خانهاخبار
مدیاتک حالا بزرگ‌ترین تامین کننده چیپست‌های محصولات اندرویدی در بازار آمریکاست

مدیاتک حالا بزرگ‌ترین تامین کننده چیپست‌های محصولات اندرویدی در بازار آمریکاست

شرکت مدیاتک به تازگی موفق شده تا کوالکام را کنار زده و در بازار کشور آمریکا، به بزرگ‌ترین تامین کننده چیپست‌های محصولات اندرویدی تبدیل شود.
۱۴۰۰/۱۲/۱۱

با استناد به گزارش جدیدی که توسط IDC منتشر شده است؛ شرکت مدیاتک توانسته تا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، مقام بزرگ‌ترین تامین کننده چیپست‌های محصولات اندرویدی در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. سهم مدیاتک از بازار این کشور، معادل با ۴۸.۱ درصد بوده و رقیب اصلی آنها یا همان کوالکام، ۴۳.۹ درصد از بازار آمریکا را در اختیار دارد.

به گفته IDC، موفقیت اخیر مدیاتک به دلیل فروش بسیار خوب گوشی‌های مقرون به صرفه‌ای چون سامسونگ گلکسی A12، گلکسی A32، موتورولا G پیور و همچنین سایر گوشی‌های به همراه چیپست‌های دیمنسیتی بوده که توسط اپراتور‌هایی چون T-Mobile و Boost Mobile در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

image

 

نکته جالب این است که شرکت آماری شناخته شده دیگری به نام کانترپوینت ریسرچ، داده‌هایی در تناقض با گزارش IDC منتشر کرده‌اند و با استناد به آمار منتشر شده توسط کانترپوینت، کوالکام همچنان با سهم ۵۵ درصدی در بازار آمریکا اول بوده و مدیاتک با سهم ۳۷ درصدی، در مقام دوم قرار دارد.

در هر صورت، مشاهده رقابت این دو شرکت و تلاش‌های آنان برای ربودن گوی سبقت از دیگری، جذاب خواهد بود. شرکت مدیاتک به دلیل حضور قدرتمند خود در بازار گوشی‌های مقرون به صرفه و میان رده اندرویدی، توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. چیپست‌ پرچمدار دیمنسیتی 9000 و سری چیپست‌های رده بالای دیمنسیتی 8000 نیز می‌توانند به رشد و ادامه موفقیت این شرکت در بازار آمریکا و همچنین سایر مناطق جهان کمک کنند.

image

 

درباره موفقیت اخیر مدیاتک چه می‌اندیشید؟ آیا عقیده دارید که این شرکت واقعا کوالکام را در خانه خود شکست داده یا آمار منتشر شده توسط گروه کانترپوینت ریسرچ را باور می‌کنید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)