خانهاخبار
میان رده بدون حاشیه Aquos S3 شارپ مجوز ساخت دریافت کرد

میان رده بدون حاشیه Aquos S3 شارپ مجوز ساخت دریافت کرد

شارپ قصد دارد یک گوشی میان رده بدون حاشیه معرفی کند. Aquos S3 چندی پیش در پایگاه TENAA و Geekbench دیده شد و حالا هم از NCC تایوان مجوز دریافت کرده است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

کمپانی شارپ در اوت سال 2017 گوشی میان رده Aquos S2 را رسما معرفی کرد. این گوشی تقریبا بدون حاشیه متاسفانه با استقبال چندانی از سوی کاربران مواجه نشد و نتوانست انتظارات سازنده‌اش را برآورده سازد. به نظر می‌رسد که این کمپانی قصد دارد امسال جانشین گوشی مذکور را به نام Aquos S3 عرضه کند. پیش از این هم شایعه‌های مختلفی درباره گوشی بدون حاشیه بعدی شارپ منتشر شده بود، اما حالا شاهد انتشار اسناد دریافت مجوز این گوشی توسط NCC تایوان هستیم.

image

نسخه قبلی یعنی Aquos S2 صفحه نمایش 5.5 اینچی با نسبت نمایش 17:9 داشت و از پردازنده میان رده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گرفت. این گوشی همچنین در دو نسخه با کانفیگ مختلف وارد بازار شد. این نسخه‌ها 4 و 6 گیگابایت رم داشتند و حافظه داخلی‌شان هم به ترتیب 64 و 128 گیگابایت گزارش شد. همچنین ظرفیت باتری آن 3020 میلی آمپر ساعت بود.

در تصویر سیاه و سفیدی که توسط NCC منتشر شد شاهد هستیم که شناسه گوشی تازه شارپ FS8032 است. این تصویر گوشی Aquos S3 را از نمای پشتی به نمایش می‌گذارد و به خوبی نشان می‌دهد که میان رده بعدی سازنده مذکور از دوربین اصلی با لنز دوگانه و چینش عمودی بهره می‌برد. حسگر اثرانگشت هم در این گوشی در پنل پشتی تعبیه شده است که بار دیگر احتمال طراحی بدون حاشیه در پنل جلو و حذف دکمه فیزیکی آن را مورد تأیید قرار می‌دهد.

Aquos S3 چندی پیش در پایگاه Geekbench هم دیده شد. این ابزار موثق گوشی مذکور را مورد آزمون قرار داد و چند تصویر و همچنین برخی مشخصات فنی‌اش را در پایگاه رسمی خود منتشر کرد. بر اساس فهرست این پایگاه، میان رده بعدی شارپ از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 قدرت می‌گیرد و 4 گیگابایت رم دارد. سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود و احتمالا مانند مدل قبلی در دو نسخه با کانفیگ متفاوت معرفی خواهد شد. امتیاز کسب شده گوشی مذکور در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench هم معادل 880 و 4237 گزارش شد.

image

از طرفی یک گوشی دیگر شارپ با شناسه FS8015 ماه گذشته از TENAA، رگولاتوری چین، مجوز دریافت کرد. TENAA هم طبق معمول برخی تصاویر و فهرستی از مشخصات فنی گوشی مورد نظر را در پایگاه اینترنتی خود قرار داد. همان‌طور که در این تصاویر شاهد هستیم، طراحی پنل پشتی این گوشی با تصویری که حالا توسط NCC و منسوب به گوشی FS8032 منتشر شده، کاملا یکسان است. به همین خاطر حدس می‌زنیم FS8015 درواقع همان Sharp Aquos S3 باشد و در آینده نزدیم معرفی شود.

بر اساس اسناد پایگاه TENAA، گوشی مذکور صفحه نمایش 5.99 اینچی با نسبت تصویر 18:9 دارد که احتمال طراحی بدون حاشیه آن را صحت می‌بخشد. این گوشی احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 یا 660 قدرت می‌گیرد و دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی معرفی می‌شود. حافظه داخلی این نسخه‌ها 64 و 128 گیگابایت و ظرفیت باتری‌اش هم معادل 3100 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. دوربین اصلی دوگانه Aquos S3 شارپ از دو لنز 12 و 13 مگا پیکسلی بهره می‌برد و حسگر سلفی‌اش هم یک لنز 16 مگا پیکسلی در پنل جلو دارد.

در حال حاضر اطلاعات مشخصی درباره تاریخ نهایی رونمایی از این گوشی در دست نیست. از طرفی پیش بینی می‌شود که سازنده ژاپنی مذکور اواخر ماه ژانویه از Aquos S3 پرده بردارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)