خانهاخبار
جزئیات آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10

جزئیات آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10

در این نوشتار به بررسی ویژگی‌های منتشرشده از سوی مایکروسافت برای جدیدترین آپدیت ویندوز 10 هستیم
۱۳۹۹/۸/۱

نسخه بعدی ویندوز 10 هم‌اینک منتشرشده است. پس از آزمایش‌های مربوط به بتا، آپدیت ماه اکتبر 2020  ویندوز 10 بر ای کاربران دستگاه‌هایی که با ویندوز 10 با نسخه‌های 1903 یا بعدازآن اجرا می‌شوند برای دانلود در دسترس قرارگرفته است.

به دنبال آپدیت ماه مِی 2020 که چند ماه پیش منتشرشده بود حال نوبت به انتشار ویژگی‌های جدید بیشتر است. به‌منظور اطمینان از کیفیت، مایکروسافت یک عرضه ارزیابی برحسب جستجو برای آپدیت اکتبر 2020 ارائه خواهد کرد. به‌عبارت‌دیگر این آخرین نسخه از ویندوز 10 ممکن است در بخش ویندوز آپدیت نمایش داده نشود.

image

 

خبر جدید چیست؟ شاید قابل‌توجه‌ترین نکته در آپدیت اکتبر 2020 طراحی تازه منو استارت باشد. کاربران قدیمی ویندوز حتماً متوجه خواهند شد که منو استارت دارای طراحی ساده‌تری خواهد بود. رنگ پس‌زمینه منوی استارت، کاشی‌های زنده و دیگر آیکون‌ها تطابق بهتری باب والپیپر و تم شما خواهند داشت تا جلوه‌ای صحیح و یکدست داشته باشد.

همچنین مایکروسافت تجربه کاربری تبلت را در ویندوز 10 ارتقا داده است. دیوایس‌های 2 در 1 مانند سرفیس پرو 7 هنگامی‌که صفحه‌کلید جدا شود یا نمایشگر بر روی آن قرار گیرد به‌صورت خودکار و بدون پرسیدن سؤالی حالت تبلت فعال می‌شود. مایکروسافت بر این باور است که این ویژگی سرعت عمل و جریان کاری را حفظ می‌کند.

از دیگر فیچرهای موجود در آپدیت اکتبر 2020 می‌توان به بهبود Edge Browser جدید که مبتنی بر کرومیوم است اشاره کرد. اکنون با استفاده از کلیدهای Alt و Tab در صفحه‌کلید خود می‌توانید به تب‌های باز دسترسی داشته باشید و در میان آ‌ن‌ها سوئیچ کنید. درصورتی‌که وب‌سایتی را به Taskbar ویندوز پین کنید قادر خواهید بود با نگه‌داشتن نشانگر ماوس بر روی آیکون تمامی تب‌های باز مربوط به آن سایت را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که آپدیت جدید Browser جایگزین Microsoft Edge قدیمی را نصب خواهد کرد.

همچنین بهبود نسبی ویندوز در این به‌روزرسانی منتشر خواهد شد. مایکروسافت قابلیتی را عرضه کرده است که در اپلیکیشن تنظیمات مدرن ویندوز 10 (منظور کنترل پنل سابق نیست) می‌تواند نرخ تازه‌سازی نمایشگر را تغییر دهد که یک امتیاز مثبت برای گیمرهای دارای نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بالا دارند.

تغییراتی هم در نوتیفیکیشن‌های ویندوز صورت گرفته است.لوگوهای جدید اپلیکیشن و یک “X” در بالای نوتیفیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر متوجه نوتیفیکیشن‌های صادره از اپ یا نادیده گرفتن آن‌ها شوید. فیچرهای جذابی نیز برای ادمین‌های IT و مشتریان تجاری وجود دارد. مدیریت آسان‌تر دیوایس و محافظت قدرتمندتر از اپ بخشی از این فیچرها هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به Settings, Update and Security و Windows Update و Check for Update بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی اکتبر 2020 برای شما هم موجود است یا خیر. درصورتی‌که موجود باشد دکمه download and install را نیز خواهید دید. این آپدیت حجم کمی دارد و همچون به‌روزرسانی‌های امنیتی روتین در پس‌زمینه دانلود می‌شود. ویندوز10 از شما می‌خواهد که یا کامپیوتر خود را ریستارت کنید یا زمان مناسبی را بر ای این کار مشخص کنید.

چنانچه از آپدیت نوامبر 2019 یا پس‌ازآن استفاده می‌کنید پروسه به‌روزرسانی برای شما سریع‌تر خواهد بود. اگر هم از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنید دانلود و نصب بیشتر زمان خواهد برد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)