خانهاخبار
کوآلکام نسل دوم حسگر اثر انگشت التراسونیک خود را معرفی کرد

کوآلکام نسل دوم حسگر اثر انگشت التراسونیک خود را معرفی کرد

کوآلکام می‌گوید این حسگر جدید سرعت عمل بسیار بیشتری دارد و ناحیه بزرگ‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

کوآلکام امروز از نسل دوم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خود موسوم به 3D Sonic Gen 2 رونمایی کرد. این شرکت برخلاف بسیاری از فناوری‌های کنونی که مبتنی بر سیستم‌های اپتیکال کار می‌کنند، همچنان به التراسونیک وفادار مانده است، یعنی با کمک امواج صوتی به اسکن سه بعدی می‌پردازد تا اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد.

نسل اول حسگر سونیک سه بعدی کوآلکام در سری گلکسی اس ۱۰، نوت ۲۰، اس ۲۰ و نوت ۲۰ به کار گرفته شد و عملکرد آن پایین و بالا داشت. سرعت این فناوری به خوبی فناوری‌های اپتیکال شرکت‌های چینی از جمله وان پلاس و هوآوی نبود. بسیاری از این شرکت‌ها حالا از راهکارهای سریع‌تر و دقیق‌تری بهره می‌برند.

نسل بعدی حسگر سونیک سه بعدی کوآلکام حدود ۵۰ درصد سریع‌تر و ۷۷ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل است. یکی از مشکلات نسل اول این فناوری ناحیه بسیار کوچکی بود که ارائه می‌کرد. در نتیجه، کاربر برای پیدا کردن محل حسگر دچار مشکل می‌شد.

اندازه این ناحیه در حسگر نسل اول کوآلکام ۴ در ۹ میلی‌متر بود، ولی این اندازه در حسگر جدید آن‌ها به ۸ در ۸ میلی‌متر می‌رسد و اجازه می‌دهد تا حسگر ۱.۷ برابر اطلاعات بیشتری از انگشت کاربر دریافت کند. اندازه حسگر جدید کوآلکام ۰.۲ میلی‌متر است، در نتیجه به راحتی می‌تواند در پنل‌های منعطف و دستگاه‌های تاشو استفاده شود. با این حساب، باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ در نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی زد از این فناوری استفاده می‌کند یا نه.

کوآلکام می‌گوید نسل دوم 3D Sonic Sensor در اوایل سال ۲۰۲۱ روی تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود. در نتیجه احتمال دارد که سری گلکسی اس ۲۱ از جمله اولین محصولاتی باشد که با این حسگر به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)