خانهاخبار
عملکرد بهتر مک بوک پرو ۱۳ اینچی M2 نسبت به مدل پایه مک پرو ۶۰۰۰ دلاری!

عملکرد بهتر مک بوک پرو ۱۳ اینچی M2 نسبت به مدل پایه مک پرو ۶۰۰۰ دلاری!

امتیازات بنچ مارک اولیه مک بوک پرو ۱۳ اینچی با قیمت ۱۱۹۹ دلار، نشان می‌دهند که در کمال تعجب این محصول عملکرد بهتری نسبت به مدل پایه مک پرو با قیمت ۵۹۹۹ دلار دارد.
۱۴۰۱/۳/۲۹

اعداد و ارقام بنچ مارک‌ها نشان می‌دهند که مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تراشه M2 سریع‌تر از مک پرو مدل پایه است، با وجود اینکه حدود ۵۰۰۰ دلار کمتر قیمت دارد.

در نتایج اولیه Geekbench 5 که در روز چهارشنبه منتشر شد، مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید، امتیاز چند هسته‌ای ۸۹۲۸ را بدست آورد، در حالی که پیکربندی استاندارد مک پرو با پردازنده ۸ هسته‌ای Intel Xeon W دارای امتیاز چند هسته‌ای ۸۰۲۷ در Geekbench 5 است. این امتیازات نشان می‌دهد که مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با قیمت ۱۲۹۹ دلار، تا ۱۱ درصد عملکرد چند هسته‌ای سریع‌تری نسبت به مدل پایه مک پرو با قیمت ۵۹۹۹ دلار دارد.

image

 

پیکربندی‌های پیشرفته مک پرو مانند مدل ۱۲ هسته‌ای، همچنان می‌توانند از تراشه M2 بهتر عمل کنند، اما این را هم باید در نظر گرفت که قیمت ۶۹۹۹ دلاری یا بالاتر دارند.

با توجه به اینکه مک پرو دارای مزایای دیگری مانند قابلیت ارتقا، گزینه‌های گرافیک بیشتر، گزینه‌های ظرفیت ذخیره سازی داخلی SSD بالاتر، و گزینه‌های رم بسیار بیشتر است، مطمئنا این مقایسه عادلانه نیست، اما با این وجود امتیازات بنچ مارک‌ها، گواهی بر این امر هستند که تراشه‌های سیلیکونی اختصاصی اپل در مک‌های مقرون به صرفه‌تر، عملکرد بسیار چشمگیری دارند.

نمونه‌ای از میانگین امتیازات چند هسته‌ای Geebench 5 برای مک‌های مختلف، در زیر آورده شده است:

  • مک استودیو با تراشه M1 Ultra امتیاز ۲۳۳۶۶
  • مک پرو با تراشه ۲۸ هسته‌ای Intel Xeon W امتیاز ۲۰۰۲۹
  • مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه M1 Max امتیاز ۱۲۱۶۲ تا ۱۲۲۱۹
  • مک پر با تراشه ۱۲ هسته‌ای Intel Xeon W امتیاز ۱۱۹۱۹
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 امتیاز ۸۹۲۸ (بر اساس آزمایشات اولیه)
  • مک پرو با تراشه ۸ هسته‌ای Intel Xeon W امتیاز ۸۰۲۷
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی  و مک بوک ایر با تراشه M1 امتیاز ۷۳۹۵ تا ۷۴۲۰

مک پرو و مک مینی سطح بالا تنها مک‌های مبتنی بر اینتل هستند که در خط تولید اپل باقی مانده‌اند. در جریان رویداد ۱۷ اسفند، اپل اعلام کرد که یک مک پرو جدید با تراشه اختصاصی اپل در راه است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید از جمعه این هفته برای سفارش در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است، اپل اعلام کرده که این محصول از ۲۴ ژوئن (۳ تیر) نیز در فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت موجود خواهد شد. اپل همچنین یک مک بوک ایر بازطراحی شده با تراشه M2 را در ماه جولای (تیر) با قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه خواهد کرد، که بر اساس خبر امروز از مدل پایه مک پرو ۵۹۹۹ دلاری، عملکرد بهتری خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)