خانهاخبار
ممانعت از ورود مکبوک پروهای 15 اینچی به داخل هواپیماها

ممانعت از ورود مکبوک پروهای 15 اینچی به داخل هواپیماها

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) در اطلاعیه‌ای از شرکت‌های هواپیمایی خواسته تا مراقب ورود مکبوک پروهای 15 اینچی اپل به داخل هواپیماها باشند. شماری از این مکبوک‌ها باتری معیوب دارند و اپل مدتی پیش طرح تعویض باتری آن‌ها را راه‌اندازی کرده است.
۱۳۹۸/۵/۲۴

اپل چند ماه پیش از برنامه جدیدی برای جمع‌آوری مکبوک پروهای ۱۵ اینچی و تعویض باتری آن‌ها خبر داد. اکنون اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرده که شرکت‌های هواپیمایی باید اقداماتی مراقبتی لازم در خصوص این دستگاه‌ها را اتخاذ کنند.

FAA در بیانیه‌ای ارسالی برای بلومبرگ می‌گوید آن‌ها از برنامه تعویض باتری مکبوک پروها آگاهی دارند ولی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند که در خصوص این دستگاه‌ها هشیار باشند.

در کنار این بیانیه به ایرلاین‌ها گفته شده که در خصوص باتری‌های فراخوانی‌شده تابع راهنماهای ایمنی موجود باشند. این یعنی مکبوک پروهای ۱۵ اینچی نباید به عنوان بار وارد هواپیماها شوند.

بلومبرگ در گزارش خود می‌گوید در یکی از اطلاعیه‌های جدید شرکت‌های حمل و نقل هوایی گفته شده که مکبوک پروهای ۱۵ اینچی که در بازه زمانی اواسط ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ فروخته شده‌اند نباید وارد هوایپماها شوند.

شرکت حمل و نقل TUI Group Airlines نیز با تایید این بخش‌نامه اعلام کرده که خدمه و مهمانداران پرواز در گیت‌ها و پیش از بارگیری این اطلاعیه را به آگاهی مسافران خواهند رساند.

اپل در ماه ژوئن از کاربران خواست به صورت داوطلبانه مکبوک پروهای ۱۵ اینچی خود را که از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۷ فروخته شده به مراکز این شرکت بیاورند، چون برخی از این دستگاه‌ها ممکن است به باتری‌هایی مجهز شده باشند که بیش از حد داغ می‌شود و از نظر ایمنی خطرناک است.

اگر شما هم مکبوک پروی خود را در این بازه زمانی تهیه کرده‌اید با مراجعه به این صفحه از وبسایت اپل می‌توانید ببینید که باتری مکبوک‌تان سالم است یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)