خانهاخبار
رشد ۴۰۰ درصدی فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱!

رشد ۴۰۰ درصدی فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱!

شرکت سامسونگ یکی از پیشتازان بازار گوشی‌های تاشو بود و حالا سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ این شرکت، از جمله محبوب‌ترین محصولات تاشو در جهان هستند.
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۹ از نخستین گوشی تاشو خود، به نام گلکسی فولد رونمایی کرد. این گوشی هنوز محصول تمام و کمالی نبود و نمایشگر بیرونی ۴.۶ اینچی آن، نسبت به معیار‌های این دوره و زمانه بسیار کوچک بوده و تایپ بر روی آن دشوار بود. این شرکت با عرضه گوشی گلکسی زد فولد 2 در سال ۲۰۲۰، اندازه نمایشگر بیرونی را به ۶.۲ اینچ افزایش داده و نمایشگر درونی نیز از یک پنل ۷.۳ اینچی، به یک پنل ۷.۶ اینچی تبدیل شده بود.

image

 

در سال جاری، سامسونگ همچنان به بهبود گوشی‌های تاشو خود پرداخته و با افزودن نمایشگر بیرونی ۱۲۰ هرتزی به گوشی گلکسی زد فولد 3 و همچنین فروش آن در نسخه‌ای با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، این گوشی تاشو را به محصولی جذاب‌تر برای کاربران تبدیل کرد.

در سوی دیگر، گوشی گلکسی زد فلیپ 3 نیز معرفی شد که در کنار بهبود‌های صورت گرفته و نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر، دارای قیمت ۹۹۹ دلار بود که نسبت به نسل گذشته، متعادل‌تر به حساب می‌آمد. هر دو گوشی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3، به همراه گواهی IPX8 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب عرضه شده‌اند که برای نخستین بار در یک گوشی تاشو شاهد آن بودیم.

بهبود‌های صورت گرفته در این محصولات و همچنین کاهش چشمگیر قیمت آنها نسبت به نسل‌های اولیه، موجب محبوبیت بسیار زیاد گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱ شده است. البته این شرکت آمار دقیق فروش این گوشی‌ها را منتشر نکرده، اما پیش از این اعلام کرده بودند که فروش گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 در اولین ماه پس از معرفی، برابر با کل فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بوده است!

image

 

در روز گذشته نیز شرکت سامسونگ پستی را در بلاگ خود منتشر کرد که با استناد به آمار منتشر شده توسط گروه Counterpoint Research، خبر از رشد ۴ برابری فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱ را می‌داد. به نظر می‌رسد که گوشی‌های تاشو، در حال تبدیل به یک تکنولوژی معمول هستند و دیگر گزینه‌ای گران‌قیمت برای افراد خاص به حساب نمی‌آیند.

همچنین گفته می‌شود که پیشرفت‌های سامسونگ در تکنولوژی گوشی‌های تاشو که در حال حاضر مسلما بهترین گزینه‌ها در این بازار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ موجب این شده تا کاربران برند‌های دیگر، گوشی خود را تغییر داده و به استفاده از گوشی‌های تاشو این شرکت رو بیاورند. به گفته سامسونگ، میزان کاربرانی که از برند‌های دیگر به گوشی گلکسی زد فلیپ 3 مهاجرت کرده‌اند، حدود ۱۵۰ درصد بیشتر از همین آمار برای سری گلکسی نوت 20 بوده است.

image

 

به عقیده سامسونگ، دلیل افزایش تقاضا برای سری گلکسی زد، ویژگی‌های خاص مربوط به این سری بوده که معمولا در سایر گوشی‌ها یافت نمی‌شوند. سامسونگ همچنین نظرسنجی‌هایی از مشتریان خود انجام داده و به این نتیجه رسیده است که اکثر کاربران، گوشی گلکسی زد فلیپ 3 را به دلیل طراحی جذاب و جمع و جور آن تهیه می‌کنند.

در سوی دیگر، یکی از دلایل اصلی محبوبیت گلکسی زد فلیپ 3 نیز افزایش اندازه نمایشگر بیرونی آن بوده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن گوشی، کار‌های خود را انجام دهند. این ویژگی برای افرادی که در مکان‌های عمومی، تمایلی به باز کردن گوشی تاشو خود جهت حفظ حریم شخصی نداشتند؛ بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

سامسونگ از کاربران گلکسی زد فولد 3 نیز نظرسنجی‌هایی انجام داده و نتیجه حاصل از آنها، این بوده که کاربران به نمایشگر بزرگ این گوشی که برای مولتی تسکینگ، مشاهده محتوا یا انجام فعالیت‌های هنری به همراه قلم اس پن بسیار مناسب است؛ جذب شده‌اند. سامسونگ در این میان کنایه‌ای نیز به رقیب خود یعنی اپل زده و می‌گوید که این گوشی‌ها، کاربران بسیاری را به خرید خود جذب می‌کنند و اکثر کاربران حاضرند تا حتی برند یا سیستم عامل مورد استفاده خود را نیز برای تجربه گوشی‌های تاشو، تغییر دهند.

image

 

سامسونگ باور دارد که با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های تاشو در سال‌های آتی، این محصولات طرفداران بیشتری کسب خواهند کرد و به گزینه اول بسیاری از کاربران تبدیل می‌شوند. این شرکت همچنین می‌گوید که برنامه‌های بسیار جذابی برای محصولات تاشو خود در آینده را داشته و قصد دارد تا با تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه خود به پیشتازی در این بازار ادامه دهد. مسلما، به نظر می‌رسد که سامسونگ اعتماد به نفس خاصی در زمینه موفقیت خود در بازار گوشی‌های تاشو را دارد!

این شرکت همچنین می‌گوید که برای ادامه پیشرفت خود در این مسیر، سرمایه‌گذاری هنگفتی روی بخش تحقیق و توسعه خود داشته و در حال کار با بسیاری از توسعه دهندگان و شرکت‌های بسیار بزرگی چون گوگل است. شرکت گوگل در حال حاضر نیز در حال همکاری با سامسونگ جهت بهینه سازی‌ اپلیکیشن‌های محبوب خود مانند جیمیل، یوتوب، دوئو و مپز برای گوشی‌های تاشو است.

image

 

نظر شما درباره گوشی‌های تاشو چیست؟ آیا به نظرتان این تکنولوژی به رشد کافی رسیده است؟ در صورتی که بخواهید یک گوشی تاشو را تهیه کنید، آیا بیشتر به خرید سری گلکسی زد سامسونگ مایل هستید یا گزینه‌های سایر شرکت‌ها را ترجیح می‌دهید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)