خانهاخبار
اپل بالاخره آیپاد تاچ و به طور کل محصولات آیپاد را بازنشسته کرد!

اپل بالاخره آیپاد تاچ و به طور کل محصولات آیپاد را بازنشسته کرد!

بعد از مدت‌ها در حرکتی قابل پیش‌بینی اپل رسما تولید آیپاد تاچ را متوقف کرد و اعلام کرد که فروش این محصول تا پایان موجودی آن ادامه خواهد داشت.
۱۴۰۱/۲/۲۱

اپل امروز اعلام کرد که تولید آیپاد تاچ و به همراه آن خط تولید آیپاد را متوقف می‌کند. آیپاد تاچ آخرین مدل باقی مانده در خط تولید پخش کننده‌های رسانه‌ای این شرکت بود. اپل اعلام کرده است که این محصول تا پایان موجودی آن در دسترس خواهد بود.

آیپاد که بیش از دو دهه پیش عرضه شد، راه واکمن سونی را دنبال می‌کرد و در شیوه گوش دادن مردم به موسیقی دوباره انقلابی به پا کرد. آیپاد شامل سری‌های مختلفی از این محصول، از جمله آیپاد نانو محبوب، آیپاد شافل نمادین، و البته آیپاد تاچ بود که همه چیز بود به جز یک گوشی هوشمند!

image

 

آیپاد تاچ اصلی در سال ۲۰۰۷، همان سالی که اولین آیفون عرضه شد، وارد بازار شد. اکثرا همان سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون اصلی را داشت، با این تفاوت که فاقد قطعات لازم برای تماس تلفنی از طریق شبکه مخابراتی بود. از آن زمان به بعد آیپاد تاچ اصلاحات زیادی را تجربه کرد. آخرین مدل حدودا سه سال پیش در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، اگرچه از جهات بسیاری به مدل قبلی خود شباهت داشت.

جای تعجب نیست که این خط تولید امروز با اعلام اپل تعطیل می‌شود، زیرا با وجود محصولاتی مانند آیفون یا اپل واچ، تجربه نشان داده که محصولاتی دیگر از جمله همین آیپاد تاچ دیگر بی‌معنی شده‌اند و عملا کاربردی ندارند. تعجب آور است که اپل این همه مدت طول کشید تا آیپاد تاچ را متوقف کند، زیرا از مدتی پیش این شرکت به وضوح علاقه خود را نسبت به عرضه مدل جدید این محصول از دست داده بود. قاعدتا می‌توان گفت که فروش آیپاد تاچ بدون شک از مدت‌ها پیش کاهش پیدا کرده باشد، بنابراین اپل باید مدت‌ها قبل این اقدام را می‌کرد.

اپل به نوبه خود از توقف آیپاد تاچ چندان ناراحت نیست، بلکه حتی این شرکت خوشحال هم هست که شما را به سمت بسیاری از محصولات دیگر خود هدایت می‌کند که اکنون می توانند موسیقی پخش کنند. البته باید گفت که هیچ‌کدام از محصولات مذکور دیگر مانند آیپاد تاچ جک هدفون ندارند.

نیازی به گفتن نیست که آیپاد همیشه جایگاه ویژه‌ای در تاریخ اپل و میان مردم خواهد داشت. در تاریخ اپل به دلیل دگرگون کردن خط مشی این شرکت و تولید آیفون، و در میان مردم به دلیل تحولی که در گوش دادن به موسیقی در بین عموم ایجاد کرد. اما هر محصولی دیر یا زود منقضی می‌شود و چاره‌ای جز این ندارد که به تاریخ سپرده شود و جای خود را به محصولات جدید دیگر دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)