خانهاخبار
تولید انبوه تراشه M2 Pro توسط TSMC اواخر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود

تولید انبوه تراشه M2 Pro توسط TSMC اواخر ۲۰۲۲ آغاز می‌شود

هنوز M2 از راه نرسیده، اولین خبرها از نسخه Pro این تراشه منتشر می‌شوند.
۱۴۰۱/۳/۱۸

رویداد WWDC در کنار رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل‌ها، با معرفی سخت افزار جدید هم همراه بود. اپل به صورت کاملا غیر منتظره، از تراشه M2 در این رویداد پرده برداری کرد و نخستین محصولات مجهز به این پردازنده، یعنی مک بوک ایر و مک بوک پرو نیز به صورت رسمی معرفی شدند.

در حالی که دیوایس های جدید با تراشه یاد شده هنوز وارد بازار نشده است، اما Jeff Pu یکی از فعالان حوزه تکنولوژی به این موضوع اشاره کرده است که کوپرتینویی‌ها اواخر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تولید انبوه تراشه M2 Pro را آغاز خواهند کرد.

به گفته وی، اپل همکاری خود با TSMC برای توسعه این چیپ‌ها را ادامه خواهد داد. این شرکت تایوانی به نظر می‌رسد که در سه ماهه سوم تولید اولیه این پردازنده را به صورت محدود آغاز کرده و تولید انبوه آن، به اواخر ۲۰۲۲ موکول خواهد شد. بد نیست بدانید که تراشه M2 Pro با لیتوگرافی ۳ نانومتری همراه خواهد بود.

image

 

برای افرادی که با این موضوع آشنا نیستند، واحد نانومتری مربوط به فضای میان ترانزیستورها است و هر چقدر این عدد کوچک‌تر باشد، عملکرد پردازشی بهتری را شاهد خواهیم بود. با وجود برخی بهبودها در این زمینه، پردازنده ام ۲ اپل با همان لیتوگرافی ۵ نانومتری مانند تراشه M1 طراحی و توسعه پیدا کرد.

به گفته اپل، در حوزه عملکرد پردازشی شاهد افزایش ۱۸ درصدی سرعت نسبت به چیپست M1 هستیم و از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی به لطف اضافه شدن دو هسته و رسیدن آن به مجموع ۱۰ هسته‌ای، با بهبود ۳۵ درصدی همراه شده است. اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که تراشه M1 نهایتا تا ۱۶ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کرد. اما این قضیه روی پردازنده M2 به ۲۴ گیگابایت ارتقاء پیدا کرده است.

اوایل سال جاری میلادی، وب سایت 9to5Mac گزارش داد که اپل در حال کار روی مک مینی جدید با تراشه M2 Proاست و از سوی دیگر، چیپست‌های قدرتمند دیگری برای مک پرو در دست طراحی و توسعه است. اگر گفته‌های آقای Puصحت داشته باشد، باید انتظار معرفی نسخه پیشرفته پردازنده M2 با لیتوگرافی ۳ نانومتری را داشته باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)