خانهاخبار
مایکروسافت می‌خواست شرکت پینترست را بخرد

مایکروسافت می‌خواست شرکت پینترست را بخرد

به گزارش فایننشال تایمز، مایکروسافت در ماه‌های اخیر در حال مذاکره با پینترست بوده تا این شرکت را به زیرمجموعه خود اضافه کند.
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

نشریه فایننشال تایمز در گزارش جدیدی می‌گوید مایکروسافت چند ماه پیش با پینترست (Pinterest) تماس گرفته بود تا این پلتفرم را خریداری کند، اما در حال حاضر مذاکره‌ای در جریان نیست. فعلا کسی نمی‌داند که رقم احتمالی این معامله چقدر می‌شد، اما ارزش پینترست در زمان نگارش این مطلب چیزی حدود ۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مایکروسافت با خرید شرکت‌های بزرگ بیگانه نیست و حتی تلاش‌های ناکامی از جمله در زمینه خرید تیک‌تاک داشته است. با این حال، تصمیم آن‌ها برای خرید پینترست به اندازه خرید تیک‌تاک برای مایکروسافت عجیب است، چون تمرکز اصلی این شرکت بر کسب و کارهای ابری و خدمات کارآمد نرم‌افزاری معطوف شده است.

البته اهالی ردموند در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که پینترست را با مرورگر اج یکپارچه می‌کنند. قابلیت Collections در اج در صورت تمایل کاربر می‌تواند محتواهای اضافه‌ای را از شبکه‌های اجتماعی به مخاطب پیشنهاد کند. استفاده از این قابلیت اشتراک‌گذاری اسامی کالکشن‌ها را با پینترست ممکن می‌کند، ولی اگر مایکروسافت این شرکت را می‌خرید، همه چیز زیر چتر آن‌ها قرار می‌گرفت و دیگر نیازی به ارسال اطلاعات به یک شرکت خارجی نبود. افزون بر این، خرید پیتنرست می‌توانست یکپارچگی بهتری را به مجموعه آفیس بیاورد و اجازه دهد تا کاربران از میان محتواهای پینترست به دنبال تصاویر بگردند و آن‌ها را در فایل‌های خود قرار دهند.

همان‌طور که فایننشال تایمز می‌گوید، خرید پینترست می‌توانست بزرگ‌ترین معامله تاریخ مایکروسافت باشد، اما ظاهرا مزایای این معامله آن‌قدر زیاد نبوده که هزینه سنگین آن را توجیه کند. ارزش پینترست در دوران همه‌گیری جهانی ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشت ولی بازگشت به شرایط عادی ممکن است بازدهی لازم را برای مایکروسافت به ارمغان نیاورد. البته هنوز این احتمال وجود دارد که این دو شرکت بر سر میز مذاکره برگردند، ولی فعلا نباید انتظار داشته باشیم که پینترست به مجموعه مایکروسافت اضافه شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)