خانهاخبار
کوالکام فناوری شارژ سریع 4 پلاس را با سه ویژگی جدید معرفی کرد

کوالکام فناوری شارژ سریع 4 پلاس را با سه ویژگی جدید معرفی کرد

کوالکام یکی از کمپانی‌هایی است که در بهبود و توسعه شارژ سریع گجت‌های هوشمند نیز فعالیت دارد. نسخه 4 این فناوری چند ماه پیش معرفی شد و حالا نسخه +4 با سه ویژگی جدید می‌آید.
۱۳۹۶/۳/۱۳

استانداردهای شارژ سریع در حال حاضر به کوالکام Quick Charge، موتورولا توربو پاور و USB-PD محدود می‌شوند. در این میان فناوری شارژ سریع کوالکام محبوب‌تر است و برای مثال گوشی‌های گلکسی اس 8 و ال‌جی جی 6 به آن مجهز شده‌اند. کوالکام به‌تازگی نسخه +Quick Charge 4 را معرفی کرده درحالی‌که هنوز هیچ‌کدام از دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار از نسخه قبلی یعنی Quick charge 4 هم پشتیبانی نمی‌کند. گفته می‌شود که این نسخه تازه به‌منظور بهبود در برخی از ویژگی‌های نسخه اصلی معرفی‌شده است.

کوالکام در نوامبر سال 2016 فناوری Quick Charge 4 را به همراه پردازنده اسنپ‌دراگون 835 معرفی کرد و حالا در نسخه پلاس این فناوری 3 ویژگی آن را بهبود بخشیده است. اولین ویژگی Dual Charge یا شارژ دوگانه است که جریان شارژ را میان دو آی سی مدیریت شارژ، تقسیم می‌کند. کوالکام ادعا می‌کند این فرآیند مدت‌زمان شارژ را نسبت به نسخه پیشین تا 15% کاهش داده و اتلاف انرژی را هم کمتر می‌کند.

دومین ویژگی Intelligent Thermal Balancing یا تعادل هوشمند حرارتی نام دارد. در این قابلیت جریان الکتریکی به‌صورت خودکار از مسیر با دمای پایین‌تر عبور کرده و از نقاط گرم دوری می‌کند. ویژگی آخر این نسخه هم امنیتی است. +Quick Charge 4 دمای قاب دستگاه هوشمند و کانکتور را هم‌زمان کنترل می‌کند.

شارژر، هاب USB و پاوربانک‌هایی که از +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کنند، با نسخه‌های قبلی این فناوری هم سازگارند. کوالکام می‌گوید که اولین دستگاه پشتیبان این فناوری نوبیا Z17 خواهد بود. این گوشی هفته گذشته رسما معرفی شد.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)