خانهاخبار
چرا امروزه لزوم وجود دوربین سلفی باکیفیت در گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود؟

چرا امروزه لزوم وجود دوربین سلفی باکیفیت در گوشی‌های هوشمند احساس می‌شود؟

مدت زیادی از حضور گوشی‌های هوشمند در دستان ما می‌گذرد اما پدیده سلفی عمر زیادی ندارد. در ابتدا کمپانی‌‌های سازنده گوشی‌های هوشمند و همچنین کاربران تصور می‌کردند دوربین دوم گوشی‌ها صرفا برای برقراری تماس‌های صوتی کاربرد دارد.
۱۳۹۶/۶/۱۱

با گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک کم‌کم نقش دوربین جلو در گوشی‌ها پررنگ‌تر شد. کاربران دریافتند که به‌سادگی می‌توانند عکس‌هایی از خود یا جمع‌های دوستانه‌شان با دوربین جلو بگیرند و در اینترنت با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

بدین‌ترتیب سازندگان گوشی‌های هوشمند توجه‌شان به کیفیت و کاربردپذیری دوربین جلو بیشتر شد. برخی از شرکت‌ها فلش را به دوربین جلو اضافه کردند و برخی دیگر امکان نوردهی حداکثری صفحه‌نمایش را به عنوان فلش در عکس‌های سلفی معرفی کردند.

هوآوی نیز یکی از سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند است که حالا نگاه ویژه‌اش را به کیفیت دوربین سلفی در میان‌رده جدیدش یعنی Nova 2 Plus نشان داده. به‌تازگی سری دوم گوشی‌های نوا هوآوی به‌تازگی وارد بازار شده‌اند و یکی از ویژگی‌های شاخص آنها دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

image

اما سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در دوربین سلفی کاربرد دارد؟

اگرچه با دوربین ۵ یا ۸ مگاپیکسلی نیز می‌توان عکس‌های سلفی تک‌نفره یا چندنفره گرفت. اما سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به‌طور حتم جزئیات بیشتری را در عکس‌های سلفی شما ثبت می‌کند.

تصور کنید که در یک منطقه کوهستانی یا جنگلی قصد گرفتن یک عکس سلفی چندنفره دارید. جزئیات در اطراف شما زیاد است و ثبت همه این جزئیات با سنسورهای کوچکتر ممکن نیست. یعنی اگر مثلا با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی از این منظره عکاسی کنید هنگام زوم کردن روی عکس چیزی جز یک تصویر تار و جزئیات محو شده نمی‌بینید. اما حاصل یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در دوربین جلو نوا ۲ پلاس هوآوی شفافیت و وضوح بیشتر عکس است. این شفافیت هم در محیط‌های باز و هم در محیط‌های بسته به‌خوبی خود را نشان می‌دهد.

همچنین موضوع نور نیز هنگام بررسی سنسور دوربین اهمیت پیدا می‌کند. هرچه تعداد پیکسل‌های سنسور بیشتر باشد نور بیشتری در عکس ثبت می‌شود و این یعنی عکس‌های بهتر در شب یا محیط‌های کم نور. بدین‌ترتیب دوربین سلفی و نوا ۲ پلاس قادرند عکس‌های سلفی پرنورتری را با نویز کمتر در هنگام شب ثبت کنند.

با این توصیف اگر در بازار میان‌رده‌ها به دنبال گوشی مناسبی هستید و برخورداری از یک دوربین سلفی خوب و متفاوت برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما هوآوی نوا ۲ پلاس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسام

۱۳۹۶/۶/۱۳
هوايي كِ الكي روگوشي اش ارقام بالا مي زنه مثلا همين دوربين سلفي ٢٠مگاپيكسلي اين گوشي به گرد پاي دوربين سلفي ٧مگا پيكسلي ايفون ٧يا ٨مگاپيكسلي اس ٨سامسونگ نمي رسِ فريب اعداد و نخوريد درضمن دوربين پرچمدار هوايي رو هم ميشه با ي گوشي ميان رده سامسونگ يا حتي ايفون se هم مقايسه كرد كه بازم هوايي شكست ميخورِ

keyhan

۱۳۹۶/۶/۱۱
اینجاس که دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی یو11 یه سرو گردن بالاتر از باقی پرچمداراس