خانهاخبار
نانوسل، تکنولوژی جدید تلویزیون‌های ال‌جی

نانوسل، تکنولوژی جدید تلویزیون‌های ال‌جی

ال‌جی جزئیاتی بیشتر از خط تولید تلویزیون‌های اولد 4K و 8K مدل 2020 خود را که با صفحه‌نمایش‌های نانوسل عرضه خواهند شد، منتشر کرد.
۱۳۹۹/۱/۲۳

ال‌جی به‌تازگی با معرفی جزییات خط تولید 12 مدل جدید از تلویزیون‌های خود اعلام کرد که این مدل‌ها به تکنولوژی جدید نانوسل مجهز خواهند بود. همان‌طور که از نام این تکنولوژی پیداست، به گفته این کمپانی، تلویزیون‌های نانوسل، درواقع صفحه‌نمایش‌هایی بر پایه همان تکنولوژی LCD دارند اما لایه‌ای با عناصر 1 نانومتری در آن استفاده‌شده تا نمایش رنگ دقیق‌تری داشته باشند.

بزرگ‌ترین مدلی که به این تکنولوژی مجهز خواهد بود، تلویزیون 4K 86 اینچی خواهد بود که هم‌اکنون برای سفارش باقیمتی بیش از 3000 دلار موجود است. اما سایر مدل‌ها احتمالاً این ماه یا ماه آینده برای فروش عرضه خواهند شد. مدل 8K Nano99 که در دو سایز 75 و 65 اینچی ارائه می‌شود نیز در اوایل تابستان همین سال قابل خریداری خواهند بود.

هردوسری Nano99 و Nano90 4K، از قابلیت فوق‌العاده کاهش نور منطقه‌ای (به‌صورت هوشمند، تلویزیون  نور قسمت‌هایی از صفحه‌نمایش که رنگ مشکی را نمایش می‌دهد کم می‌کند تا مشکی غلیظ‌تر و عمیق‌تر دیده شود.) برخوردار هستند که علاوه برافزایش سطح رنگ مشکی، کنتراست بهبودیافته‌ای نیز به تصویر می‌بخشد.

سری Nano99 همچنین به نسل سوم از تراشه آلفا 9 مجهز است که در تلویزیون‌های اولد 2020 ال‌جی هم استفاده‌شده است. هوش مصنوعی این تراشه، به گفته این کمپانی، بسیار انعطاف‌پذیر است و برای ارائه بهترین تجربه 8K از تعاملات شما یاد گرفته و خود را وفق می‌دهد. (تکنولوژی یادگیری عمیق)

ال‌جی اذعان کرده که مدل‌های 8K جدید، تمامی انتظارات اتحادیه مصرف‌کنندگان تکنولوژی را برآورده کرده و در کنار سری ZX 2020 این کمپانی، جزو اولین مدل‌های 8K خواهد بود که برای لوگوی 8K Ultra HD، صلاحیت لازم را خواهد داشت.

ال‌جی پشتیبانی فرمت‌های اصلی HDR مثل تصویر دالبی و HDR 10 را برای مدل‌های12 گانه‌اش تائید کرده و همچنین Dolby Atmos نیز برای این مدل‌ها در نظر گرفته‌شده است، به‌علاوه برخی ویژگی‌های دیگر که به بهبود تجربه تماشای فیلم، مسابقات ورزشی و بازی‌های ویدیوی کمک می‌کند.

مدل‌های این خط تولید ال‌جی، از دستیار گوگل و دستیار هوشمند الکسای آمازون نیز به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کنند. سرویس‌های اپل ایرپلی 2 و هوم‌کیت نیز موجود هستند. همه این قابلیت‌ها در بستر سیستم‌عامل WebOS  ال‌جی قرار خواهند گرفت.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)