خانهاخبار
TSMC تولید انبوه پردازنده ۵ نانومتری A15 را آغاز کرد

TSMC تولید انبوه پردازنده ۵ نانومتری A15 را آغاز کرد

شرکت تایوانی TSMC که وظیفه ساخت پردازنده‌های طراحی شده توسط اپل را بر عهده دارد، به تازگی کار بر روی تولید انبوه پردازنده A15 اپل را که قرار است در سری آیفون 13 مورد استفاده قرار بگیرد، آغاز کرده است.
۱۴۰۰/۳/۶

شرکت TSMC که یکی از نام‌های مطرح سازنده چیپست واقع در تایوان است، به تازگی کار بر روی تولید انبوه پردازنده A15 را برای اپل آغاز کرده است. با وجود کمبود جهانی چیپست‌ها و مشکلات دوران پاندمی، آنها انتظار دارند تا این پردازنده‌ها را به موقع برای عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر در اختیار شرکت اپل قرار دهند.

image

 

به گزارش دیجی‌تایمز، تقاضا برای A15 بیشتر از A14 بوده و این پردازنده از همان معماری ۵ نانومتری که در A14 شاهد آن بودیم استفاده خواهد کرد. به نظر می‌ٰرسد که اپل قصد دارد از سال ۲۰۲۲ استفاده از چیپست‌های با لیتوگرافی ۴ نانومتری را آغاز کند.

انتظار می‌رود که سری آیفون 13 همان فرمول سری قبلی را از لحاظ سایز گوشی‌ها حفظ کند و به احتمال زیاد شاهد معرفی یک مدل ۵.۴ اینچی مینی، آیفون 13 و 13 پرو ۶.۱ اینچی و آیفون 13 پرو مکس ۶.۷ اینچی هستیم. مدل‌های پرو از نرخ به روزرسانی نمایشگر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کرده و در تمامی مدل‌های آیفون 13 شاهد بهبود‌های جدی در بخش دوربین خواهیم بود.

درباره آغاز تولید پردازنده A15 توسط TSMC چه می‌اندیشید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)