خانهاخبار
شایعات از ورود مجدد گوگل به دنیای عینک‌های هوشمند خبر می‌دهد

شایعات از ورود مجدد گوگل به دنیای عینک‌های هوشمند خبر می‌دهد

با شنیده شدن زمزمه‌های فعالیت اپل در بازار عینک‌های هوشمند، حالا خبر رسیده که گوگل هم شرکتی را در این زمینه خریده تا احتمالا دوباره شانس خود را در این حوزه امتحان کند.
۱۳۹۹/۴/۷

زمانی که گوگل گلس در آوریل سال ۲۰۱۲ تحت عنوان Project Glass معرفی شد، سروصدای زیادی پیرامون آن به وجود آمد. این شرکت ویدیویی را به نمایش گذاشت که نشان می‌داد کاربر چگونه می‌تواند در طول روز پیامک ارسال و دریافت کند، عکس بگیرد، از نقشه استفاده کند، ویدیو ببیند و کارهای مختلفی انجام دهد.

ولی شرایط هرگز آن‌طوری که گوگل برنامه‌ریزی کرده بود پیش نرفت. گوگل گلس با قیمت ۱۵۰۰ دلار بسیار گران بود و هنوز فاصله زیادی تا عرضه اولین موبایل هوشمند ۱۰۰۰ دلاری داشتیم. کسانی که این دستگاه را می‌خریدند به‌سختی می‌توانستند از آن استفاده کنند و اجازه حضور در برخی رستوران‌ها را نداشتند چون تصور می‌شد که آن‌ها می‌توانند مخفیانه از بقیه عکس بگیرند.

این پروژه در نهایت به‌عنوان یک محصول مصرفی شکست خورد هرچند گوگل هنوز آن را به شرکت‌ها می‌فروشد. حالا با زمزمه‌های عرضه عینک هوشمند اپل در سال آینده دوباره این احتمال مطرح شده که گوگل هم شانس خود را مجددا امتحان کند. به گزارش خبرگزاری Globe and Mail، هولدینگ والد گوگل یعنی آلفابت به‌تازگی شرکتی کانادایی در همین زمینه را به قیمت ۱۸۰ میلیون دلار خریده است.

Focals

شرکت کانادایی North عینک‌های هوشمندی به نام Focals را تولید می‌کند. این شرکت در ماه دسامبر ۲۰۱۹ فروش Focals را متوقف کرد و به تبلیغ نسل دوم همین محصول یعنی Focals 2.0 پرداخت. این دستگاه سبک‌تر و ظریف‌تر از نسل قبلی بود و گفته می‌شد که نمایشگری ۱۰ برابر بزرگ‌تر دارد در حالی که اندازه قطعات آن ۴۰ درصد کوچک‌تر شده است.

محصول Focals همچنین به ما نشان می‌دهد که می‌توانیم چه انتظاری از اپل گلس داشته باشیم. افشاگر معروف، جان پراسر، پیش‌تر در گزارش مفصلی گفته بود که عینک کوپرتینویی‌ها دقیقا شبیه عینک عادی خواهد بود. Focals از طریق حلقه‌ای به نام Loop کنترل می‌شود که در انگشت قرار می‌گیرد امکان مسیریابی چهاروجهی را فراهم می‌کند.

شرکت North در آغاز سال ۲۰۱۹ قیمت این عینک را از ۹۹۹ دلار کاهش داد و آن را رفته‌رفته به ۵۹۹ دلار رساند. با این حال فروش نسل اول Focals بسیار کم بود و منبعی نزدیک به این شرکت می‌گوید که بیشتر از ۱۰۰۰ دستگاه از این محصول به فروش نرفته است. یکی از دلایلی که مانع از خرید آسان Focals می‌شد این بود که کاربران برای تهیه آن باید مدلی سه‌بعدی از گوش یا صورت خود را ارائه می‌کردند. دستگاه‌هایی که قادر به این کار بودند فقط در دو فروشگاه وجود داشتند. البته North بعدها امکان اسکن چهره با آیفون را فراهم کرد.

حالا که آلفابت North را خریده است، آیا گوگل دوباره می‌تواند به بازار عینک‌های هوشمند مصرفی برگردد؟ همان طور که گفتیم، این شرکت در فروش محصول خود موفق نبود. از سوی دیگر، Focals جاه‌طلبی گوگل گلس را نداشت و گوگلی‌ها برای مقابله با عینک اپل باید به دنبال قابلیت‌های بیشتری باشند. اما خرید North می‌تواند منابع بسیاری برای فعالیت در بخش مصرفی در اختیار این کمپانی قرار دهد.

شایعات حاکی از آن است که اپل گلس مستلزم جفت‌شدن با آیفون خواهد بود و دوربینی ندارد که نگرانی‌های امنیتی به وجود بیاورد. با این حال، عینک اپل می‌تواند حسگر تشخیص عمق LiDAR داشته باشد تا از واقعیت افزوده بهتر پشتیبانی کند.

Focals

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)