خانهاخبار
سونی استودیوی بانجی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد!

سونی استودیوی بانجی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرد!

پس از خرید اکتیویژن-بلیزرد توسط مایکروسافت، بسیاری انتظار داشتند تا سونی نیز شرکت یا استودیوی بزرگی را در صنعت گیمینگ خریداری کرده و حالا شاهد خرید بانجی با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار توسط این شرکت هستیم.
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

بخش سرگرمی‌های شرکت سونی یا همان Sony Interactive Entertainment، به تازگی اعلام کرده که آنها استودیوی شناخته شده بانجی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده‌اند. پس از نهایی شدن این معامله، بانجی به عنوان یک زیرمجموعه خود مختار از SIE به فعالیت خود ادامه داده و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره این استودیو یعنی «پیت پارسنز» و بقیه تیم مدیریتی این استودیو به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

image

 

سونی نیز اعلام کرده که بانجی همچنان یک استودیوی مولتی پلتفرم باقی خواهد ماند و انتخاب انتشار بازی‌ها بر روی هر پلتفرمی برای آنها وجود خواهد داشت. در حال حاضر، استودیوی بانجی همچنان به پشتیبانی از عنوان محبوب Destiny 2 در سری دستینی ادامه داده و آنها در حال ساخت یک فرنچایز کاملا جدید نیز هستند. استودیوی بانجی، توسعه دهندگان اصلی فرنچایز محبوب و انحصاری مایکروسافت، یعنی Halo نیز بودند که حالا در دست استودیوی 343 Industries قرار گرفته است.

image

 

آقای «جیم رایان»، مدیر عامل بخش سرگرمی شرکت سونی چنین می‌گوید:

«ما از ابتدای فرنچایز دستینی، رابطه بسیار خوبی با بانجی داشتیم و حالا مایه خوشحالی من است که اضافه شدن این استودیو به خانواده پلی استیشن را اعلام کنم! این خرید، قدم مهمی در راستای هدف ما برای گسترش کاربران پلی استیشن است. ما اهمیت و نقش مهم کاربران در بانجی را درک می‌کنیم و خواستار رشد بیشتر این استودیو و حفظ استقلال آنها هستیم؛ همانند بانجی، کاربران پلی استیشن بیشترین اهمیت را برای ما دارند و علاقه و اشتیاق مشترک ما به گیمینگ، امکان رشد بیشتر و خلق بهترین فضا برای گیمر‌ها توسط ما را فراهم می‌کند.»

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بانجی یعنی آقای «پیت پارسنز» نیز به این امر اشاره کرده که Sony Interactive Entertainment، از اهداف استودیوی بانجی حمایت کرده و به آنها اجازه فعالیت مستقل را داده‌اند. آقای «پارسنز» در این باره چنین می‌گوید:

«استودیوی بانجی و بخش سرگرمی‌های شرکت سونی هر دو باور دارند که جهان‌های به تصویر کشیده شده در بازی‌، تنها قدم‌های اولیه فرنچایز ما هستند و با توجه به پتانسیل بسیار بالای دنیای خلق شده توسط ما و پشتیبانی بخش سرگرمی‌های سونی، ما می‌توانیم تا بانجی را به یک شرکت سرگرمی جهانی تبدیل کرده و آثار خود را به شکلی باورنکردنی گسترش دهیم.»

این معامله، پایانی بسیار جنجالی را برای بازار گیم در ماه ژانویه رقم خواهد زد. در روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی)، شرکت تیک-تو که مالک استودیویی شناخته شده چون راک‌استار گیمز است؛ یکی از غول‌‌های گیمینگ موبایل یا همان زینگا را با مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار خریداری کرد. سپس حدود یک هفته بعد، شرکت مایکروسافت با خرید اکتیویژن-بلیزرد با مبلغ باورنکردنی ۶۸.۷ میلیارد دلار، تعجب همگان را برانگیخت.

image

 

این نخستین  باری نیست که بانجی توسط یکی از شرکت‌های اصلی تولید کننده کنسول‌های بازی خریداری می‌شود! در سال ۲۰۰۰، مایکروسافت این استودیو را خریداری کرده و بازی شوتر آنها یا همان Halo را، به عنوانی انحصاری برای اولین کنسول ایکس باکس که در سال ۲۰۰۱ روانه بازار شد؛ تبدیل کرد.

بانجی پس از عرضه بازی Halo 3 در سال ۲۰۰۷، مجددا مستقل شده ولی همچنان دو بازی Halo 3: ODST و Halo: Reach را برای ایکس باکس تولید کرد؛ سپس این استودیو فرنچایز خود یعنی هیلو را به دست مایکروسافت و 343 Industries سپرده و با قراردادی ۱۰ ساله، به اکتیویژن ملحق شد. این همکاری، نهایتا به تولید سری محبوب دستینی انجامید.

image

 

درباره خرید بانجی توسط سونی چه می‌اندیشید؟ آیا به توجه به خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری اکیتیوژن-بلیزرد توسط مایکروسافت، انتظار خرید بزرگ‌تری را از سوی سونی داشتید یا به نظرتان بانجی نیز گزینه مناسبی خواهد بود؟ پیش از این، بسیاری احتمال خرید شرکت‌هایی چون Take-Two یا EA Games توسط سونی را می‌دادند که حالا و با توجه به اعلام رسمی این معامله، دیگر دور از ذهن به نظر می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)