خانهاخبار
اپل قصد عرضه مک بوک ایر ۱۳ اینچی با نمایشگر اولد را دارد

اپل قصد عرضه مک بوک ایر ۱۳ اینچی با نمایشگر اولد را دارد

راس یانگ تحلیل‌گر معتبر حوزه نمایشگرها، امروز خبر از استفاده اپل از صفحه نمایش اولد برای مک بوک ایر و آیپد پروهای آینده داده است.
۱۴۰۱/۳/۲۷

به گفته راس یانگ تحلیل‌گر معتبر حوزه نمایشگرها، به نظر می‌رسد که اپل در سال ۲۰۲۴ یک مک بوک ۱۳ اینچی جدید با صفحه نمایش اولد را روانه بازار کند. یانگ در توییتی که امروز به اشتراک گذاشته، گفته که انتطار دارد این نوت بوک، یک مک بوک ایر جدید باشد، اما او گفته که این احتمال هم وجود دارد که نوع دیگری از مک بوک باشد.

راس یانگ که طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به صفحه نمایش را برای آیفون ۱۳ پرو، آیپد مینی، مک بوک پرو، و سایر دستگاه‌ها به طور دقیق قبلا فاش کرده است، همچنین انتظار دارد که اپل در سال ۲۰۲۴ مدل‌های جدید آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را با نمایشگرهای اولد عرضه کند.

image

 

یانگ در توییت دیگری نیز گفته که نمایشگرهای اولد در هر سه دستگاه جدید از ساختار پشت سرهم دو پشته استفاده می‌کنند که در آن دو لایه قرمز، سبز، و آبی وجود دارد که امکان افزایش روشنایی و مصرف انرژی کمتر را فراهم می‌کند. به علاوه صفحه نمایش‌های اولد برای بهره‌وری بیشتر انرژی، نیازی به نور پس زمینه ندارند.

این تحلیل‌گر صفحه نمایش توضیح داده که همه دستگاه‌ها از فن‌آوری نمایشگر LTPO برای نرخ نوسازی متغیر بین ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند، ویژگی که اپل آن را پروموشن می‌نامد. همه مدل‌های آیپد پرو که از سال ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند، دارای ویژگی پروموشن هستند، اما نرخ تازه سازی آنها می‌تواند تا ۲۴ هرتز کاهش یابد، این در حالی است که اگر این قابلیت به مک بوک ایر راه یابد، اولین بار خواهد بود که در این محصول استفاده شده است.

اپل در حال حاضر روی انتقال خطوط مک و آیپد خود به نمایشگرهای LCD با نور پس زمینه mini LED متمرکز شده است و نمایشگرهای اولد قدم بعدی این شرکت برای این محصولات خواهد بود. برخلاف نمایشگرهای mini LED، پنل‌های اولد از پیکسل‌هایی استفاده می‌کنند که خود ساطع کننده هستند و نیازی به نور پس زمینه ندارند، این موضوع باعث می‌شود که نسبت کنتراست بهبود یابد و عمر باتری نیز بیشتر شود. با این حال در عین اینکه این تصمیم اپل بسیار خوشایند است، اما باید گفت که عملی کردن آن زمان‌بر است و این غول کوپرتینویی راه درازی را در پیش دارد تا به طور تمام و کمال استراتژی خود را پیش ببرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)