خانهاخبار
گزارشی دیگر نیز ادعا کرد تنها مدل‌های آیفون 14 پرو به تراشه A16 مجهز خواهند شد!

گزارشی دیگر نیز ادعا کرد تنها مدل‌های آیفون 14 پرو به تراشه A16 مجهز خواهند شد!

طبق شایعاتی که در چند وقت اخیر منتشر شده است، اپل برای اولین بار قرار است سری پرچمدار خود را با دو تراشه متفاوت روانه بازار کند.
۱۴۰۱/۳/۱۲

 در حالی که هنوز زمان زیادی تا رونمایی از جدیدترین سری پرچمدار اپل موسوم به سری آیفون 14 باقی مانده‌ است، شایعات و گزارش‌های زیادی پیرامون این سری پرچمدار منتشر شده است که اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده است که البته نمی‌توان درستی همه آن‌ها را تایید کرد. در همین راستا، اخیرا گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تنها مدل‌های آیفون 14 پرو با تراشه نسل بعدی A16 عرضه خواهند شد. حالا اما گزارشی جدید از طرف TrendForce در دسترس کاربران قرار گرفته است که ضمن تایید گزارش قبلی ادعا می‌کند سری آیفون 14 پرو به تراشه A16 بایونیک مجهز خواهد بود.

image

 

شایان ذکر است که در این گزارش همچنین اشاره شده است که مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس از تراشه A15 بایونیک بهره خواهند برد که در سری حال حاضر آیفون 13 به کار رفته است. البته باید اشاره کرد که آیفون 14 و آیفون 14 مکس به جای رم 4 گیگابایتی از رم 6 گیگابایتی LPDDR4X برخوردار خواهند بود که کمک شایانی به پردازش اطلاعات سنگین در نسل بعد سری آیفون خواهد داشت.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که اپل چرا قصد دارد سری آیفون 14 را به دو تراشه مختلف مجهز کند در حالی که چنین اقدامی از سوی اپل بی‌سابقه تلقی می‌شود. در هر روی، به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی برنامه دارد تا با عرضه سری آیفون 14 تفاوت‌های بین نسخه‌های استاندارد آیفون و مدل‌های پرو را بیش از بیش برجسته کند.

image

در نهایت باید اشاره کرد که یکی از دلایل احتمالی مجهز شدن سری آیفون 14 به دو تراشه مختلف مربوط به مشکل جهانی کمبود تراشه است که از زمان شیوع گسترده پاندمی کرونا گریبانگیر غول‌های فناوری جهان شده است. اخیرا نیز گزارش شده یود که تولید نسخه استاندارد سری آیفون 14 تا حدود دو الی سه هفته با تاخیر انجام خواهد شد. اگر مجموع این گزارش‌ها درست باشند، به نظر می‌رسد تولید سری آیفون تحت تاثیر خواهد گرفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)