خانهاخبار
ساعت هوشمند پیکسل واچ ممکن است با تراشه بسیار قدیمی عرضه شود!

ساعت هوشمند پیکسل واچ ممکن است با تراشه بسیار قدیمی عرضه شود!

جدیدترین ساعت هوشمند گوگل ممکن است به تراشه اگزینوس 9110 مجهز باشد که در سال 2018 روانه بازار شده است.
۱۴۰۱/۲/۲۵

حدود چهار سال پیش بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل قصد دارد همراه با سری گوشی هوشمند پیکسل 3 اولین ساعت هوشمند خود را نیز معرفی کند که به دلایل نامعلوم شایعه رونمایی ساعت گوگل به حقیقت نپیوست. به علاوه، گوگل با برگزاری کنفرانس I/O خود که چند روز پیش برگزار شد از اولین ساعت هوشمند خود به نام پیکسل واچ رونمایی کرد تا سرانجام شاهد جدیدترین گجت پوشیدنی این غول فناروی باشیم. حالا اما گزارشی منتشر شده است که اذعان دارد ساعت پیکسل واچ که قرار بود ابتدا سال 2018 عرضه شود ممکن است به تراشه‌ی بسیار قدیمی اگزینوس 9110 سامسونگ مجهز باشد.

image

 

براساس این گزارش، ساعت پیکسل واچ احتمالا با تراشه اگزینوس 9110 عرضه خواهد شد که یک تراشه 10 نانومتری با هسته‌های کورتکس A-53 محسوب می‌شود. شایان ذکر است که سامسونگ و گوگل اخیرا همکاری‌های زیادی را در زمینه توسعه تراشه تنسور داشته‌اند که در پرچمداران حال حاضر این برند مانند سری پیکسل 6 همچنین گوشی میان‌رده پیکسل 6a حضور دارد. در همین راستا، بسیاری از کاربران امیدوار بودند که ساعت هوشمند پیکسل واچ نیز به تراشه پرچمدار اگزینوس W920 مجهز خواهد بود که در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ 4 و 4 کلاسیک به کار رفته است.

image

 

شایان ذکر است که تراشه اگزینوس W920 در مقایسه با تراشه اگزینوس 9110 عملکرد سخت‌افزاری بسیار بهتری دارد چرا که این تراشه برپایه فرایند 5 نانومتری توسعه داده شده است و از هسته‌های کورتکس A-55 نیز برخوردار است. همچنین تراشه اگزینوس W920 سامسونگ تا 20 درصد عملکرد بهتر پردازنده مرکری و تا 10 درصد عملکرد بهتر پردازنده گرافیکی را به همراه خواهد داشت. از آن سو، تراشه اگزینوس 9110 در سال 2018 معرفی شد و در ساعت‌های مانند گلکسی واچ اکتیو و اکتیو 2 و گلکسی واچ 3 به کار رفته است.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که عرضه احتمالی پیکسل واچ با تراشه اگزینوس 9110 قطعا یک ناامیدی بزرگ برای کاربران خواهد بود مخصوصا که گوگل اعلام کرده است که ساعت هوشمند جدید خود به مانند یک محصول پرمیوم قیمت‌گذاری خواهد شد. البته باید اشاره کرد که پیکسل واچ به احتمال زیاد با قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی همراه خواهد بود که بخش بزرگی از آن وابسته به سیستم عامل WearOS خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)