خانهاخبار
موتورولا از گوشی موتو G200 5G و چهار مدل دیگر در سری G رونمایی کرد

موتورولا از گوشی موتو G200 5G و چهار مدل دیگر در سری G رونمایی کرد

شرکت موتورولا به تازگی سری موتو G گوشی‌های خود را به روز کرده و با معرفی پنج مدل جدید در بازه‌های قیمتی متفاوت، گزینه‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است.
۱۴۰۰/۸/۲۸

شرکت موتورولا با معرفی پنج مدل جدید در سری گوشی‌های موتو G، از نسل بعدی آنها رونمایی کرد. این گوشی‌ها شامل میان‌رده‌های ۲۰۰ دلاری تا گوشی‌هایی با چیپست اسنپدراگون 888+ پلاس می‌شوند که البته آنها هم چندان گران نیستند.

image

 

در دو عدد از این گوشی‌ها شاهد استفاده از نمایشگرهای بزرگ LCD با نرخ نوسازی بالا هستیم و سه مدل دیگر نیز از نمایشگر‌های اولد کوچک‌تر استفاده می‌کنند. همه این گوشی‌ها به همراه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار شده اما سرعت شارژ آنها با یکدیگر متفاوت است. این گوشی‌ها دارای سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری MY UX بوده که شباهت بسیار زیادی به اندروید خام دارد و موتورولا قول عرضه یک آپدیت اصلی اندروید را نیز برای آنها داده است.

 

موتورولا موتو G200 5G

image

 

در ابتدا، شاهد معرفی گوشی موتورولا موتو G200 5G هستیم که نسبت به نسل قبلی یا همان موتو G100، در بسیاری از زمینه‌ها بهبود یافته است. این گوشی از قدرتمندترین چیپست حال حاضر کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888+ بهره برده و قیمت آن تنها ۴۵۰ یورو است؛ بنابراین با خرید این گوشی، لازم نیست به اندازه یک پرچمدار برای چنین سخت افزاری هزینه کنید.

این گوشی همچنین از نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده کرده که برای یک گوشی غیر گیمینگ، واقعا چشمگیر است. با توجه به استفاده از چیپست کوالکام اسنپدراگون 888+، این گوشی پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی نیز داشته و عملکرد آن برای بازی بسیار مناسب خواهد بود. نمایشگر موتو G200 5G از محتوای HDR10 پشتیبانی کرده و محدوده رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد.

موتورولا موتو G200 5G به همراه ۸ گیگایابت حافظه رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه خواهد شد؛ از قدرت این گوشی می‌توان در حالت Ready For موتورولا نیز استفاده کرد که همانند دکس سامسونگ، تجربه کاربری دسکتاپی را با استفاده از گوشی همراه فراهم می‌کند.

 

دوربین این گوشی نیز نسبت به نسل پیشین بهبود چشمگیری داشته است. موتو G200 5G از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده که با ترکیب ۹ بر ۱، پیکسل‌هایی با سایز ۲.۱ میکرومتر را ایجاد کرده و قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 8K را نیز دارد. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی التراواید که به عنوان دوربین ماکرو نیز عمل کرده و همچنین یک سنسور عمق جهت عکاسی پرتره آن را همراهی می‌کنند. در پانچ هول قرار گرفته در بالای نمایشگر گوشی، شاهد دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن نیز هستیم.

این گوشی باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری را به همراه داشته که از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ به گفته موتورولا، با ۱۵ دقیقه شارژ این گوشی می‌توانید به اندازه یک روز از آن استفاده کنید. بدنه و پشت این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند اما موتورولا سعی کرده با استفاده از رنگی فلز-مانند روی فریم گوشی و همچنین حالت مات پشت آن، ظاهر شیکی را برای آن به ارمغان بیاورد. این گوشی دارای گواهی IP52 نیز بوده و به طور نسبی در برابر قطرات آب مقاوم است.

موتورولا موتو G200 5G تا چند هفته دیگر روانه بازار قاره اروپا شده و گفته می‌شود که در کشور‌های آمریکای لاتین نیز عرضه خواهد شد.

 

موتورولا موتو G71 5G

image

 

این گوشی که یک گزینه جمع و جور به حساب می‌آید، نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را به همراه دارد. موتورولا در این گوشی روی قدرت تمرکز نکرده و سعی داشته یک گوشی 5G مقرون به صرفه را روانه بازار کند. موتو G71 5G از چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 استفاده کرده که چندی پیش معرفی شد؛ این چیپست ۶ نانومتری در بخش پردازنده عملکردی ۱۵ درصد بهتر از نسل پیشین یا همان اسنپدراگون 690 داشته و پردازنده گرافیکی آن نیز حدود ۳۰ درصد قوی‌تر شده است.

این چیپست معمولا ۶ گیگابایت حافظه رم را به همراه دارد، اما گفته می‌شود که نسخه مخصوص بازار هند این گوشی دارای ۸ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. موتو G71 5G دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD‌ است.

 

این گوشی دارای دوربین سه‌گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و در نهایت دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. این دوربین توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

با وجود ابعاد کوچک‌تر این گوشی نسبت به موتو G200 5G، باز هم شاهد استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری در آن هستیم و سرعت شارژ آن نیز به ۳۰ وات می‌رسد. با شارژ این گوشی به مدت نیم ساعت، باتری تا ۵۰ درصد پر خواهد شد؛ ولی بر خلاف گوشی موتو G200 5G، پورت USB-C آن تنها سرعت USB 2.0 را دارد. این گوشی نیز از دالبی اتموس پشتیبانی کرده و گواهی IP52 را نیز جهت مقاومت نسبی در برابر آب دریافت کرده است.

گوشی موتورولا موتو G71 5G در هفته‌های آتی و با قیمت ۳۰۰ یورو روانه بازار اروپا شده و قرار است در بازار‌های هند، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز عرضه شود.

 

موتورولا موتو G51 5G

image

 

گوشی موتورولا موتو G51 5G، از نظر مشخصات چیزی بین G200 و G71 است. این گوشی به لطف پردازنده کوالکام اسنپدراگون 480+ خود، امکان اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G را داشته و نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس آن نیز نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دارد.

اگر گوشی موتو G200 برایتان گران است ولی نمایشگری بزرگ و پشتیبانی از 5G را می‌خواهید؛ گوشی موتو G51 5G گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این گوشی از دالبی اتموس نیز پشتیبانی کرده و قیمت ۲۳۰ یورویی آن نیز واقعا مناسب است.

 

دوربین گوشی مشابه G71 بوده و شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. نسخه پایه این گوشی دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بوده ولی امکان تهیه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن نیز وجود دارد و درگاه کارت‌ حافظه microSD نیز در آن دیده می‌شود.

باتری این گوشی نیز ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر را داشته ولی با توجه به سرعت شارژ ۱۰ واتی گوشی، باید مدت زیادی را برای پر شدن آن صبر کنید. این گوشی نیز گواهی IP52 را دریافت کرده و در برابر پاشیدن قطرات آب مقاوم است. موتورولا G51 5G‌ ابتدا در بازار اروپا عرضه شده و سپس به بازار هند، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا نیز راه می‌یابد.

 

موتورولا موتو G41

image

 

همانطور که گوشی G51 یک G200 مقرون به صرفه بود، موتو G41 نیز قرار است نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از گوشی موتو G71 باشد. در این گوشی همان نمایشگر اولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز قرار گرفته، اما قیمت ۲۵۰ یورویی آن کمی پایین‌تر از G71‌ است.

قیمت پایین‌تر این گوشی، به این معناست که کاربر باید پشتیبانی از 5G را فدا کند. این گوشی از چیپست مدیاتک هیلیو G85 استفاده کرده و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به همراه دارد. درگاه کارت حافظه microSD هم در این محصول دیده می‌شود.

 

این گوشی دارای دوریبن اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است که لرزشگیر اپتیکال را نیز به همراه داشته و در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید با که از حالت ماکرو نیز پشتیبانی کرده و یک سنسور عمق دیده می‌شوند. این گوشی‌ نیز همانند بقیه گوشی‌های این سری از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و گواهی IPX2 را نیز جهت مقاومت در برابر قطرات آب دریافت کرده است.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی با سرعت ۳۰ وات شارژ می‌شود که موجب برتری آن بر گوشی موتو G51 است. موتورولا G41 به زودی روانه بازار اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه خواهد شد.

 

موتورولا موتو G31

image

 

این گوشی نیز یک گزینه مقرون به صرفه دیگر بوده که با استفاده از همان فرمول موتو G71 ساخته شده است. این گوشی همان نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را به همراه داشته و گواهی IPX2 را نیز دریافت کرده است.

پشتیبانی از 5G در این گوشی نیز وجود ندارد و چیپست آن همانند گوشی G41، از نوع مدیاتک هیلیو G85 است که ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را نیز به همراه دارد. موتو G31 دارای درگاه کارت‌های حافظه microSD نیز هست.

 

دوربین این گوشی، شباهت بیشتری به مدل گران‌تر G71 دارد. موتو G31 دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق می‌شود. این گوشی توان ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری موتو G31 اما با توجه به سرعت شارژ ۱۰ واتی، به کندی شارژ می‌شود.

قیمت گوشی موتورولا موتو G31، معادل ۲۰۰ یورو است که آن را به مقرون‌ به صرفه‌ترین گوشی در این سری تبدیل می‌کند. این گوشی نیز به زودی روانه بازار اروپا، هند، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا خواهد شد.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)