خانهاخبار
چیپست کوالکام اسنپدراگون 898 در بنچمارک Geekbench‌ دیده شد

چیپست کوالکام اسنپدراگون 898 در بنچمارک Geekbench‌ دیده شد

مدتی است که شایعاتی درباره جدیدترین پردازنده رده بالای کوالکام، یا همان اسنپدراگون 898 می‌شنویم و به تازگی این چیپست بر روی یک دستگاه ویوو و در بنچمارک Geekbench دیده شد.
۱۴۰۰/۶/۱۴

به نظر می‌رسد که جدیدترین پردازنده رده بالای کوالکام یا همان اسنپدراگون 898، برای نخستین در بنچمارک مطرح Geekbench دیده شده است. «آبهیشک یاداو» که یک افشاگر است، برای نخستین بار صفحه‌ای را که مربوط به یکی از دستگاه‌های ویوو بوده که در آن از این پردازنده استفاده شده، مشاهده و سپس منتشر کرده است.

به گفته این افشاگر، این پردازنده با لیتوگرافی ۴ نانومتری طراحی شده توسط سامسونگ ساخته شده است. پیش از این نیز ادعا‌هایی مانند این را شنیده بودیم و با وجودی که اطلاع چندانی از معماری ۴ نانومتری سامسونگ نداریم، گفته می‌شود که نسبت به چیپست‌های ۵ نانومتری این شرکت بهبود قابل توجهی در عملکرد دارند.

image

البته نتیجه بنچمارک منتشر شده، این امر را نشان نمی‌دهد که به احتمال بسیار زیاد به این دلیل است که چیپست اسنپدراگون 898، هنوز در مرحله آزمایشی قرار داشته و کار بر روی آن تمام نشده است. دستگاهی که این پردازنده روی آن قرار داشته، یک گوشی ویوو با نام اولیه V2102A است که از سیستم عامل اندروید 12 نیز استفاده می‌کند.

این چیپست به همراه پردازنده گرافیکی ادرنو 730 عرضه شده که به گفته یکی از مقامات لنوو، عملکرد بسیار بهتری نسبت به پردازنده گرافیکی چیپست نسل پیشین، یا همان کوالکام اسنپدراگون 888 دارد که از پردازنده گرافیکی ادرنو 660 بهره می‌برد.

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 898 دیده شده در این بنچمارک، دارای یک هسته از نوع آرم کورتکس X2 با کلاک اسپید ۲.۴۲ گیگاهرتز، سه هسته میان رده از نوع آرم کورکتس A710 با قدرت ۲.۱۷ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 است که کلاک اسپید ۱.۷۹ گیگاهرتز را دارند.

image

از نظر تئوری، این هسته‌ها پتانسیل کلاک اسپید بسیار بالاتری را دارند و احتمالا به همین دلیل است که امتیاز دریافتی در بخش تک هسته‌ای تنها ۷۲۰ بوده و در بخش چند هسته‌ای ۱۹۱۹ است. بنابراین نباید با یک نتیجه بنچمارک که از یک پردازنده در حال تست منتشر شده است، قدرت عملکرد آن را قضاوت کنیم.

البته همچنین ممکن است که این پردازنده اصلا اسنپدراگون 898 نباشد، زیرا این چیپست بر خلاف انتظارات، از معماری آرم v9 استفاده نکرده و با طراحی قدیمی آرم v8 ساخته شده است. به گفته یکی از گزارشات پیشین، هسته‌های اصلی کرایو 780 پردازنده اسنپدراگون 898 کلاک اسپید ۳.۰۹ گیگاهرتز را دارد؛ جهت مقایسه، کلاک اسپید پردازنده اسنپدرگون 888+ در بیشترین حالت ۲.۹۹۵ گیگاهرتز است.

image

این چیپست در شرکت کوالکام با کد نام SM8450 شناخته شده و مودم 5G ۴ نانومتری کوالکام X65 را نیز به همراه دارد. از این پردازنده قرار است در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی منتشر شده در سال آینده استفاده شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)