خانهاخبار
عرضه سه مک جدید توسط اپل با کمک پردازنده اختصاصی

عرضه سه مک جدید توسط اپل با کمک پردازنده اختصاصی

آن‌طور که پیداست، نسل جدید مک‌های اپل به کمک‌پردازنده‌های اختصاصی این شرکت مجهز خواهد شد؛ این مدل‌ها شامل رایانه‎های رومیزی آی‌مک‌ و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۵

بلومبرگ در گزارش جدید خود، مدعی شده است که اپل در حال توسعه سه مک جدید با کمک‌پردازنده (Co-Processor) اختصاصی است. باید اشاره کرد حتی در صورت صحت این شایعه، مک‌های جدید اپل اولین محصولات این شرکت با کمک پردازنده اختصاصی نیستند؛ مک‌بوک پرو از کمک‌پردازنده T1 اپل استفاده می‌کند که پردازش را در سنسور Touch ID برعهده دارد؛ این کمک‌پردازنده به عنوان یک محدوده ایمن برای پردازش و رمزنگاری روی داده‌های مربوط به اثرانگشت صاحب مک‌بوک بوک عمل می‌کند. ضمن اینکه کمک‏‌پردازنده T1 اپل به عنوان یک لایه امنیتی برای دسترسی به دوربین FaceTime و میکروفون برشمرده می‎شود.

image

دیگر کمک‌ پردازنده اختصصاصی که کوپرتینویی‌ها موفق به توسعه آن شده‌اند، Apple T2 است که آی‌مک پرو جدید از آن استفاده می‎کند. این کمک‌پردازنده، پردازش وظایف سیستمی مختلف مانند دوربین و صدا را برعهده دارد؛ به عنوان یک پردازنده تصویر برای دوربین FaceTime عمل می‌کند؛ فضای ذخیره‌سازی رمزنگاری شده ارائه می‏‌دهد و نظارت بر بوت ایمن سیستم‌عامل را برعهده دارد.

بلومبرگ در همین رابطه، اعلام کرده است:

تاکنون تنها دو سری از مک‌های اپل از کمک‌پردازنده‌های اختصاصی این شرکت استفاده می‏کنند؛ مک‌بوک پرو مجهز به تاچ‌بار و آی‌مک پرو به کمک پردازنده اختصاصی اپل مجهز شده است. (با این‌حال) اپل در حال توسعه سه مدل از مک‌های جدید خود با کمک پردازنده اختصاصی است که به‌زودی در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ به گفته‌ی یک منبع مطلع با برنامه‎های اپل، این مک‌ها شامل لپ‌تاپ‌های جدید مک‌بوک و رایانه‌ رومیزی آی‌مک است.

با اینکه شرکت اپل موفق به توسعه کمک‌پردازنده اختصاصی شده است، اما هنوز نتوانسته تا یک پردازنده کامل برای مک‌های خود طراحی کند؛ هرچند، به‌نظر نمی‌رسد تا عرضه مک‌های جدید اپل با پردازنده اختصاصی اپل، زمان زیادی باقی مانده باشد.

image

در رابطه با رایانه‌های مک اپل، اخیراً نشریه تایوانی دیجی‌تایمز به عرضه یک مک‌بوک ارزان‌قیمت 13 اینچی با نمایشگر لمسی اشاره کرده بود. گفته می‌شود این لپ‌تاپ به ماژول‎های LCD ساخت GIS مجهز خواهد شد و به عنوان جایگزین مک‌بوک ایر در نیمه دوم سال 2018 دسترس قرار می‌گیرد. انتظار داریم تفاوت‌های دیگری بین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اپل و مدل‌های گران‌قیمت مک‎بوک پرو وجود داشته باشد؛ ممکن است لپ‌تاپ رده‌پایین اپل با نمایشگر LCD عرضه شود و مک‎بوک‎های دیگر این شرکت به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده باشد. البته کوپرتینویی‌ها در حال‌حاضر، صحت این گمانه‌زنی‌ها را به صورت رسمی تأیید نکرده‌اند؛ به همین جهت، مشخص نیست اطلاعات به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاراتی از مک‎های جدید اپل دارید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)