خانهاخبار
اوپو فایند X5 با تراشه اسنپدراگون 888 و دوربین‌های پیشرفته رسما معرفی شد

اوپو فایند X5 با تراشه اسنپدراگون 888 و دوربین‌های پیشرفته رسما معرفی شد

مدل معمولی سری اوپو فایند X5 از باتری 4800 میلی‌امپر ساعتی و نمایشگر 120 هرتزی بهره می‌برد.
۱۴۰۰/۱۲/۵

اوپو امروز با برگزاری رویدادی از سری پرچمدار اوپو فایند X5 شامل دو مدل اوپو فایند X5 و فایند X5 پرو رونمایی کرد. علی‌رغم آن که اوپو فایند X5 نسخه معمولی سری محسوب می‌شود، به بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته برادر بزرگ‌تر خود مانند کالیبره رنگ طبیعی هسلبلاد و تراشه اختصاصی پردازش تصویر 6 نانومتری MariSilicon X مجهز است.

image

 

بنابر اعلام رسمی اوپو، اوپو فایند X5 از تراشه اسنپدراگون 888 بهره می‌برد که همراه با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. در بخش نرم‌افزار، اوپو فایند X5 به مانند برادر بزرگ‌تر خود با اندورید 12 بر پایه رابط کاربری ColorOS 12.1 عرضه خواهد شد که از نظر ظاهری دچار تغییراتی شده است. دیگر قابلیت نرم‌افزاری مشترک بین اوپو فایند X5 و مدل قدرتمد سری ویژگی اتصال چند نمایشگره است که امکان سوییچ بین گوشی هوشمند و کامپیوتر شخصی کاربر را ممکن می‌سازد.

image

 

در پنل جلویی، اوپو فایند X5 مجهز به نمایشگر اولد 6.55 اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس است که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. البته این نمایشگر برخلاف نمایشگر اوپو فایند X5 پرو از فناوری LTPO برخوردار نیست. بدنه اوپو فایند X5 همچنین از جنس شیشه است. این نمایشگر همچنین میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سونی IMX615 است که بر خلاف میدان دید 90 درجه‌ای اوپو فایند X5 پرو، از میدان دید 81 درجه‌ای بهره می‌برد. این دوربین همچنین برخلاف اوپو فایند X5 پرو، بدون فیلتر RGBW خواهد بود.

image

 

بخش دوربین جایی است که اوپو برای فایند X5 کم نگذاشته است و از همان دوربین‌ها و قابلیت‌های عکسبرداری اوپو فایند X5 پرو بهره برده است. در همین راستا، اوپو فایند X5 از دو دوربین 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX766 با اندازه پیکسلی 1.0 میکرومتری بهره می‌برد که به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است. دوربین سوم نیز دوربین 13 مگاپیگسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری و لنز 52 میلی‌متری است.

image

 

منبع تغذیه اوپو فایند X5 باتری 4800 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع 80 واتی SuperVOOC و شارژ بی‌سیم 30 واتی AirVOOC است. از دیگر مشخصات فنی اوپو فایند X5 می‌توان به سیستم خنک‌کننده اتاق بخار و پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. متأسفانه اوپو فایند X5 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست.

image

 

در نهایت باید اشاره کرد که اوپو فایند X5 از هم اکنون برای پیش فروش در دسترس است و با قیمت 1000 یورویی برای نسخه حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. به علاوه، این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد و فروش آن نیز از تاریخ 14 مارس مصادف با 23 اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)