خانهاخبار
گوشی نوبیا رد مجیک 6S پرو به همراه پردازنده اسنپدراگون 888+ معرفی شد

گوشی نوبیا رد مجیک 6S پرو به همراه پردازنده اسنپدراگون 888+ معرفی شد

برند نوبیا که زیر مجموعه شرکت زد تی ای محسوب می‌شود، به تازگی از جدیدترین گوشی قدرتمند گیمینگ خود که رد مجیک 6S پرو نام دارد، رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۶/۱۶

گوشی نوبیا رد مجیک 6S‌ پرو پس از موج بی پایان شایعات به همراه پردازنده‌ای جدید، سیستم خنک کننده بهبود یافته و حساسیت بیشتر به لمس معرفی شد. اینطور که به نظر می‌رسد، خبری از نسخه معمولی 6S نخواهد بود ولی نسخه اصلی 6 و 6R هنوز قابل تهیه هستند.

image

این گوشی از پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون 888+ استفاده می‌کند که هسته اصلی کورتکس X1 آن، قدرت ۲.۹۹۵ گیگاهرتز را دارد که نسبت به ۲.۸۴ گیگاهرتز قدرت نسخه پیشین، بهبودی نسبی به حساب می‌آید. البته در صورتی که گوشی حرارت بیش از حدی تولید کند، کلاک اسپید بالاتر کاربردی نخواهد داشت.

نوبیا به همین دلیل از سیستم خنک کننده ICE 7.0 رونمایی کرده که نسبت به نسخه پیشین که در گوشی 6 پرو قرار گرفته بود، عملکرد بهتری دارد. آنها متریالی به نام PCM را در این سیستم استفاده کرده‌اند که کاربردی مانند یک باتری حرارت دارد؛ این متریال حرارت را به خود جذب کرده و سپس آن را به مرور خارج می‌کند. بنابراین در هنگام بازی یا فعالیت‌های سنگین، گوشی به طور ناگهانی داغ نخواهد شد.

image

جهت خنک نگه‌ داشتن بهتر رد مجیک 6S پرو، یک فن خنک کننده نیز در این گوشی قرار گرفته است که به مانند فن گوشی 6 پرو، قدرت چرخش ۲۰٫۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. نسل‌های پیشین از فن با قدرت ۱۸٫۰۰۰ دور استفاده می‌کردند و این بدین معناست که میزان هوای ورودی به گوشی، ۳۰ درصد افزایش یافته و فشار هوا نیز افزایش ۳۵ درصدی داشته است. صدای بیشتر این فن، به کمک یک کاور فلزی که درون گوشی قرار گرفته، به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

در سری اصلی یا همان 6، نسخه‌ای خاص از آن با پشت شفاف نیز به فروش می‌رسید؛ در گوشی 6S پرو اما شاهد قرار گرفتن پشت شفاف در مدل اصلی هستیم؛ البته این نسخه تنها با میزان ظرفیت خاصی از رم عرضه خواهد شد. در صورتی که نسخه شفاف را تهیه کنید، می‌توانید کارکرد فن خنک کننده را که چهار نور LED نیز روی آن قرار گرفته است، مشاهده کنید. این گوشی در رنگ‌های مشکی و شفاف (که نوبیا روی آن نام گوست را گذاشته است) عرضه خواهد شد.

image

نمایشگر ۶.۸ اینچی گوشی نوبیا رد مجیک 6S پرو از نوع امولد بوده و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ را دارد. این یک پنل ۸ بیتی بوده و ۱۰۰ درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. حداکثر روشنایی این پنل ۷۰۰ نیت است و از لایه محافظتی گوریلا گلس نیز جهت افزایش مقاومت استفاده می‌کند.

همانند قبل، این پنل نرخ نوسازی باورنکردنی ۱۶۵ هرتز را دارد و گزینه‌های ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ هرتز نیز قابل دسترسی هستند. جذاب‌ترین ویژگی جدید این گوشی، حساسیت به لمس چندگانه ۷۲۰ هرتز است؛ جهت مقایسه، گوشی 6 پرو برای حساسیت به لمس یک انگشت ریت ۵۰۰ هرتز و برای لمس چندگانه ۳۶۰ هرتز را ارائه می‌داد. بنابراین، حساسیت به لمس چندگانه ۷۲۰ هرتز این گوشی بسیار تحسین برانگیز محسوب می‌شود.

image

این گوشی دو دکمه تریگر تاچ مخصوص گیمینگ نسخه پیشین را نیز باز گردانده است و حساسیت به لمس آنها نیز به ۴۵۰ هرتز افزایش یافته است؛ در نسل پیشین این دکمه‌ها حساسیت به لمس ۴۰۰ هرتز را داشتند. دکمه تریگر جدیدی نیز در پشت گوشی قرار گرفته و کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه گیمینگ رد مجیک، کاربرد این دکمه‌ها را در بازی‌های متفاوت تغییر دهند.

در حال حاضر، بازی‌های Real Racing 3، Dead Trigger 2 و Vainglory در حالت ۱۶۵ هرتز اجرا می‌شوند. بازی‌های Fortnite، Genshin Impact و League of Legends: Wild Rift نیز از دکمه‌های تریگر کناری این گوشی پشتیبانی می‌کنند.

image

یکی از جذابیت‌های دیگر این گوشی، سنسور اثر انگشت واقع در زیر نمایشگر آن است؛ این سنسور بر خلاف سنسور‌های اثر انگشت زیر نمایشگر دیگر گوشی‌ها، قابلیت سنجش ضربان قلب کاربر را نیز دارد! البته این یک ویژگی مربوط به سلامتی نیست و تنها یک لایه بیشتر امنیتی است تا کسی به غیر از کاربر قادر به باز کردن قفل گوشی به وسیله این سنسور نباشد. سرعت عملکرد این سنسور نیز با نرخ پاسخگویی ۱۰۰ میلی ثانیه، بسیار بالاست.

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888+ این گوشی وظیفه اتصال به 5G را نیز به عهده دارد. این گوشی از سرعت دانلود تا ۷.۵ گیگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳ گیگابایت بر ثانیه توسط 5G پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از استاندارد وای فای 6E که از سرعت ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه برخوردار نیز وجود دارد.

 

همانند نسل پیشین، نسخه جهانی گوشی نوبیا رد مجیک 6S پرو از باتری ۵۰۵۰ میلی آمپری استفاده کرده و از شارژ سریع ۶۶ واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما در جعبه این گوشی تنها یک شارژر ۳۰ واتی قرار گرفته و در صورتی که تمایل به استفاده از شارژ سریع ۶۶ واتی دارید، باید شارژر دیگری را خریداری کنید. البته شارژر ۳۰ واتی در جعبه گوشی نیز از سرعت مناسبی برخوردار است و گوشی را در عرض ۶۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌کند.

در کشور چین، این گوشی در نسخه متفاوتی عرضه می‌شود. باتری نسخه چینی نوبیا رد مجیک 6S پرو، ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر را دارد ولی در سوی دیگر از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. حالت اتصال مستقیم به برق نیز در این گوشی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد جهت کاهش حرارت تولید شده در هنگام بازی، گوشی را مستقیما به برق متصل کرده و باتری را شارژ نکند.

image

سایر مشخصات این گوشی، همانند مدل 6 پرو است. دوربین اصلی آن کیفیت ۶۴ مگاپیکسل را داشته و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید و همچنین یک سنسور عمق جهت عکاسی پرتره آن را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی نیز رزولوشن ناامید کننده ۸ مگاپیکسل را دارد. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 11 و رابط کابری RedMagic OS 4.0 روانه بازار خواهد شد.

پورت USB-C این گوشی، از استاندارد 3.0 پشتیبانی کرده و با پشتیبانی از DisplayPort، قابلیت اتصال به نمایشگر را نیز دارد. خوشبختانه جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در این گوشی قرار گرفته و کاربرانی نیز که استفاده از ایرفون‌های بی‌سیم را ترجیح می‌دهند، پشتیبانی از بلوتوث 5.1 نیز وجود دارد.

گوشی زد تی ای نوبیا رد مجیک 6S پرو در روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) روانه بازار جهانی خواهد شد. نسخه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی قیمت ۵۹۹ دلار (۵۹۹ یورو / ۵۱۹ پوند) را دارد؛ نسخه با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در رنگ مشکی با قیمت ۶۹۹ دلار (۶۹۹ یورو / ۶۰۹ پوند) عرضه شده و در نهایت نسخه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت در رنگ شفاف یا گوست نیز با قیمت ۷۲۹ دلار (۷۲۹ یورو / ۶۲۹ پوند) به فروش خواهد رسید.

image

درباره گوشی جدید نوبیا چه فکر می‌کنید؟ آیا سخت افزار قدرتمند و قیمت پایین‌تر از پرچمداران سایر شرکت‌ها، شما را به خرید این گوشی گیمینگ جذب می‌کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)