افزایش یابد. این شرایط، شامل موارد زیر می‌شود:

اثبات تمکن مالی: هر فردی که قصد سفر به کشور استرالیا را دارد، باید در ابتدا اثبات کند که از توانایی مالی لازم برای اقامت در این کشور برخوردار است. طبق این شرط، متقاضی باید برای هر روز اقامت خود در این کشور، بین 60 تا 80 دلار استرالیا تمکن مالی خود را به سفارت استرالیا اعلام کند.

داشتن تاریخچه مسافرت: برای اینکه بتوانید ویزای توریستی کشور استرالیا را دریافت کنید، بهتر است تاریخچه سفر مناسبی داشته باشید. داشتن سفرهای مختلف در پاسپورت، شانس بیشتری برای دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا به شما خواهد داد.

دعوت‌نامه: یکی دیگر از شرایط ویزای توریستی استرالیا، داشتن دعوت‌نامه است. درصورتی‌که بتوانید یک دعوت‌نامه از یکی از بستگان درجه یک خود در کشور استرالیا دریافت کنید، اعتبار آن بیشتر خواهد بود؛ بنابراین شما می‌توانید با داشتن شانس بیشتری، برای اخذ ویزای توریستی خود اقدام کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا

یکی از اصلی‌ترین مراحل دریافت ویزای توریستی کشور استرالیا، جمع‌آوری مدارک موردنیاز است. درصورتی‌که قصد دریافت این نوع ویزا را داشته باشید، باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر برای متقاضی و همراهان؛
  • یک قطعه عکس با ابعاد 3.5* 4.5؛
  • مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه به‌همراه ترجمه معتبر؛
  • تاریخچه سفرهای گذشته؛
  • ارائه فرم‌های تکمیل‌شده برای درخواست ویزای توریستی؛
  • ارائه ریزپرینت 6 ماهه از حساب بانکی جاری؛
  • نامه اثبات تمکن مالی از حساب بانکی؛
  • ترجمه اسناد ملکی متقاضی؛
  • گواهی مبنی بر اشتغال فرد در کشور مبدا؛
  • مدارک مربوط به انگشت‌نگاری؛
  • اطلاعات بانکی اسپانسر (در صورت درخواست برای ویزای توریستی با تضمین مالی اسپانسر)؛

نکات مربوط به مدارک

  • در نظر داشته باشید که برای دریافت نامه اثبات تمکن مالی از بانک، حتما آن را به زبان انگلیسی دریافت کنید؛ علاوه بر این، پرینت حساب یا گردش 3 ماهه نیز می‌تواند مناسب باشد.
  • درصورتی‌که قصد دریافت گواهی اشتغال‌به‌کار داشته باشید، بهتر است در این نامه عنوان شود که شما برای دریافت مرخصی اقدام کرده‌اید؛ بنابراین باید بتوانید سفارت استرالیا را قانع کنید که پس از پایان سفر، مجددا به کار خود باز خواهید گشت.
  • از آنجا که پس از اقدام برای ویزا، فقط 14 روز برای انجام بیومتریک فرصت دارید، بهتر است برنامه‌ریزی کافی را برای این کار انجام دهید.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی استرالیا

مدت‌زمان لازم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا، با توجه به نوع ویزا، متغیر است و ممکن است از چند هفته تا چندین ماه تغییر کند؛ البته از آنجا که خدمات سفارت استرالیا کاملا به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند، متقاضیان زمان کمتری را در انتظار پاسخ ویزای خود می‌مانند.

به‌صورت کلی، مدت‌زمان انتظار برای اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا، از 17 روز آغاز و تا یک یا دو ماه طول می‌کشد.

image

کلام آخر

در این مطلب، به بررسی انواع ویزای توریستی کشور استرالیا و نحوه دریافت آن پرداختیم. دریافت ویزای توریستی استرالیا، یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور یا سرزدن به آشنایان و نزدیکان است. در نظر داشته باشید که دریافت این ویزا ممکن است دشواری‌هایی نیز داشته باشد و عدم‌رعایت تمامی جوانب در هر یک از مراحل دریافت ویزا، امکان دارد باعث ریجکتی ویزای شما شود؛ بنابراین بهتر است در این مسیر از یک وکیل مهاجرت مشورت بگیرید تا بتوانید تمامی مراحل را با موفقیت بگذرانید و ویزای توریستی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)