خانهاخبار
پتنت هوم پاد با قابلیت‌های جدید به ثبت رسید

پتنت هوم پاد با قابلیت‌های جدید به ثبت رسید

کوپرتینویی‌ها به تازگی، پتنتی جدید در مورد اسپیکر هوشمند خود را ثبت کرده‌اند.
۱۳۹۹/۹/۱۹

پتنت جدیدی که توسط کمپانی اپل اخیرا ثبت شده است، حاکی از آن است که این اسپیکر هوشمند به دوربینی مجهز خواهد شد که نه تنها قابلیت تشخیص فرد مورد خطاب خود را دارد، بلکه می‌تواند اجزای منزل را شناسایی و در صورت نیاز، با آن‌ها تعامل برقرار کند.

این پتنت با نام Device control using gaze information به ثبت رسیده و توضیحات زیر نیز در مورد آن داده شده است:

این سند به طور کلی مربوط به کنترل دستگاه‌های الکترونیکی است. در برخی نمونه‌ها، دستگاه الکترونیکی از اطلاعات دریافت شده از نگاه کردن به اطراف، برای فعال کردن دستیار دیجیتالی استفاده می‌کند. در بعضی نمونه‌های دیگر، دستگاه الکترونیکی نشانه‌ای را ارائه می‌دهد که از این طریق، بین بلندگوهای مختلف تمایز قائل می‌شود.

image

 

آن طور که از تصویر و توضیحات مربوط به آن برمی‌آید، احتمال می‌رود که هوم پاد نسل بعد به دوربینی مجهز خواهد شد که به همراه میکروفون قرار گرفته روی آن، امکان بهبود درخواست‌های کاربران را با خود به همراه خواهد داشت. دوربینی که روی این محصول مشاهده خواهد شد، قابلیت‌هایی مانند موارد زیر را در اختیار کابران قرار می‌دهد:

  • شناسایی شخصی که قصد ارتباط با آن را دارد.
  • ارائه اطلاعات شخصی و محرمانه وابسته به شخصی که روبروی آن ایستاده است.

همچنین از این دوربین می‌توان مانند قابلیت فیس آیدی یا همان سیستم تشخیص چهره اپل استفاده کرد و به این ترتیب، شخصی که از طریق دوربین قابل شناسایی نباشد، امکان فعال سازی دستگاه را نخواهد داشت.

در کنار این گزینه، دوربین نصب شده روی هوم پاد قابلیت شناسایی اجزای منزل و تعامل با آن‌ها را نیز خواهد داشت. به عنوان مثال هوم پاد قادر خواهد بود تا مکان شما در اتاق و جهت نگاه شما به اشیاء مختلف برای درک بهتر دستورها را تشخیص دهد. برای آوردن مثالی در این مورد، می‌توانیم بگوییم که شما با گفتن هی سیری، آن چراغ را روشن کن به هوم پاد دستور داده و این دستگاه جهت نگاه شما را تشخیص داده و لامپ مربوطه را روشن خواهد کرد.

این پتنت یک حالت کلی و جامع را با خود به همراه دارد و مطمئنا در پشت پرده، قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که در حال حاضر، هنوز هیچ حرف و حدیثی در مورد آن‌ها به میان نیامده است. مانند همیشه، این پتنت تنها در حد یک ایده است که توسط اپل روی کاغذ آمده است و به معنای آن نیست که صددرصد رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)