خانهاخبار
CES 2019: با تکنولوژی هوش مصنوعی Sensory جلوی سارقان منزل را بگیرید!

CES 2019: با تکنولوژی هوش مصنوعی Sensory جلوی سارقان منزل را بگیرید!

Sensory که یک شرکت فعال در زمینه نرم‌افزار به حساب می‌آید، توانسته به وسیله هوش مصنوعی، صداهای غیرطبیعی پخش شده در منزل را به گوش صاحب خانه برساند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

تصور کنید که به محل کار خود رفته‌اید و فردی با شکستن شیشه منزل قصد ورود را داشته باشد. اگر یک تکنولوژی قادر باشد تا این صداها را شناسایی و به اطلاع شما برساند، مطمئنا اتفاق شگفت انگیزی است. شرکت Sensory توانسته با توسعه هوش مصنوعی، امکان شناسایی صداهای غیر طبیعی را به آن اضافه کند. این تکنولوژی که TrulySecure Sound ID نام دارد، تا حدودی مانند سرویس Shazam عمل می‌کند.

فناوری هوش مصنوعی با قابلیت شنیدن صدا در هر لحظه، امکان شناسایی صداهای مختلف مانند پارس سگ، سیستم امنیتی منزل یا آلارم مرتبط با آتش گرفتگی، اطلاع رسانی در مورد کاهش میزان باتری، زنگ درب منزل یا شکستن شیشه را فراهم کرده است. به این ترتیب پیام هشداری به همراه یک صدای کوتاه ضبط شده به صاحب منزل ارسال می‌شود و می‌توانید بهترین تصمیم را در همان لحظه بگیرید.

image

Sound ID بخشی از پروژه هوش مصنوعی Sensory به حساب می‌آید که برای اسپیکرهای هوشمند و دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء توسعه داده شده است. این تکنولوژی به هیچ وجه اطلاعات به دست آمده را روی سرویس‌های ابری به اشتراک نگذاشته و به صورت کامل، امنیت کاربران را تحت نظر می‌گیرد.

Sensory علاوه بر Sound ID، یک سرویس ابری کنترل صدای رایگان را برای اسپیکرهای بلوتوث عرضه کرده که به سازندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از این فناوری، امکان فراخوانی محصول به کمک اسم دستگاه را به اسپیکرهای آینده اضافه نمایند. به این ترتیب بدون نیاز به الکسا یا گوگل اسیستنت، می‌توانید اسم اسپیکر مورد نظر خود را صدا کرده و دستورات لازم را صادر کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)