خانهاخبار
گوگل رقیب AirDrop را به‌زودی عرضه می‌کند

گوگل رقیب AirDrop را به‌زودی عرضه می‌کند

پس از ماه‌ها شایعه شنیدن ، بالاخره گوگل تائید کرد که ویژگی Nearby Share به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود. برخی کاربران اندروید در حال حاضر نسخه بتا این فیچر را آزمایش می‌کنند.
۱۳۹۹/۴/۱۱

این ویژگی اوایل ماه ژوئن  در سیستم‌عامل Chrome Canary به نمایش درآمد.

Nearby Share قرار است نسخه اندرویدی AirDrop اپل باشد. برای انتقال سریع و بدون سیم فایل‌ها بین گوشی‌های اندرویدی مجاور کاربرد دارد. به گزارش اندروید پلیس که یک گوشی با ویژگی Nearby Share را در دست دارد با استفاده از این ویژگی توانسته است عکس­ها، ویدئوها، لینک و توئیت­های متعددی را ارسال کند.

 

این خبرگزاری همچنین اعلام کرده است که با استفاده از Nearby Share نمی­توان هر فایلی را برای هر شخصی ارسال کرد. هر کاربر بایستی این فیچر را بر روی گوشی خود تنظیم کند و تلفن را در حالت Visible قرار دهد و قبل از دریافت فایل نیز به‌صورت دستی گزینه accept را لمس کنند.

قبل از این سامسونگ در حال کار بر روی ویژگی‌ای مشابه با نام Quick Share بود که به شما این اجازه را می‌داد تا حجم زیادی از فایل را درآن‌واحد برای 5 نفر ارسال کنید (AirDrop ارسال از یک نفر برای یک گیرنده است). مزیت Nearby Share این است که امکان اجرا بر روی دستگاه‌های اندرویدی دارد و تولیدکنندگان به‌صورت پیش‌فرض می‌توانند این اپلیکیشن را در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهند درحالی‌که Quick Share برای استفاده در دیوایس‌های سامسونگ است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)