خانهاخبار
نسخه لینوکس نرم‌افزار Checkra1n در مرز تکمیل شدن

نسخه لینوکس نرم‌افزار Checkra1n در مرز تکمیل شدن

نرم‌افزار Checkra1n ظرف ماه‌های گذشته به محبوبیت بالایی رسیده و همین موضوع سبب شده تا نسخه لینوکس آن نیز آماده عرضه شود.
۱۳۹۸/۱۱/۲

نرم‌افزار Checkra1n را می‌توان مهم‌ترین ابزار علاقمندان به جیلبریک، خصوصا سیستم عامل iOS 13 دانست. تا به این لحظه، این نرم‌افزار تنها روی سیستم عامل مک قابلیت اجرا داشت و استفاده کنندگان از ویندوز یا لینوکس، باید برای نسخه مربوطه صبر می‌کردند یا از روش‌های موجود، سیستم عامل مک را روی دستگاه خود نصب می‌کردند.

خوشبختانه دوران انتظار برای کاربران لینوکس ظاهرا به پایان رسیده و در آینده نزدیک آنها می‌توانند نرم‌افزار Checkra1n مناسب با دستگاه خود را دانلود و نصب کنند. البته استفاده کنندگان از ویندوز، باید همچنان منتظر بمانند. چرا که ظاهرا روند طراحی و توسعه نرم‌افزار مربوطه با مشکل مواجه شده است. مدیر بخش توسعه دهندگان نرم‌افزار Checkra1n، آقای Nikias Bassen در صفحه شخصی توییتر خود، این خبر خوش را به کاربران داده است:

image

همان طور که انتظار می‌رفت، به دلیل مشکلاتی که در زمینه کنترلرهای USB در سیستم لینوکس وجود داشته، روند توسعه نرم‌افزار برای این پلتفرم نیز با پیچیدگی‌های خاص خود همراه بوده است. اما تیم پشتیبانی چکرین موفق شده‌اند تا این قضایا را به پایان رسانده و نرم‌افزار را برای لینوکس آماده عرضه کنند. آقای Bassen تاریخ دقیقی برای عرضه چکرین مناسب با لینوکس عنوان نکرده، اما اعلام نموده است که پیش از ماه مارچ، باید منتظر عرضه رسمی آن باشیم.

مطمئنا این خبر، چیزی نیست که کاربران ویندوز منتظر آن باشند، اما می‌توان به این نتیجه رسید که عملیات عرضه نسخه مناسب با ویندوز با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت. از آنجا که سیستم عامل لینوکس رایگان بوده و قابلیت بوت روی درایو دیگری را نیز داراست، لذا کاربران ویندوز می‌توانند آن را به راحتی روی دستگاه خود نصب کرده و عملیات جیلبریک را آغاز کنند. نصب سیستم عامل مک از طریق هکینتاش روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است، لذا نصب لینوکس راحت‌تر به نظر می‌رسد.

آیا این خبر برای شما هم خوشحال کننده بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)