خانهاخبار
دوربین وان پلاس 8 پرو زیر ذره‌بین DxOMark قرار گرفت

دوربین وان پلاس 8 پرو زیر ذره‌بین DxOMark قرار گرفت

مرجع بررسی دوربین DxOMark می‌گوید وان پلاس 8 پرو از گلکسی اس 20 پلاس و تمام مدل‌های جدید آیفون بهتر عمل می‌کند.
۱۳۹۹/۳/۱۸

وب‌سایت DxOMark یکی از بنچمارک‌های خوبی است که به‌طور دقیق توانایی‌های دوربین گوشی‌های هوشمند را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را در سناریوهای مختلفی آزمایش می‌کند. این مرجع در جدیدترین گزارش خود به سراغ وان پلاس ۸ پرو رفته و یافته‌هایش را با ما به اشتراک گذاشته است.

DxOMark امتیاز ۱۱۹ را به این گوشی داده و آن را در رده دهم فهرست برترین‌های خود گذاشته تا بالاتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس قرار بگیرد. پرچمدار وان پلاس حالا بالاتر از تمام موبایل‌های جدید اپل دیده می‌شود. در رده‌های پایین‌تر این گوشی شیائومی Mi CC9 Pro Premium و هوآوی میت ۳۰ پرو را می‌بینیم.

وان پلاس ۸ پرو در بخش عکاسی موفق به کسب امتیاز ۱۲۶ شده و به خاطر جزئیات بالا، نوردهی دقیق و سطح پایین نویز مورد تحسین قرار گرفته است. DxOMark سیستم فوکوس خودکار این گوشی را سریع و قابل اطمینان خوانده و می‌گوید رنگ و جزئیات آن در هنگام استفاده از لنز فوق عریض بسیار بالاست. علاوه بر این، کیفیت تصاویر در صورت استفاده از فلش مناسب می‌ماند.

با این حال، به نظر DxOMark وایت بالانس، تقطیع سوژه‌ها در صحنه‌های چالش‌برانگیز، محوشدگی لبه‌ها در تصاویر فوق عریض، و نوردهی و نویز در محیط‌های کم‌نور از جمله نقاط ضعف پرچمدار وان پلاس است. این مرجع همچنین می‌گوید که زوم در وان پلاس ۸ پرو بهبود یافته اما هنوز نمی‌تواند با بزرگان این حوزه رقابت کند.

image

وان پلاس ۸ پرو در بخش فیلم‌برداری امتیاز ۱۰۳ را به دست آورده و به خاطر نوردهی، دامنه پویا، رنگ‌های دقیق، تثبیت خوب و جزئیات مناسب خود تحسین شده است. با این حال مشکلاتی مثل ایرادات جزئی در بخش فوکوس خودکار، نویز مقطعی، و عدم عملکرد مناسب در هایلایت‌ها از نقاط ضعف دوربین این دستگاه به حساب می‌آید.

وب‌سایت DxOMark می‌گوید وان پلاس ۸ پرو عملکرد مستحکمی از خود نشان داده و نقطه ضعف مهمی نداشته است. دوربین اصلی این گوشی به‌طور خاص مطلوب است و این مهم از طریق نوردهی و رنگ عالی، جزئیات بالا و کنترل نویز میسر شده. با این حال، این مرجع تاکید دارد که زوم و عکاسی فوق عریض در این گوشی به‌خوبی بهترین‌ها نیست.

آن‌ها مدعی‌اند که قابلیت فیلم‌برداری وان پلاس ۸ پرو از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است و در بین ۵ موبایل برتر قرار می‌گیرد. این دستگاه خصوصا در بخش نوردهی و دقت رنگ عالی عمل می‌کند و گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دنبال موبایلی برای فیلم‌برداری هستند.

نظر شما درباره بررسی DxOMark از وان پلاس ۸ پرو چیست؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Melodi1733

۱۳۹۹/۳/۱۸
ضعف در محیط کم نور
دچار تردیدم کرد.