خانهاخبار
انویدیا کارت گرافیک RTX 3060 TI را به صورت رسمی معرفی کرد

انویدیا کارت گرافیک RTX 3060 TI را به صورت رسمی معرفی کرد

انویدیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک در جهان است و اکنون این شرکت جدیدترین کارت گرافیک میان رده خود را معرفی کرده است.
۱۳۹۹/۹/۱۳

هم اکنون انویدیا از کارت گرافیک RTX 3060 Ti به صورت رسمی پرده برداشت، این کارت گرافیک قرار است اولین عضو از سری کارت‌های گرافیک RTX 3060 انویدیا باشد. قیمتی که انویدیا برای این کارت گرافیک اعلام کرده، ۳۹۹ دلار است و این کارت گرافیک در میان سری RTX 30، ارزانترین عضو محسوب می‌شود که از معماری Ampere انویدیا بهره می‌برد. این کارت گرافیک قرار است جایگزین کارت گرافیک RTX 2060 Super بشود که در سال گذشته با همین قیمت عرضه شد.

image


کارت گرافیک RTX 3060 ti از پردازنده گرافیکی GA104 بهره می‌برد که پیش‌تر آن را در کارت گرافیک ۴۹۹ دلاری RTX 3070 دیده بودیم. البته این کارت گرافیک از نسخه ضعیف شده این پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند و این موضوع سبب شده که کارت گرافیک RTX 3060 TI از واحد‌های SM کمتر برخوردار باشد. علاوه بر این کارت گرافیک در موارد دیگری همچون  هسته‌های CUDA، هسته‌های RT، هسته‌های Tensor از تعداد کمتری بهره می‌برد و واحد تکسچر و ROP آن نیز کاسته شده است. در سوی دیگر، سرعت کلاک کارت گرافیک RTX 3060 Ti بر روی ۱۶۶۵ مگاهرتز تنظیم شده است که در مقایسه با سرعت ۱۷۳۰ مگاهرتز کارت RTX 3070 کمتر است.
این دو کارت گرافیک از بسیاری جهات نیز به یکدیگر شبیه هستند، برای مثال هر دو کارت گرافیک از حافظه ۸ گیگابایتی GDDR6 استفاده می‌کنند که سرعت آن ۱۴ گیگابیت بر ثانیه است. همچنین پهنای حافظه این کارت‌های گرافیکی ۲۵۶ بیت است و از پهنای باند ۴۴۸ گیگابایتی برخوردار هستند. همچنین برای نسخه Founders edition هر دو از ظاهر اصلی یکسانی بهره می‌برند که در آن فن‌ها محوری به صورت گذرگاه قرار دارند.
به گفته شرکت انویدیا، کارت گرافیک RTX 3060 TI از کارت گرافیک RTX 2080 Super سریع‌تر است. قیمت کارت گرافیک RTX 2080 Super هنگام عرضه ۶۹۹ دلار بود و این کارت گرافیک در سری نسل قبل، به عنوان دومین کارت گرافیک قدرتمند انویدیا محسوب می‌شد. 
از دیگر نکات قابل توجه می‌توان به پردازنده گرافیکی Raw اشاره کرد. با این حال انویدیا همانند تمام محصولات قبلی خود، توجه خود را بر روی اکوسیستم پردازنده‌های گرافیکی خود گذاشته است. قابلیت Real Tracing ویژگی‌ای بود که انویدیا آن را سال گذشته همراه با کارت‌های گرافیکی سری RTX 20 معرفی کرد. اکنون این قابلیت در کارت‌های گرافیکی سری RTX 20 در نسل دوم خود قرار دارد. کارت گرافیک RTX 3060 TI قادر خواهد بود تمامی بازی‌های مجهز به RTX و Ray tracing دایرتکس را اجرا کند.

image


این کارت گرافیک برای افزایش عملکرد خود از قابلیت‌ DLSS نیز پشتیبانی می‌کند. یادگیری عمیق نمونه‌سازی که به اختصار DLSS نامیده می‌شود، یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی است که راهکار نمونه‌سازی پیشرفته استفاده می‌کند. این راهکار از یادگیری ماشینی بهره می‌برد تا تصاویر را در رزولوشن بالاتری بازسازی کند در حالی که رزولوشن پایه آن کمتر است. شرکت انویدیا با ناشرهای بازی بسیاری همکاری کرده تا پشتیبانی از این قابلیت‌ها را در عناوین خود قرار دهند. از جمله این عناوین می‌توان به بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد.
کارت گرافیک RTX 3060 Ti از قابلیت‌های کاربردی دیگری برای خریداران فراهم می‌کند. قابلیت انویدیا Reflex برای کاهش تاخیر سیستم در این کارت گرافیک نیز گنجانده شده است. همچنین ویژگی انویدیا Broadcast برای آن در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند از آن برای استریم کردن و استفاده از اپلیکیشن‌های ویدیویی بهره ببرند. GeForce now نیز مثل تمام کارت‌های گرافیک انویدیا در این محصول نیز وجود دارد و کاربران در هنگام بازی می‌توانند برخی از مشخصه‌های بازی مورد نظر همچون گیم پلی آن را ضبط نمایند. از تین قابلیت همچنین برای انجام بازی بر روی فضای ابری نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این انویدیا انکودر فوق العاده Nvenc را برای کاربران مهیا ساخته است تا از طریق آن به رمزگذاری ویدیوها و استریم بپردازند.

image


کارت گرافیک RTX 3060 Ti در نسخه Founder's Edition انویدیا در تاریخ ۲ دسامبر عرضه خواهد شد. نسخه‌های اورکلاک شده این محصول توسط شرکت‌های سازنده‌ای همچنین ایسوس، Evega ، گیگابایت، Colorful، گلکسی، گینوارد، ام اس ای، innovison 3D ، Palit، PNY و زوتک ساخته خواهد شد. همچنین در برخی از بازارهای منتخب، به خریداران یک سال عضویت رایگان GeForce now هدیه داده خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)