خانهاخبار
مدیر ارشد سابق گوگل: اندروید در زمینه عکاسی از آیفون عقب‌تر است

مدیر ارشد سابق گوگل: اندروید در زمینه عکاسی از آیفون عقب‌تر است

یکی از مدیران ارشد سابق گوگل در اظهار نظری جنجالی عنوان کرده است گوشی‎های اندرویدی از نظر عکاسی چند سال عقب‌تر از آیفون هستند.
۱۳۹۶/۵/۱۰
image

ویک گاندوتر یکی مدیران ارشد سابق گوگل است که حدود 8 سال در بخش‌های مختلف این شرکت، مخصوصا بخش موبایل و گوگل پلاس، کار می‌کرد. او که اکنون در شرکت فیسبوک مشغول به کار است با انتشار تصویری در فیسبوک به شگفت‌انگیز بودن تصاویر دوربین آیفون اعتراف کرده و گفته است iPhone 7 را به دوربین‌ حرفه‌ای DSLR خود ترجیح می‌دهند.

ویک گاندوتر در پاسخ به کامنت فردی که گفته بود Galaxy S8 دوربین بهتری نسبت به آیفون 7 دارد اینطور گفت که گوشی‌های اندرویدی در زمینه عکاسی چند سال از آیفون عقب‌ترند؛ پاسخی که هیاهوی زیادی در اینترنت به راه انداخت.

image

او دلیل این عقب افتادگی را به متن باز بودن سیستم عامل اندروید ربط داده است که باید میان همه شرکت‌ها بی‌طرف باشد؛ اما همین امر به ظاهر خوب می‌تواند گوگل و شرکای اندروید را دچار مشکل کند. وقتی یکی از شرکت‌ها اندرویدی، مثل سامسونگ، به نوآوری جدیدی در سخت‌افزاری یا نرم‌افزار دست پیدا می‎کند سال‌ها طول می‎کشد تا بتواند گوگل را برای استفاده از این نوآوری متقاعد کند.

اپل این محدویت‌ها را ندارد. این شرکت وقتی در سخت‌افزارهای پایه (مثل دوربین) نوآوری می‌کند می‌تواند به راحتی نرم‌افزار را آپدیت کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهد به این ترتیب آیفون‌های اپل می‌توانند جلوتر از اندروید باشند و در نتیجه تجربه عکاسی بهتری را به دارندگانشان بدهند.

بسیاری از کارشناسان اندروید گفته‌های ویک گاندوتر را غیر منطقی عنوان کرده‌اند و به او یادآور شدند تا کیفیت تصاویر Google Pixel را با آیفون‌های اپل مقایسه کند و ببیند رتبه دوربین آیفون در تست DxOMark چه جایگانی نسبت به دیگر گوشی‌های اندرویدی دارد.

نظر شما در مورد اظهار نظر این مدیر سابق گوگل چیست؟ شما هم مثل او اعتقاد دارید گوشی‌های آیفون عکس‌های بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی می‌گیرند یا دوربین اندرویدی‌ها کیفیت بهتری دارد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (48 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۶/۱۱
جالبه توهین هات به ما تمومی نداره

Keyhan=تکنولوژیست

۱۳۹۶/۵/۱۴
هنگ‌تی‌سی u11 دوربینش خیلی هنگیه حریف iphone 2007 هم نشد :))))))))))))

Soheil

۱۳۹۶/۵/۱۲
دوربین آیفون عکسو طبیعی میگیره ولی گوشیای سامسونگ رنگ عکسو اشباع میکنه(بخاطر صفحه نمایششم نیست تو صفحه نمایشای دیگم اشباع شدس)

تکنولوژیست

۱۳۹۶/۵/۱۲
نتایج به دست امده از بررسی ها معتبر راجب اچ تی سی یو 11
1: صدر جدول سایت معتبر dxomark با امتیاز باورنکردنی 90 در بخش دوربین که با اپدیت بزرگ اچ تی سی که در راه هست بهترم میشه
2:صدر جدول بنچمارک antutu به منبع gsmarena که نشان از قدرت و سرعت بی نظیر این گوشی داره و نمومنه 4 گیگابایتش ایفون 7 رو شکست داد و صدر جدولو مال خودش کرد (وای به حال مدل 6 گیگ)
3:صدر جدول ماندگاری باتری در به منبع معتبر phone arena بین تمام پرچداران امسال و به گفته خود جی اس ام ماندگاری بیشتری از سری گالگسی داره باتریش
4: توی بلندی صدا بعد از میت 9 هواوی با به دست اوردن نمره excelent (بسیار عالی) بلند ترین صدا رو در بین همه گوشی های هوشمند داره به منبع gsmarena
5: بهترین کیفیت صدای خروجی اسپیکر ها و هدفون در بین همه گوشی های دنیا به منبع همه جا!
6:بهترین هدفون اراعه شده همراه گوشی به منبع همه جا
7: بهترین کیفیت ضبط صدا به صورت سه بعدی و قابلیت زوم صوتی به منبع همه جا!
8:حرفه ای ترین طراحی و ارگونومی دیده شده در بین اسمارت فون ها( اینو هم توی سایتا خوندم و تعریف بسیار زیادی از جنس بدنش کیفیت ساختش و ارگونومی بی نظیرش که باعث زیبایی و خوش دستیش میشه و همین طور خودم از نزدیک دیدم و با وجود تجربه ایفون 7 اچ تی سی 10 و گلگسی اس 8 واقعا همه جمعی که درونجا بودیم شیفته طراحی بی نقص و بسییییار حرفه ایش شدیم که به شکل بی نظیری فلز و شیشه سه بعدی با هم ادغام شدن! زیبایی رنگ هاش که بماند!)
9:نوآوری اج سنس که نیازی به تعریف نیست. فقط اشاره کنم چند روز پیش اچ تی سی برنامه اج سنس پلاس رو با اپدیت به این گوشی اورد و این قابلیتو بسیار کاربردی کرده و همین طور در اینده نزدیک باز هم اپدیت بزرگی در راهه که ویژگی های جدید به این قابلیت اضافه میکنه
10: اولین گوشی که از سه مغز هوشمند به طور هم زمان استفاده میکنه که قابلیت تعامل و یادگیری رفتار کاربرو به گوشی میدن.
تا همینجا کافیه. همه اینا در کنار قیمت 650 دلاریش این گوشی رو به یک پکیج کامل و از دید من به بهترین گوشی تاریخ تبدیل میکنه. بازم میگم از دید من شما اگه جور دیگه فکر میکنید خواهشا 10 تا دلیل مانند اینارو بیان کنید!!!
مرسی جی اس ام

Keyhan

۱۳۹۶/۵/۱۱
دوستان ما حرف غیر منطقی نزدیم که! دوربین یو11 و پیکسل بعدشم ایفون رو کل دنیا ستایش میکنن طرف از داهاتی اطراف شهرستانا گوشی سامهنگ گرفته دستش اومده واسه ما مهندس شده. همین اقایی که این پستارو مینویسه اواتارشو نگاه کنید متوجه میشین باد از کدوم طرف میاد. امسال سال اچ تی سی بود ایفون 8 هم میترکونه و این دو تا برند اصیل مهر خاموشی میزنن رو لب گوشی های کره ای چینی که تو جهان سوم اسم در کردن. واسه طرفدار اچ تی سی مثل من همین کافیه که مردم امریکا عاشق یو11 شدن و انبارای اچ تی سی رو که واسه یک سال تدارک دیده بودو توی کمتر از یک ماه خالی کردن حالا یه شخص زاغه نشین میتونه توی سایت ایرانی که درامدش به ملیون نمیرسه بشینه با اطلاعت محدودش از ایفونو اچ تی سی بد بگه. وسلام نامه تمام