خانهاخبار
دوربین آیپدهای جدید فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند

دوربین آیپدهای جدید فاقد لرزشگیر اپتیکال هستند

بنابر اطلاعات فنی مندرج در وبسایت اپل، آیپد پروهای جدید برخلاف مدل سال پیش فاقد OIS دوربین هستند
۱۳۹۷/۸/۱۱

روز سه‌شنبه بود که اپل، بالاخره از جدیدترین تبلت‌های خود یعنی iPad Pro 12.9 و iPad Pro 11 رونمایی کرد. این دو محصول به پیروی از تغییرات اساسی ایجاد شده در آیفون ۱۰، حالا به کلی تغییر کرده اند و تبدیل به تبلت‌هایی فوق العاده شده‌اند. درحال حاضر می‌توان گفت که این دو آیپد از همه جهات نسبت به نسل قبلی خود بهبود داشته‌اند، اما اگر اطلاعات فنی این دو آیپد را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که یک ویژگی ‌کوچک ولی همچنان مهم از این دو آیپد جدید حذف شده است. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

اپل شرکتی است که با حذف ویژگی‌های مختلف یک دستگاه چندان غریبه نیست؛ برای مثال در همین آیپد جدید، جک ۳.۵ میلی‌متری به کلی حذف شده است که طبیعتا مورد تازه‌ای نیست، اما بحث این مطلب پیرامون دوربین است. اجازه دهید که در ابتدا، نگاهی به مشخصات دوربین این دو آیپد جدید داشته باشیم. iPad Pro 2018 دارای یک دوربین برجسته ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/1.8 است و در قسمت زیرین لنز، یک فلاش LED چهارگانه قرار گرفته است. همچنین قابلیت Smart HDR هم به این دو تبلت اضافه شده است.

اکثر مشخصات این دوربین با آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی سال گذشته برابری می‌کند و در واقع می‌توان گفت که لنز دوربین آیپدهای جدید می‌تواند شبیه به لنز دوربین iPhone XR باشد. البته برخلاف آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ با لنز دوربین ۶ لایه، دوربین آیپدهای جدید دارای لنز ۵ لایه هستند، اما بحث ما دراین مورد نیست، پس تفاوت در کجاست؟ پاسخ ساده است، لرزشگیر اپتیکال! بنابر دلایلی نامشخص، اپل تصمیم گرفته است که لرزشگیر اپتیکال دوربین را از آیپد پرو‌های جدید خود حذف کند! لرزشگیر اپتیکال کمک کند که تصاویر و ویدیوهای گرفته شده توسط دوربین دارای لرزش کمتری باشند و ازطرفی، باعث بهبود تصاویر گرفته شده در شرایط نوری ضعیف می‌شود. در آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ، اپل این ویژگی را به دوربین این دستگاه اضافه کرد و اگرچه لرزشگیر نرم افزاری تاثیر بسزایی دارد، اما به هرحال شاهد حذف شدن لرزشگیر اپتیکال از آیپد پرو هستیم.

درحال حاضر نمی‌دانیم که این موضوع چقدر در خروجی‌ دوربین تاثیر می‌گذارد، اما تاریخ عرضه این دو محصول نزدیک است و به زودی شاهد بررسی‌ آن خواهیم بود. iPad Pro 2018 دارای مشخصاتی همچون نمایشگر با حاشیه کم ۱۱ ‌و ۱۲.۹ اینچی، پردازنده A12X Bionic، حافظه داخلی تا سقف یک ترابایت، فیس آیدی و طراحی تازه هستند. این دو با قیمت پایه ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچ و ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲.۹ اینچ‌ قابل تهیه هستند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)