خانهاخبار
Nikkei: اپل برای اولین بار در دهه اخیر، تولید آیفون را کاهش داده است!

Nikkei: اپل برای اولین بار در دهه اخیر، تولید آیفون را کاهش داده است!

اپل هم بالاخره قربانی کمبود جهانی تراشه شده و در این راستا، مجبور شده تا برخی از خط تولید‌های آیفون 13 را متوقف کند.
۱۴۰۰/۹/۱۷

از زمانی که پاندمی ویروس کرونا در سال 2020 شروع شد، اپل مشکلی در خط تولید خود نداشت اما بالاخره اپل هم با کمبود قطعه مواجه شده و به نقل از جدیدترین گزارش Nikkei، این شرکت مجبور شده برخی از خط‌های تولید آیفون خود را برای اولین بار در بیش از ده سال اخیر، متوقف کند. کمبود قطعه و به خصوص کمبود تراشه‌ها و ریزتراشه‌ها، در کنار مشکلات تامین انرژی که در چین وجود دارد، باعث شده تا اپل چند خط تولید خود را برای «چند روز» متوقف کند.

Nikkei در گزارش خود شرح داده که معمولا در این هفته‌ها از سال که زمان کمی تا شروع سال جدید باقی مانده، اپل بیشتر از همیشه مشغول تولید محصولاتش می‌شود تا بتواند تقاضای مشتریان در تعطیلات سال نو را پاسخگو باشد. اما امسال به جای اینکه کارگران شیفت‌های اضافه داشته باشند و خط تولید ۲۴ ساعته مشغول باشد، آن‌ها به خاطر تعطیلی مرخصی گرفته‌اند. 

image

یک مدیر زنجیره تامین به Nikkei گفته است که «به دلیل کمبود قطعات و چیپست‌ها، منطقی نیست که اضافه‌کاری در خط تولید داشته باشیم و دستمزد اضافه‌کاری پرداخت کنیم. تعطیلات طلایی در چین که پشت سر گذاشتیم، همیشه شلوغ‌ترین زمان برای ما و دیگر مونتاژکنندگان بود که امسال به شکل بی‌سابقه‌ای، اینچنین نبود».

اپل اولین بار در ماه اکتبر بود که تولید سری آیفون 13 را کاهش داد. اپل حتی در ماه نوامبر هم تصمیم گرفت تا تولید برخی مدل‌های آیپد مثل آیپد مینی را کاهش بدهد تا در تولید سری آیفون 13 مشکلی نداشته باشد اما گویا آن تصمیم هم نتوانسته اپل را از تعطیلی‌های چند روزه خط تولید خود حفظ کند. گویا این شرکت قصد داشته تا در سال 2021 حدود 95 میلیون از سری آیفون 13 تولید و به بازار عرضه کند اما این رقم به خاطر مشکلات موجود، به حدود ۸۳ تا ۸۵ میلیون واحد کاهش خواهد داشت.

تولید سری آیفون 13 در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، ۲۰ درصد از هدف اولیه کوپرتینویی‌ها کمتر بوده و در همین حال، خط تولید آیپد هم تنها به ۵۰ درصد هدف مشخص شده خود دست پیدا کرده است. تولید آیفون‌های قدیمی‌تر که اپل هنوز می‌فروشد هم در این بازه تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده بود و در ماه نوامبر هم حتی بهتر نشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)