خانهاخبار
TED: چرا تماشای نمایشگرها می‌تواند باعث ایجاد حس ناراحتی شود؟

TED: چرا تماشای نمایشگرها می‌تواند باعث ایجاد حس ناراحتی شود؟

از سری ویدیوهای TED در جی‌اس‌ام این‌بار سخنرانی Adam Alter را درمورد تأثیر تماشای نمایشگرها روی ایجاد حس ناراحتی و خوشحالی در انسان مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۵/۱۳

یکی از اثرات سوء که استفاده از لوازم دیجیتال مانند موبایل، تبلت یا کامپیوتر روی انسان دارد تماشا کردن طولانی مدت صفحه نمایش این وسایل است. تأثیر منفی نوری که از این نمایشگرها به سمت چشم‌های ما می‌تابد اثبات شده اما آیا نمایشگرها صرفا اثری فیزیکی روی بدن ما دارند یا روحیات ما را نیز می‌توانند درگیر کنند؟

روانشناس، Adam Alter، تحقیقی در این زمینه انجام داده که نتایج آن شنیدنی است. ویدیوی سخنرانی وی در وب‌سایت Ted منتشر شده و در ادامه این مطلب می‌توانید آن را تماشا کنید. 

Alter اشاره می‌کند که تماشای نمایشگرها چه مدت زمانی را از وقت روزانه ما تلف می‌کنند و چطور همچنان به این کار مشغول هستند. تحقیقاتی که او در این سخنرانی با شنوندگان به اشتراک می‌گذارد نشان می‌دهد که چگونه نگاه کردن مداوم به نمایشگر گجت‌های مختلف می‌تواند روی انسان تأثیر منفی بگذارد و چگونه باید از این موضوع رهایی پیدا کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۶/۵/۱۳
واقعا آفرین به این سخرانی زیبا و پرمفهوم و جناب رجبی که شر کردید ... لذت بردم

حامد

۱۳۹۶/۵/۱۳
من یک حقیقت بگم خواهشن چاپ کنین
اولا اکثرا (نه همه) سخنرانها جز تبلیغات محصولشون و حرفهای تکراری بقیه و البته فن بیان پایین کار دیگه ای بلد نیستن. نه مثل این اقا انقدر مفید و خوب حرف بزنن.
دوما اکثرا (نه همه) شنوندگان و بینندگان چه داخل سالن چه خارج میگن حرف نزن بابا خودت و خانوادت پشتتون گرمه و روزی 10 ساعت پای گوشی این میخواین این خوشی رو ازمون بگیرین و این حرفا. یا ازش سوتی بگیرن و جوکش کنن یا بهش فحش بدن و بی احترامی کنن و یا جوگیر شن و چند روزی رو بگذرونن تو جوشون (تاکید همه نه بلانسبت شما)
ای کاش اولا خودمون تلاش کنیم که انقدر خوب سخنرانی کنیم و خلاقیت داشته باشیم و دنبال گشتن متن سخنرانی با کپی از منابع دیگه نباشیم و انقدر هم فقط به فکر پول نباشیم (خیلی وقتها پول از راه زندگی درست ساختن و نشون دادن میاد) و ای کاش ثانیا جدی باشیم تو زندگیمون و انقدر بهم بی احترامی بهم نکنیم.
<< اگر این حرفها رو زدم بخاطر جو سالم کنفرانس بود >>

nokia

۱۳۹۶/۵/۱۳
باید در جایی که نور هست باشد که نور صفحه را بشکند و نور کم یا زیاد نباشد.