خانهاخبار
5 دلیل که نشان میدهد خرید SSL می‌تواند برای سایت مفید باشد

5 دلیل که نشان میدهد خرید SSL می‌تواند برای سایت مفید باشد

اگر می‌خواهید بدانید که چرا خرید SSL اهمیت دارد و مورد نیاز همه است در ادامه با ما همراه باشید.
۱۴۰۰/۴/۱۵
image

گواهی SSL هدف اصلی ما در این مقاله است؛ که به قیمت، مزایا و نکات مهمی از آن خواهیم پرداخت که مطمئناً جهت موفقیت در کسب و کارها برای شرکت و سازمان‌ها نقش کلیدی داشته و گوگل نیز ارزش بالایی برای آن قائل است. اگر می‌خواهید بدانید که چرا خرید SSL اهمیت دارد و مورد نیاز همه است در ادامه با ما همراه باشید. بگذارید این‌گونه بازگو کنیم، آیا استفاده از عینک آفتابی در هنگام تابش خورشید مهم است؟ آیا در هنگام رانندگی حتما باید از کمربند ایمنی استفاده کنیم؟ 

اهمیت گواهینامهSSL 

اگر پاسخ شما به این سؤالات بله است، قطعاً استفاده از بهترین SSL نیز به همین اندازه برای هر فردی که در وب سایت‌ها و بلاگ‌ها به فعالیت می‌پردازد، حائز اهمیت می‌باشد. ما در این مطلب به 5 دلیل ارزشمند و کاربردی اشاره خواهیم کرد که چرا خرید این فناوری امنیتی، برای سایت مفید خواهد بود. بنابراین در ادامه با ما همراه باشد. اما قبل از هر موضوعی لازم است اشاره کنیم که SSL یک گواهی امنیتی برای وب سایت‌ها محسوب می‌گردد که برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده میان سرور و مرورگر به کار گرفته می‌شود. 

مزیت‌های اصلی استفاده از گواهینامه SSL

محافظت نمودن از داده‌ها

یکی از اصلی‌ترین مزایایی که می‌توان برای گواهینامه SSL نام برد، این است که از ارتباطات سرور و مشتری و همچنین تمام داده‌های مربوط به آنان محافظت می‌کند. بسته‌های اطلاعاتی رمزگذاری شده و داده‌ها نیز قفل می‌شوند که تنها به وسیله مرورگر یا سرور و گیرنده مورد نظر رمزگشایی می‌گردند. درواقع این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد که در بستری امن و مطمئن به فعالیت پرداخته و حتی حیله هکرها نیز کارساز نبوده و با استفاده از فناوری SSL اطلاعات غیرقابل رمزگشایی شوند. هیچ کدام از مهارت‌های هکر با خرید SSL کارآمد نخواهد بود. 

تأیید هویت توسط گواهینامهSSL 

دومین مزیتی که برای این فناوری منحصربه‌فرد می‌توان برشمرد، تأیید نمودن هویت و اعتبار یک وب سایت است که قطعاً این موضوع برای کاربران از اهمیت والایی برخوردار است. درواقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های امنیت وب سایت، تأیید هویت است. ممکن است این موضوعات را در نزدیکان خود دیده و یا شنیده باشید، هستند افراد متعددی که هزاران دلار در وب سایت‌های جعلی باخته‌اند. کلاه‌برداری این روزها از طریق اینترنت بسیار بوده و به نظر شما

بهترین راهکار برای جلوگیری از این حوادث چیست؟ 

بله در این مواقع است که این گواهی امنیتی وارد میدان می‌شود. زمانی که گواهینامه SSL را در سیستم خود راه اندازی می‌نمایید، نیاز است که مراحل تأیید اعتبار را نیز به طور جامع طی کنید. هویت شما و سازمان شما به وسیله CA و با در نظر گرفتن نوع گواهینامه مورد تأیید قرار می‌گیرد. زمانی که توانستید هویت و اعتبار خود را به اثبات برسانید در این صورت است که دارای نماد اعتبار خواهید بود. زمانی که کاربران با این گواهی اعتبار روبرو شوند، دیگر به راحتی اعتماد کرده و با خرید SSL می‌توانید موفقیت‌های بسیاری کسب کنید.  

حساب‌های تایید شده توییتر را در خاطر خود داشته باشید، این موضوع نیز دقیقا همین‌گونه می‌باشد و تنها تفاوت آن در این است که شما هویت اصلی خود را به جای حساب Twitter در سایت به تأیید می‌رسانید. گواهی SSL برای کاربران این موضوع را به اثبات می‌رساند که هیچ تقلبی در وب سایت نبوده و هیچ چیز جعلی نمی‌باشد. در نهایت میزان بازدیدکننده‌های شما افزایش یافته و می‌توانید در میان سایر رقبای خود نیز شهرت و اعتبار به دست آورید. قیمت SSL در مقایسه با مزایای آن موضوعی بی اهمیت است. 

رتبه بندی بهتر موتور جستجو با SSL 

کدام وب سایتی دوست ندارد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد؟ قطعاً تلاش همه سایت‌ها برای دست یابی به هم‌چین هدفی است. در سال 2014 گوگل با تغییراتی که در تنظیمات خود ایجاد نمود، ارزش و رتبه‌های عالی را به وب‌سایت‌های دارای HTTPS بخشید. بعد از آن مطالعات زیادی در این عرصه توسط متخصصان سئو در سراسر جهان صورت گشته که یکی از این تحقیقات به وسیله برایان دین انجام شده بازگو می‌نماید که ارتباط قابل توجهی میان SSL و دریافت رتبه بالای گوگل وجود دارد. پس چرا شما با خرید SSL در صدر جدول قرار نگیرید. 

تأیید هویت و اعتبار با خرید SSL

رفع نیازهای PCI / DSS با کمک SSL 

برای جلوگیری از بروز کلاه‌برداری و تقلب هر سازمان و شرکتی که درگیر فرایندهایی همچون  پرداخت درون فروشگاهی، پرداخت آنلاین و زیرساخت‌های‌ پذیرش و پردازش می‌باشد، جهت بالا بردن امنیت به PCI / DSS احتیاج خواهد داشت که کمتر کسی با فعالیت در این حوزه‌ها با این استاندارد آشنایی ندارد. بنابراین چه شما بخواهید و چه نخواهید برخوردار بودن از گواهی SSL از جنبه‌های مهم 12 شرط اصلی صنعت کارت پرداخت (PCI) می‌باشد. 

نصب SSL برابر با کسب اعتماد مشتری 

یکی از القاب و مهم‌ترین صفات گواهی SSL جذب اعتماد مشتری می‌باشد. در حقیقت هیچ چیزی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند که این گواهی از لحاظ جذب مشتری می‌تواند بهترین ابزار باشد. اگر بخواهیم از مبحث رمزگذاری و احراز هویت بگذریم، می‌رسیم به این موضوع که اعتماد مشتری برای یک سایت بستگی به نوع گواهی آن دارد که موضوعی بسیار حیاتی است. با نصب بهترین SSL به همراه قیمت مناسب، شما می‌توانید این اطمینان را به کاربران بدهید که داده‌های ارسالی آن‌ها ایمن خواهند بود. با نصب OV یا EV SSL نیز این امکان را فراهم می‌آورید تا اطلاعات مربوط به سازمان را نیز مشاهده کنند. 

 داشتن SSL برای وب سایت‌ها موضوعی حیاتی و اجباری 

گوگل اعلام نموده است که از سال 2018 تمامی وب‌سایت‌ها موظف هستند حتما به سراغ خرید SSL رفته و سایت خود را ایمن نمایند در غیر این صورت نشانه‌گذاری شده و افرادی که این قانون را در وب رعایت ننمایند، با دریافت پیام هشدار "Not Secure" در نوار URL به مجازات خود خواهند رسید. درواقع این موضوع نه تنها برای گوگل بلکه برای تمامی وب سایت‌های مشهور همچون Chrome و Firefox Mozilla صدق می‌کند.  

خرید SSL می‌تواند اولین قدم برای افزایش امنیت وب‌سایت شما باشد، استفاده گواهی امنیتی یا HTTPS علاوه افزایش امنیت می‌تواند با مواردی چون: بهبود سئو و اعتماد کاربران همراه باشد؛ درنهایت همه‌ی موارد گفته‌شده، باعث رشد وب‌سایت و کسب‌وکار شما می‌شود.

چگونه گواهی SSL برای وب سایت خود را فعال کنیم؟ 

ممکن است این سؤال برای شما نیز پیش آید که طریقه فعال سازی SSL برای یک وب سایت چگونه می‌باشد؟ قبل از هر چیزی لازم است این را بدانید که این گواهی نامه با قیمت‌های گوناگون و در انواع متنوعی وجود داشته و شما حتماً باید گواهی مخصوص به کسب و کار خود را خریداری نمایید. این موضوع که کدام دامین را هم قرار است امنیت سازی کنید نیز اهمیت دارد. مثلاً بلاگ، وب سایت و یا صفحات فرود (Landing Page) هر کدام گواهی دارند که شما می‌توانید به کنترل پنل سرور خود مراجعه کنید و به راحتی آنرا فعال کنید. 

و در نهایت 

این روزها کاربران اینترنت و افرادی که در این حوزه‌ها به فعالیت می‌پردازند، به امنیت وب سایت اهمیت زیادی می‌دهند.خرید گواهی SSL، شاید یکی از اصلی‌ترین این دلایل جهت جلوگیری از کلاه‌برداری‌هایی است که در طول این سال‌ها در وب‌سایت‌های داخلی و خارجی رخ داده باشد. گواهی SSL یکی از مؤثرترین عوامل برای حفظ امنیت سایت‌ها است که برای همه افراد نیز به اثبات رسیده است. دریافت آن تنها مربوط به بحث امنیت نیست، بلکه در افزایش اعتبار و قابلیت اعتماد مشتری و همچنین تقویت و بهبود سئو ارزش و اهمیت بسیاری دارد. 

مزایای خریدSSL، در این متن مورد بحث ما بود که به موضوعات قابل توجهی پرداختیم که مطمئناً با خواندن این مقاله با معنا و مفهوم این گواهی به طور کامل آشنا شده‌اید. اگر هنوز نیز جزء افرادی هستید که وب سایتتان به امنیت SSL مجهز نمی‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا اقدام به تهیه نمایید تا نمادی از اعتماد باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)