خانهاخبار
مشاوره خرید: گلگسی S10e یا گلکسی S9؛ کدام گزینه بهتری است؟

مشاوره خرید: گلگسی S10e یا گلکسی S9؛ کدام گزینه بهتری است؟

گلکسی اس 10e را می‌توان جایگزین Galaxy S9 به حساب آورد.
۱۳۹۹/۶/۱۱

همان طور که مستحضر هستید، سامسونگ هنگام معرفی خانواده اس 10 از سه مدل مختلف رونمایی کرد که یکی از آن ها، با نام Galaxy S10e شناخته می‌شد و کره‌ای ها قصد داشتند تا آن را جایگزین گلکسی اس 9 کنند. چرا که ابعاد گلکسی اس 10 نسبت به اس 9 بزرگ تر شده و قیمت آن نیز افزایش پیدا کرده بود. اما حالا شاهد آن هستیم که سامسونگ هنوز هم به فروش گلکسی اس 9، البته با تخفیفی قابل ملاحظه ادامه می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا انتخاب برای کاربران سخت شود. در این مطلب می‌خواهیم مقایسه‌ای میان این دو محصول به عمل بیاوریم تا ببینیم کدام یک از ارزش خرید بیشتری برخوردار هستند.

image

 

گلکسی S10e در مقابل گلکسی S9؛ قیمت و در دسترس بودن

در سال 2020، گلکسی اس 10e و اس 9 محصولاتی جدید به حساب نمی‌آیند. این دو گوشی هوشمند در نوع خود محصولاتی ارزشمند به حساب می‌آیند. اما از آن جا که مسئولان سامسونگ بعد از آن ها از مدل‌های جدیدتری رونمایی کرده‌اند، لذا ممکن است این محصول از نظر برخی کاربران به چشم نیایند.

اگرچه خرید گلکسی S10e این روزها بسیار آسان است، اما پیدا کردن نسخه اصلی و استفاده گلکسی اس 9 به عنوان یک چالش برای برخی افراد به حساب می‌آید. اگر با نگاهی موشکافانه و با کمی تحقیق وارد عمل شوید، مسلما می‌توانید آن را پیدا کنید. اما وب سایت هایی مانند بست بای و آمازون با اتمام موجودی مواجه شده‌اند.

اگر قصد خرید گلکسی اس 10e را داشته باشید، باید حدودا 600 دلار هزینه کنید، اما خرید نسخه استفاده نشده گلکسی S9 حدودا 500 دلار برای شما آب خواهد خورد.

image

 

گلکسی S10e در مقابل گلکسی S9؛ مقایسه مشخصات فنی

مسئولان سامسونگ همواره برای آپگرید کردن و معرفی محصولات جدید، کمی محتاطانه عمل می‌کنند. به همین دلیل است که Galaxy S10e از بسیاری جهات در مقایسه با گلکسی اس 9 با تغییرات محسوسی روبرو شده است. با خرید محصولی که در سال 2019 تولید شده و با چشم پوشی از گوشی هوشمند تولید شده در سال 2018، مسلما برخی موارد به نفع‌تان خواهد بود.

بهترین راه برای مقایسه این دو محصول، بررسی مشخصات فنی آن ها است. ارتقاء سخت‌افزار گلکسی S10e در مقایسه با گلکسی اس 9 یکی از مزیت‌های آن به حساب می‌آید که در این قسمت، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مشخصات Galaxy S10e

  • نمایشگر: 5.8 اینچ آمولد با رزولوشن 1080 × 2280
  • پردازنده: اسنپدراگون 855
  • حافظه داخلی: 128 یا 256 گیگابایت
  • رم: 6 یا 8 گیگابایت
  • دوربین اول: 12 مگاپیکسل دوگانه با لرزشگیر تصویر اپتیکال و دریچه دیافراگم f/1.5 و f/2.4
  • دوربین دوم: 16 مگاپیکسل اولتراواید با دریچه دیافراگم f.2.2
  • دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.9 و فوکوس خودکار
  • ظرفیت باتری: 3100 میلی آمپر ساعت
  • شارژر: پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی با تکنولوژی Quick Charge 2.0 و شارژ بی‌سیم 12 واتی
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: گواهی IP68
  • امنیت: سنسور اثر انگشت جانبی

مشخصات Galaxy S9

  • نمایشگر: 5.8 اینچ آمولد با رزولوشن 1440 × 2960
  • پردازنده: اسنپدراگون 845
  • حافظه داخلی: 64، 128 یا 256 گیگابایت
  • رم: 4 گیگابایت
  • دوربین اول: 12 مگاپیکسل دوگانه با لرزشگیر تصویر اپتیکال و دریچه دیافراگم f/1.5 و f/2.4
  • دوربین دوم: -
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار
  • ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر ساعت
  • شارژر: پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی با تکنولوژی Quick Charge 2.0 و شارژ بی‌سیم 9 واتی
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: گواهی IP68
  • امنیت: سنسور اثر انگشت در پشت بدنه

یکی از بزرگ ترین تفاوت‌ها در مشخصات، در قسمت دوربین آن ها خلاصه می‌شود. دوربین اصلی هر دو دستگاه مانند یکدیگر است، اما سنسور اولترا واید در گلکسی S10e به عنوان برگ برنده آن به حساب می‌آید. با وجود این که عکس‌های شکار شده با دوربین سلفی گلکسی اس 9 دارای کیفیت قابل قبولی هستند، اما دوربین سلفی مدل دیگر با رزولوشن بالاتر، تصاویر بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

گلکسی اس 10e از یک نمایشگر تخت بهره می‌برد و این در حالی است که در نسخه پیشین، شاهد انحنایی در دو سمت نمایشگر Infinity Display بودیم. به عنوان یکی از مزیت‌های صفحه نمایش تخت می‌توان به جلوگیری از برخورد ناگهانی انگشت شصت به آن اشاره کرد و اگر به انحنای دو سمت نمایشگر در آخرین محصولات سامسونگ علاقه ندارید، پس Galaxy S10e انتخاب خوب و مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

image

 

گلکسی S10e در مقابل گلکسی S9؛ پرچمدار 2018 سامسونگ هنوز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد

با این که دو سال از تولد Galaxy S9 می‌گذرد، اما این محصول همچنان ظاهر مدرن و شکیل خود را حفظ کرده و در مقایسه با گلکسی S10e، چیزی کم و کسر ندارد!

تک تک جزئیات ظاهر گلکسی اس 9 هنوز هم مدرن و جذاب به نظر می‌رسد. از کیفیت ساخت آن گرفته تا ظاهر، زبان طراحی، گوشه‌های منحنی و تمام چیزهایی که با نگاه کردن به آن به ذهن‌تان خطور می‌کند، همه و همه خارق العاده به نظر می‌رسند.

در قسمت نمایشگر، با این که با پنلی قدیمی‌تر روبرو هستیم، اما رزولوشن آن از محصول جدید‌تر، حتی با وجود استانداردهای امروزی، بالاتر است. سایر مشخصات سخت‌افزاری مانند جک 3.5 میلیمتری هدفون، درگاه میکرو اس دی، اسپیکر و سرعت شارژ با کابل شارژ سریع به قوت خود باقی مانده‌اند.

از لحاظ ابعاد، هر دو محصول تقریبا به یک اندازه هستند:

ابعاد گلکسی S10e سامسونگ: 7.9 × 69.9 × 142.2 میلیمتر

ابعاد گلکسی S9 سامسونگ: 8.5 × 68.7 × 147.7 میلیمتر

همان طور که می‌بینید، ابعاد آن ها به یکدیگر نزدیک است، اما حس لمس کردن آن ها با توجه به لبه‌های خمیده گلکسی اس 9 با یکدیگر متفاوت است. اما اگر به دنبال یک محصل جمع و جور می‌گردید، هر دو آن ها گزینه مناسبی به نظر می‌آیند.

در استفاده روزمره، نمی‌توانید تفاوت آن چنان زیادی میان آن ها قائل شوید. از آن جا که گلکسی اس 9 نیز قابلیت آپدیت به اندروید 10 را دارا است، لذا تفاوت‌ها میان آن ها بسیار کوچک و قابل چشم پوشی است. به این ترتیب از نظر ابعاد، عملکرد پردازشی، نرم‌افزار و قابلیت‌های هسته‌ای، می‌توانید مدام میان آن ها سوییچ کنید و تفاوت آن چنان زیادی بین این دو محصول وجود ندارد. به این ترتیب شما می‌توانید گلکسی اس 9 با مبلغ ارزان‌تر را به راحتی انتخاب کنید. اما چیزی که ممکن است شما را در این زمینه به شک بیاندازد، پایان یافتن پشتیبانی نرم‌افزاری دو ساله آن است. به این ترتیب اندروید 11 در دسترس دارندگان این محصول قرار نخواهد گرفت و در مقابل، کاربران Galaxy S10e می‌توانند به راحتی به نسخه جدید اندروید آپگرید کنند.

image

 

گلکسی S10e در مقابل گلکسی S9؛ کدام یک بهترین گزینه است؟

اگر میان کلیه پرچمداران، به دلیل ابعاد قیمت به سراغ گلکسی S10e آمده‌اید، بد نیست نیم نگاهی به گلکسی اس 9 نیز داشته باشید. این محصول با ابعادی مانند مورد یاد شده همراه است، بسیاری از تجربیات کار با S10e را در اختیار شما می‌گذارد و حدودا 100 دلار نیز برای شما صرفه جویی مالی به ارمغان خواهد آورد.

گوشی هوشمند Galaxy S10e سامسونگ در نگاه کلی، محصول بهتری به حساب می‌آید و اگر تصمیم دارید تا محصول خریداری شده را چند سالی در اختیار داشته باشید، مسلما گلکسی اس 10 ای را انتخاب نمایید. به این ترتیب تمامی قابلیت‌های محصول پیشین، به همراه برخی ویژگی‌های جدید از جمله پردازنده قوی‌تر، دوربین اولتراواید و باتری نسبتا قوی‌تر را در اختیار خواهید داشت.

با توجه به موارد یاد شده، انتخاب شما میان این دو محصول کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mohamad

۱۳۹۹/۶/۱۳
نسخه اقتصادی خانواده s20 داره میاد فک کنم اسمش S20 FE باشه

Mohammad

۱۳۹۹/۶/۱۱
سامسونگ یعنی آشغال، من که دیگه خسته شدم از محصولات پر از ایرادش

مهدی

۱۳۹۹/۶/۱۱
بی نهایت عالیه S10e . بهترین گوشی کامپکت اندروید جهان .
واقعا حیف که سامسونگ نخسه s20e رو نساخت شاید هم در آینده دنبالش باشه