خانهاخبار
کروم بالاخره با از کار انداختن دکمه‌ی بازگشت مقابله می‌کند

کروم بالاخره با از کار انداختن دکمه‌ی بازگشت مقابله می‌کند

شاید دیده باشید که در بعضی از سایت‌ها نمی‌توانید با استفاده از دکمه‌ی Back یا بازگشت به صفحه‌ی قبلی برگردید. کروم بالاخره با اعمال تغییراتی جلوی این سایت‌ها را گرفته است.
۱۳۹۷/۱۰/۱

اینترنت فضای خطرناکی است. اگر مراقب نباشید، ممکن است به راحتی فایلی را ناخواسته دانلود کنید، یا ایمیلی مخرب را باز نمایید، یا چیزی ببینید که آرزو می‌کردید ای کاش نمی‌دیدید. ولی اینترنت همیشه آن‌طوری که ما انتظارش را داریم دستکاری نمی‌شود. بعضی وقت‌ها یک تغییر ساده مثل از کار انداختن دکمه‌ی بازگشت سایت‌ها هم کافی است تا مجبور شویم برای فرار به‌کلی زبانه‌ی آن سایت را ببندیم.

image

 

چنان‌چه تا به حال با این پدیده روبرو نشده‌اید، نحوه‌ی کار آن بدین شرح است: اگر در گوگل به دنبال چیزی بگردید و یکی از نتایج را باز کنید اما متوجه شوید که سایت مذکور به درد شما نمی‌خورد، معمولاً برای برگشتن به صفحه‌ی نتایج گوگل روی دکمه‌ی Back یا بازگشت کلیک می‌کنید. ولی در این پدیده دکمه‌ی مذکور عمل نمی‌کند. در این شرایط تنها کاری که از دست شما بر می‌آید این است که چند بار پشت سر هم روی دکمه‌ی بازگشت بزنید تا شاید به صفحات قبلی برگردید، یا به طور کلی آن زبانه را ببندید.

آن‌طور که پیداست این روش یک نام ویژه هم دارد. تیم گوگل کروم به آن «دستکاری تاریخچه» می‌گوید، که البته شبیه عناوینی است که شخصیت‌های شرور داستان‌ها برای کارهای خود انتخاب می‌کنند. با این حال، به گزارش 9to5Google، این شرکت حداقل از سال ۲۰۱۶ به دنبال راهکاری برای این مشکل بوده و چند روز قبل تغییراتی را در کد این مرورگر ایجاد کرده که بالاخره این ایراد را برطرف می‌کند.

اولین تغییر این آپدیت به کروم اجازه می‌دهد ببیند مداخل موجود در تاریخچه‌ی وبگردی‌های شما معتبر است یا نه. تغییر دوم چندین معیار را به این سیستم اضافه می‌کند که برای گوگل فرستاده می‌شود تا درباره‌ی فرآیند موجود اطلاعات جمع کند. و سومین تغییر قابلیتی است که امکان رد کردن مداخل جعلی را فراهم می‌کند.

گوگل هنوز این آپدیت را برای عموم منتشر نکرده، اما این اتفاق بدون شک تا چند هفته‌ی دیگر می‌افتد. اگر می‌خواهید زودتر از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید نسخه‌ی Chrome Canary را دانلود نمایید. ولی اگر عجله ندارید، اجازه دهید تا بعد از انجام تمامی تست‌های مربوطه، آپدیت عمومی برای نسخه‌ی اصلی کروم عرضه شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)