خانهاخبار
سروس استیدیا رایگان در دسترس کاربران است

سروس استیدیا رایگان در دسترس کاربران است

به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹، گوگل اعلام کرده است سرویس بازی‌های ویدیویی را برای دوماه رایگان می‌کند
۱۳۹۹/۱/۲۴

سریع و بی‌خبر، استیدیا برای دوماه رایگان شد، خبری که گوگل به تازگی اعلام کرد. از جمله بازی‌هایی که می‌توان انجام داد Destiny 2 است و  تنها چیزهایی که احتیاج دارید یک حساب جیمیل و یک مرورگر یا تلفن همراه مورد پشتیبانی است. از نظر فنی می‌توان گفت که استیدیا به نوعی آزاد محسوب می‌شد، چراکه با دانلود برنامه Stadia یا ورود به stadia.com و خرید بازی از ۱۰ تا ۶۰ دلار می توانستید بازی را با رزولوشن  ۱۰۸۰ انجام دهید، اما نسخه پرو ماهانه ۱۰ دلار طلب می‌کند که البته لزومی ندارد برای بازی‌ها به طور جداگانه هزینه‌ای پرداخت کنید و البته امکاناتی همچون صدای فراگیر ۵.۱ کاناله و وضوح تصویر 4K نسیبتان می شود. اگر واقعا برای کیفیت بالا ارزش قائل هستید می‌توانید نسخه پرو را انتخاب کنید.

image

در حال حاضر و به دلیل شرایط کنونی، گوگل برای تشویق کاربران به در خانه ماندن اعلام کرده برای دوماه آینده این سرویس رایگان است و هرکسی که نسخه Stadia Pro را بخرد، دوماه بعد از آن رایگان خواهد بود. سرویس استیدیا شروع ضعیفی داشت و گزارش‌هایی از وجود تاخیر در آن وجود داشت. همچنین کاربر به کنترلر  استیدیا احتیاج داشت و سرویس از طریق مرورگر گوشی پیکسل یا کروم کست در دسترس بود. کمی پس از آن گوگل اعلام کرد گوشی‌های بیشتری را به پشتیبانی از این سرویس اضافه می‌کند و کاربران با هر کنترلر بلوتوثی می توانند از آن لذت ببرند. اکنون بازی‌های  Destiny 2 ، Grid و Thumper رایگان در دسترس کاربر هستند. اکنون زمان آن رسیده تا سرویس بازی‌های ویدیویی گوگل؛ سرویسی که تیم مایکروسافت را برای رقابت با آن بسیار نگران می‌کند، را امتحان کنید.

نکته بسیار مهم در خصوص این سرویس، برخوردار بودن از سرعت اینترنت مناسب است تا بتوانید از آن لذت ببرید. غول دره سیلیکون اعلام کرده بازی‌ها با وضوح 1080p اجرا می‌شود و برای دسترسی به وضوح 4K باید به تنظیمات سری بزنید. بعضی به دلیل اینکه افراد فرصت طلب در خانه می‌نشینند و با سرویس‌های این چنینی بار اضافی روی اینترنت دنیا وارد می کنند، شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند. اما گوگل اعلام کرده حتی سعی کرده در سرویس‌های پرطرفدارتر همچون یوتوب، کیفیت‌ها را پایین آورد تا بتواند بار وارده به اینترنت دنیا را کاهش دهد.

در هر حال اگر شما از یک حساب جیمیل و یک کنترلر بهر‌ه‌مند هستید، می‌توانید از این سرویس لذت ببرید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ممد

۱۳۹۹/۱/۲۵
نیازمند یک شماره کارت بانکی هستش که از عهده ی ما خارجه، لطفا راه حل کاملشو بگید.
هرچند که سرعت اینترنتمون چندان جالب نیست.